Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#3154981
Ik kijk het nog even aan , hij heb ook pilletjes van de da om de extreme groei iets te verminderen, het is een agressieve tumor en al 3 x weg gehaald kan niet meer nu
Door sella
#3163659
Met kanker redt je het niet alleen met cbd. Dan heb je echt ook thc nodig, ook in een vrij sterkte vorm, zo min mogelijk verdund.
Door hamada
#3163818
Dat hoeft niet perse als je voorzichtig begint, bijv met schema van Doug Kramer en heel goed observeert hoe hij reageert. Je zou zelfs kunnen beginnen met een halve druppel als je het eng vindt.
Door spikkel
#3164206
Eventueel kun je kleine zetpillen maken, hetzij met kleine lege capsules, of even googelen op, maken zetpillen. Zetpillen gebruiken ook veel mensen voor de thc. om niet high te worden. Echt stoned word je van het roken van wiet.
In de zetpil of capsule kun je ook cbd indoen, beide zijn een geweldig medicijn. Je kunt ook 1 dr. thc doen en 2 dr. cbd. De cbd reduceert het high worden van thc.
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#3203463
Vandaag cbd 4% proefflesje van 5ml besteld voor Dexter .Hij is nu 12 jaar en zijn arthrose begint hem behoorlijk parten te spelen.
Hij kreeg glucosamine en groenlipmossel ,maar dit doet nog weinig voor hem.
Wandelen is zwaar voor hem en hij wilt nog zo graag :-[ .
Ik hoop dat het iets voor hem gaat doen .
Als ik alle ervaringen en tips zo doorlees denk ik dat ik begin met 1 druppel per dag?
Hij weegt zon 35 kg.
Door hamada
#3203517
Inderdaad beginnen met 1 druppel is vaak het beste en dan kijken hoe hij reageert.
Joy krijgt i.v.m. haar zenuwpijnen 3x dgs 2 druppels, soms een keer 3 druppels als ze wat meer last lijkt te hebben.
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#3203634
Vandaag het flesje al ontvangen en 1 druppel achter zijn onderlip ,tussen kaakbeen en wang laten vallen.Ben erg benieuwd of dit wat voor hem gaat doen.
Na hoeveel dagen ,als er geen effect waarneembaar is , moet ik dan verhogen? En doe ik dan twee maal daags 1 druppel of 1 maal daags 2 druppels?
Door sella
#3203638
Ik merkte na 3 dagen een verbetering en ik heb opgehoogd met 2 keer daags 1 en dan verder opgebouwd tot ik een stabiele hond had en op die dosis blijven zitten.
Door hamada
#3203915
sella schreef:Ik merkte na 3 dagen een verbetering en ik heb opgehoogd met 2 keer daags 1 en dan verder opgebouwd tot ik een stabiele hond had en op die dosis blijven zitten.
Hier dezelfde ervaring
Door san :)
#3203974
weten jullie of het ook baat kan hebben voor katten? onze kat heeft op t moment rugklachten en staat nu op metacam. ik heb echter het idee dat we met een paar weken metacam er niet gaan zijn en zou dan wat minder schadelijks willen proberen/
Door hamada
#3204063
Onze kat gaf ik in een tijd dat ze wat kwakkelde zelfgemaakte cbd tinctuur. Ze accepteerde dat zonder problemen in haar eten. Tinctuur is wat minder geconcentreerd dan olie.
Op verschillende facebook-groepen staan ervaringen van katteneigenaren, waarbij positieve effecten worden vermeld met huidproblemen, gewrichtsproblemen, ontstekingen, e.d.
In het kader van gewenning en gezien het verschil in gewicht kun je beginnen met een wat lichtere versie dan de 4%. Als er weinig effect te bespeuren is kun je gemakkelijk ophogen, en evt. later een zwaardere olie nemen. In de VS zijn ook ervaringen met katten en mengolie van CBD en THC. De Amerikaanse dierenarts Doug Kramer maakte geen verschil tussen honden en katten bij dosering van cannabistincture (dus met THC). Hij gaat uit van 1 druppel per 5 pond lichaamsgewicht van hond/kat, op te hogen met steeds 1 druppel. Hier in Nederland is cannabisolie officieel illegaal, CBD olie is legaal.
Bij Cannaz ( http://cannaz.nl/tag/cbd-olie/ ) is er een speciale CBD olie voor huisdieren met een lager percentage CBD olie. Is ook niet duur en goed om eerst eens uit te proberen voor je, zo nodig, een zwaardere olie gebruikt. Enige nadeel is dat er op de website voor zover ik zag, geen percentage CBD vermeld staat. Maar dat is misschien na te vragen.
Door san :)
#3204155
Ik zie net dat het een % heeft van 1,7 tot 2%. Niet zo geconcentreerd dus.
Ga het maar eens bestellen en straks na de metaal geven
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door