Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Doedels
#324727
Heeft iemand ervaring met sacha's blend? Een kennis van mij heeft een clumber die kreupel is aan een voorpoot. Morgen wordt ze onderzocht door de orthopeed. Zelf vermoed ik een elleboog probleem. Carnibest lijkt mij wel nuttig in dit geval. Maar de kennis vraag naar ervaringen met Sacha's blend.
Door Truus
#324741
Nee, geen ervaring maar er is al eens een topic over geweest. Ik heb gezocht maar is al weggegooid helaas.
Misschien anderen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#324761
Doedels schreef: Heeft iemand ervaring met sacha's blend? Een kennis van mij heeft een clumber die kreupel is aan een voorpoot. Morgen wordt ze onderzocht door de orthopeed. Zelf vermoed ik een elleboog probleem. Carnibest lijkt mij wel nuttig in dit geval. Maar de kennis vraag naar ervaringen met Sacha's blend.
Carnibest is altijd nuttig ;D

Sascha's Blend is een Glucosaminecomplex. Kan veel goeds doen bij gewrichtsproblemen, maar is in aanschaf en gebruik erg duur.
Door Lizzy
#324807
Dit vorige topic is niet weggegooid hoor. Het staat hier:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 18;start=0

En zelfs de importeur, meneer koster, kwam nog even op Barfplaats om te vertellen dat het zulk goed spul was. Om vervolgens ook te beweren dat haaienkraakbeen niet dieronvriendelijker was als het gebruik van runderbotten (van dieren die speciaal gefokt zijn voor consumptie).
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 25 mei 2005, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Supermax
#324932
Bij Corine van Bunschoten verkopen ze nu ook glucosamine enzo. Dus misschien daar halen? Weet niet hoe duur het daar is hoor. Maar het valt altijd te vragen :).
Groetjes,
Mieke
Door Jinxy
#324938
Zeg het nu ook bij Kruidvat. (glocosamine)En was helemaal niet zo duur.
Zal ook wel te maken hebben met de hoeveelheid en opneembaarheid maar effe checken kan nooit kwaad, toch?
Laatst gewijzigd door Jinxy op wo 25 mei 2005, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#325148
Doedels schreef: Carnibest lijkt mij wel nuttig in dit geval. Maar de kennis vraag naar ervaringen met Sacha's blend.
Ik had blijkbaar veel haast bij het schrijven van dit bericht. Ik bedoel niet cb, maar glucobest. De hond eet al vanaf de fokker kvv. Inmiddels heeft de orthopeed vastgesteld dat de hond een lichte displasie heeft, vooral links. Hieruit trek ik de conclusie dat het dus ook rechts zit. Licht of niet. De hond loopt stokkreupel. De fokker heeft het hele nest gebeld en ze blijken het allemaal te hebben! De orthopeed wilde meteen opereren, maar de bazen hebben gekozen voor eerst 10 dagen rust. Dat zal niet meevallen met een puber van 9 maanden.
Bedankt voor de link, Lizzy. Ik ga die rustig bestuderen. Misschien kan ik de bazen nog iets over Sacha's blend adviseren.
Door Truus
#325243
Jinxy schreef: Zeg het nu ook bij Kruidvat. (glocosamine)En was helemaal niet zo duur.
Zal ook wel te maken hebben met de hoeveelheid en opneembaarheid maar effe checken kan nooit kwaad, toch?
Deze gebruik ik ook voor Timo ;).
Door Doedels
#325252
Truus schreef: Deze gebruik ik ook voor Timo ;).
Waarom gebruik je het en is zijn toestand verbeterd?
Door Truus
#325256
Doedels schreef: Waarom gebruik je het en is zijn toestand verbeterd?
Hij heeft/had last van stijve spieren en gewrichten. Trilde ook veel met z'n achterpootjes. Het gaat nu een stuk beter. Loopt weer lekker mee te huppelen en zit weer veel beter in z'n vel.Heeft weer plezier tijdens de wandeling.
Ik geef het al een tijdje en ben er heel tevreden over.
De glucosaminepillen van het kruitvat zijn wel groot maar ik doe het door zijn voer en dat gaat prima.
Laatst gewijzigd door Truus op wo 25 mei 2005, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#325269
Truus schreef: Hij heeft/had last van stijve spieren en gewrichten. Trilde ook veel met z'n achterpootjes. Het gaat nu een stuk beter. Loopt weer lekker mee te huppelen en zit weer veel beter in z'n vel.Heeft weer plezier tijdens de wandeling.
Ik geef het al een tijdje en ben er heel tevreden over.
De glucosaminepillen van het kruitvat zijn wel groot maar ik doe het door zijn voer en dat gaat prima.


Goed zeg! Ik ken ook een paar honden die met hun achterpoten trillen. Ik zal de bazen ook op glucosamine wijzen.
Door Jinxy
#326370
Doedels schreef: Goed zeg! Ik ken ook een paar honden die met hun achterpoten trillen. Ik zal de bazen ook op glucosamine wijzen.
Hmm ik ken er ook een... :-\
Mijn pukkie, 4,5 kilo schoon aan de haak maar trilt wel veel met zijn achterpootjes.
Is dus het proberen misschien waard.
Ze is nu 11½ jaar, dan mag er ergens eens wat trillen toch? ;)
Door Doedels
#326518
Jinxy schreef: Hmm ik ken er ook een... :-\
Mijn pukkie, 4,5 kilo schoon aan de haak maar trilt wel veel met zijn achterpootjes.
Is dus het proberen misschien waard.
Ze is nu 11½ jaar, dan mag er ergens eens wat trillen toch? ;)
Ach gut. Ja, met 11,5 is trillen toegestaan. Maar zo min mogelijk natuurlijk. In een anter topic lees ik zojuist dat jij toch een halve apotheek opvoert. Dus een beetje clucosamine voor pukkie gaat in een moeite mee. Straks staat die weer met alle 4 de voetjes stevig op de grond :D
Door Jinxy
#331358
Doedels schreef: Ach gut. Ja, met 11,5 is trillen toegestaan. Maar zo min mogelijk natuurlijk. In een anter topic lees ik zojuist dat jij toch een halve apotheek opvoert. Dus een beetje clucosamine voor pukkie gaat in een moeite mee. Straks staat die weer met alle 4 de voetjes stevig op de grond :D
Tja, directieleden van Kruidvat zijn mijn persoonlijke fans.
Momenteel houd ik de drogistenwereld in m´n eentje economisch op de been.

Hoop wel dat het snel over gaat hoor, mijn investeringen in het Kruidvat... ;)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#331406
Jinxy schreef: Hoop wel dat het snel over gaat hoor, mijn investeringen in het Kruidvat... ;)
Ik hoop ook voor je dat je investeringen gauw kunnen stoppen, maar nu is het belangrijkste dat Jinxy er beter van wordt. :D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door