Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Elf
#331585
Sinds 2 weken hebben wij een Labradoodle-pup. De hond komt uit Australie en is daar met rauw voer opgegroeid. Nu kregen we het advies van de fokker om in het drinkwater een paar druppels appelciderazijn te doen samen met een theelepel honing. Dit zou zuiverend werken.

Is jullie hier iets van bekend? Natuurlijk volg ik het advies op en druppel braaf e.e.a. in het water maar ik ben zo benieuwd of dit echt helpt. Ben namelijk zelf (nog?) niet zo thuis in alternatieve geneeswijzen, vandaar...

Groetjes,
Elvira
Door Lizzy
#331589
Ja, appelazijn zou overal en nergens goed voor zijn. Of het zuiverend werkt weet ik niet. Volgens mij werkt het verzurend op het spijsverteringssysteem (of zou het verzurend moeten werken). Zelf heb ik geen goede ervaring met appelazijn en ik geef het dan ook niet aan mijn honden.

Rauwe honing (dus echt alleen onverhitte honing - die kun je dus niet in de supermarkt kopen) is zeer gezond. Het bevat sporenelementen en dergelijke en schrijfsters als Juliette de Bairacli Levy raden het aan. Rauwe honing is een energiebron, een zenuwtonicum, een bron van vitamine en mineralen en het is dus heel gezond.
Door Elf
#331656
Ik merk geen negatieve effect tot op heden dus ik denk dat ik er voorlopig maar gewoon mee doorga. Hij glimt zo geweldig en is vrolijk en blij. Tenzij jij denkt dat het niet goed voor hem is...

Ik zal eens voor die honing in de natuurwinkel kijken, ook de appelciderazijn heb ik alleen nog maar daar kunnen vinden.

Bedankt voor je advies!
Door Jinxy
#332483
Appelazijn wordt veel gebruikt bij paarden, ze zeggen om het bloed te zuiveren. Zou ideaal zijn bij zomereczeem(huidprobleem bij paarden)

Ken alleen helaas niemand bij wie het werkte...
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door