Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door marjan23
#2935129
Ik ben enige tijd geleden Glucochondran gaan geven aan onze opgroeiende hond en aan onze senioren dame. Eigenlijk heb ik destijds vooral gekeken naar wat het zou doen bij een hond en niet goed naar de samenstelling.
Aangezien de pot aardig op zijn einde is wou ik nieuwe bestellen, echter ik kom daarmee nu pas erachter dat dit voor 53% uit dextrose bestaat. Nu heb ik geen idee wat dit voor effect heeft op de hond, ook als je er mee stopt?

Ik wou de glucochondran gaan vervangen voor de Groenlipmossel veterinair  met glucosamine en MSM. Iemand enig idee of dit een betere keuze is?
Door Lizzy
#2935133
marjan23 schreef: Ik ben enige tijd geleden Glucochondran gaan geven aan onze opgroeiende hond
Mag ik vragen waarom je dit geeft aan een opgroeiende hond?
en aan onze senioren dame. Eigenlijk heb ik destijds vooral gekeken naar wat het zou doen bij een hond en niet goed naar de samenstelling.
Aangezien de pot aardig op zijn einde is wou ik nieuwe bestellen, echter ik kom daarmee nu pas erachter dat dit voor 53% uit dextrose bestaat. Nu heb ik geen idee wat dit voor effect heeft op de hond, ook als je er mee stopt?
53% suiker.... ik zou er niet teveel effect van verwachten als je hier mee stopt.
Ik wou de glucochondran gaan vervangen voor de Groenlipmossel veterinair met glucosamine en MSM. Iemand enig idee of dit een betere keuze is?
Afhankelijk van het merk en wat daar in zit zou ik denken van wel. En ik denk dat het al gauw beter is als een poedertje waar voor 53% suiker in zit, eerlijk gezegd.
Door marjan23
#2935135
Ja dat mag je vragen, ik ben dit gaan geven omdat een Cane Corso een snel groeiend ras is en ik dit als extra ondersteuning wou geven ook in verband met groeipijnen.

Het zou gaan om de groenlipmossel die te verkrijgen is bij de dierendrogist :)
Gebruikersavatar
Door Dianesari
#2937396
Hoe oud is je hond? Ik heb inmiddels erg goede ervaringen met Schüsslercelzout, te koop bij oa De Tuinen. Gebruik dit ook voor mijn eigen ras, eindhoogte 70 cm en 50-55 kilo.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2937475
Ik heb 4 jaar geleden op advies voor mijn toen pup Berner eerst gelatinaat puppy en na 1 jaar volwassen van primeval tot ongeveer 2 jaar oud gegeven van primeval
Eigenlijk ook om dezelfde reden als ts ,geen last van bv groeipijn gehad en ja of het nou daad werkelijk daardoor geen last weet niet
Bij de Sint idem dito krijgt het nu nog ook tot ongeveer 2 jaar
Ik heb zoiets dat ik dan alles heb gedaan om het zo goed mogenlijk in mijn ogen op te laten groeien
Overigens geen idee hoe het met dit zit kwa suiker zal is kijken
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door