Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Aura
#334567
Vandaag op m'n werk kwam ik een potje gember-pillen tegen: goed bij een zwakke maag, en bij reisziekte.
Moest meteen weer denken aan wat ik hier eens gelezen had over gember bij wagenziekte.

Kan iemand met vertellen hoe ik dat precies doe? Kan ik verse gember nemen? Of is het ivm de houdbaarheid handiger om pillen te nemen?
En hoeveel moet ze dan hebben, en hoelang voor de reis?

Beetje veel vragen.... :-[
Door Lizzy
#334649
Een half uur voor vertrek kun je de gember innemen. Bij mijn weten is het voor de mens 1 gram gedroogde gember. Dat lijkt me voor de hond veel te veel. Ik zou eerder 1 of 2 capsules gember aan de hond geven (die van Vitotaal bevatten 300 mg per capsule).

Je kunt ook verse gember nemen natuurlijk. Veel honden vinden de smaak vies. Maar je kunt een klein beetje door hun eten doen. Geraspt.
Door Helen
#334720
Lizzy schreef: Een half uur voor vertrek kun je de gember innemen. Bij mijn weten is het voor de mens 1 gram gedroogde gember. Dat lijkt me voor de hond veel te veel. Ik zou eerder 1 of 2 capsules gember aan de hond geven (die van Vitotaal bevatten 300 mg per capsule).

Je kunt ook verse gember nemen natuurlijk. Veel honden vinden de smaak vies. Maar je kunt een klein beetje door hun eten doen. Geraspt.
Ik doe standaard wat gember door de GF mix. Gewoon vers. Ongeveer 10 cm gember in GF-mix voor 3 maanden.
Door Aura
#334862
Lizzy schreef: Een half uur voor vertrek kun je de gember innemen. Bij mijn weten is het voor de mens 1 gram gedroogde gember. Dat lijkt me voor de hond veel te veel. Ik zou eerder 1 of 2 capsules gember aan de hond geven (die van Vitotaal bevatten 300 mg per capsule).

Je kunt ook verse gember nemen natuurlijk. Veel honden vinden de smaak vies. Maar je kunt een klein beetje door hun eten doen. Geraspt.
Ok, dank je wel!
Volgens mij kan ik op m'n werk ook de Vitotaal-pillen krijgen. Lijkt me iets handiger dan verse gember.
We gaan over anderhalve week weer op stap, dus ik ben benieuwd hoe het gaat.... ::)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door