Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door miekjevdv
#2773231
Mijn beagle van bijna 13jaar heeft in maart erge nierfalen gehad. (de uitleg staat elders op het forum)

Ondertussen is hij er weer bijna helemaal bovenop. Hij krijgt ondertussen ook geen maagzuurremmers meer (al ongeveer 5 weken) en is met succes over gestapt op verschillende soorten KVV.
Hij krijgt nu: Alaska kip (1x per week), Haaksbarf konijn + Alaska Zalm (2x per week), Haaksbarf Eend (2x per week), Lampspens (1x per week), Alaska Fazant (ik geef ongeveer 1/3 Fazant en 2/3 Alaska Rund, anders wil hij de fazant niet eten). Hij krijgt ook 2x per week extra omega 3 (Doils Senior)
De Alaska Fazant word wel in de toekomst terug vervangen door Tinlo Lam Premium, maar omdat hij maagzuurremmers kreeg verteerde hij de lamsbotjes heel slecht en kreeg hij hierdoor erge krampen.

Nu had hij tijdens de eerste weken dat hij de KVV kreeg erge krampen en diarree. Waarschijnlijk zijn het ontwennings-verschijnselen geweest. Hij kwam van 12 jaar brokken en dan na de nierproblemen nog een 5 maanden nierdieet brokken (dus veel granen). Ook zorgde de maagzuurremmer ervoor dat hij de stukjes bot niet verteerde. Deze bleven altijd zichtbaar in zijn ontlasting.

Nu krijgt hij al een 5 weken geen maagzuurremmer meer en gaat het al veel beter. Geen stukjes bot meer in de ontlasting, geen krampen meer en geen diarree.

Maar zijn darmen blijven wel veel lawaai maken. Als hij in de zetel ligt en ik zit aan de tafel, dan hoor ik zijn darmen soms rommelen tot waar ik zit.
Zelf blijkt hij er geen last van te hebben. Hij eet goed, drinkt goed, is heel alert, en heeft (voor zijn leeftijd) nog redelijk veel energie.

Nu krijgt hij al 6 weken probiotica van Puur Natuur.
Daarvoor heeft hij 7 dagen Canikur Pro gekregen van de DA. Daarna ben ik dan overgeschakeld op de probiotica van Puur.
Toen ik de Canikur Pro gaf maakten zijn darmen opmerkelijk minder lawaai, maar nu met de Puur probiotica begint het toch terug te komen.

Zou het goed zijn om een ander merk probiotica te geven?
Of kan het zijn dat ik al te lang probiotica geef?
En welke merken Probiotica zouden jullie aanraden?

Ikzelf dacht aan de volgende: Protexin Synbiotic DC, Fidavet Fiberdyn, Phytonics Probiotics.
Of gewoon terug 7 dagen Canikur Pro en dan stoppen met probiotica geven.
Laatst gewijzigd door miekjevdv op di 01 okt 2013, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2773857
Ik neem aan dat Canikus Pro ook een probiotica is? Ik vind 7 dagen erg kort.... Zeker bij een hond met zo'n lange geschiedenis.

Ik vind zelf de probiotica van Solgar erg goed.
Door miekjevdv
#2773958
Canikur Pro is een soort probiotica.

Even van de website genomen: (dit zit er in Canikur Pro)
'dankzij zijn unieke samenstelling draagt Canikur® Pro op drie verschillende manieren bij aan een gezonde darmwerking:
> Stabiliseert de darmflora dankzij het probioticum Enterococcus faecium.
> Bevordert de groei van de gezonde bacteriën dankzij het prebioticum Bio-Mos®-C.
> Beschermt de darm tegen toxines dankzij het minerale klei (montmorilloniet).

Die Canikur Pro heb ik 7 dagen gegeven en dan ben ik over geschakeld op de Puur Probiotica. Die krijgt hij nu ongeveer 6-7 weken.

Buiten het vele lawaai dat zijn darmen maken, heeft hij er blijkbaar geen last van.
Dus ik weet niet of het kwaad kan dat zijn darmen zoveel lawaai maken?

Nadat hij de Canikur Pro genomen had was het lawaai in zijn darmen gedaan.
Maar toen ik overgeschakeld ben op de Puur Probiotica (omdat de Canikur Pro op lange termijn heel duur is, zou op meer dan 130€ zijn voor 1 maand) kwam het lawaai terug.
Daarom zou ik een ander merk willen proberen.

Hoelang zou ik de Probiotica geven?

Ik zat te denken om volgende probiotica te geven:

Protexin Synbiotic D-C Capsules zijn zeer geconcentreerde probiotica en prebiotische poeders, die goed zijn voor de darmflora. De werking van Probiotica is verbeteren van verteringsprocessen en stimuleren van de weerstand. Synbiotic D-C is een aanvullend diervoeder. Gebruik: De capsules kunnen in zijn geheel gegeven worden maar kunnen ook, gemalen over het voer, of door het drinkwater gesprenkeld worden. Dagelijks een capsule, of een door de dierenarts voorgeschreven dosering. Samenstelling: Protexin probiotic, Enterococcus faecium (NCIMB 10415) EC No 13×1013 CFU/kg, Eiwit Trace, Ruw vet 0. 30 %, Ruwe Celstof 0. 05%, Ruwe As 0. 02%. Verpakking: 5 x 10 capsules van 200 mg.

Of

Phytonics Progiotics:
Samenstelling: Bifidobacterium infantis, Bifidobacterium lactis, Bifidobacterium longum, Enterococcus faecium, Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus paracasei, Lactobacillus plantarum, Lactococcus lactis, aangevuld met 15% Fructo Oligo Sacchariden.

1 gram Probiotics bevat 0,85 biljoen CFU (levensvatbare kiemen).

Indicatie(s):
Bij een slechte spijsvertering, obstipatie, diarree, geïrriteerde darmen, darmkrampen, gasvorming in maag en darm, winderigheid, darmontsteking (Inflammatory Bowel Disease; IBD), spastisch colon (Irritable Bowel Syndrome; IBS), en kittendiarree.

Bij huid en vachtproblemen zoals eczeem en allergische huiduitslag.
Bij auto-immuunproblemen zoals allergieën en voedselovergevoeligheid.
Bij problemen met nieren en urinewegen zoals blaasontsteking en een penetrante urinegeur.

Ter herstel na ziekte of na gebruik van antibiotica.

Eigenschappen per ingrediënt:
De voor Probiotics geselecteerde bacteriestammen hebben een hoge maagzuur- en galtolerantie, op deze manier wordt een hoge overleving in het maagdarmkanaal bereikt.

De aanwezige prebiotica (Fructooligosaccharide FOS) vormt een matrix die ondersteunend werkt voor de groei van de verschillende bacteriestammen.
Door TijgerPuck
#2775050
Ik gebruik Phytonics Probiotica. Deze bevat 8 verschillende bacteriestammen en een prebiotica.
Het is sterk geconcentreerd en is bij de dierenartsen te krijgen.
De bacterien zijn gecoat zodat ze de maag kunnen passeren.
Ik heb eens een kuur gedaan en dat moest minimaal 3-4 weken gegeven worden.
Eerder had het geen zin.

Succes
Door helmi6669
#2804053
Ik geef ook probiotica van Phytonics en ook de multivitamine van Phytonics..... maar eigenlijk gewoon standaard door de KVV...... is dat niet de bedoeling??
Door Suzanne
#2812007
helmi6669 schreef: Ik geef ook probiotica van Phytonics en ook de multivitamine van Phytonics..... maar eigenlijk gewoon standaard door de KVV...... is dat niet de bedoeling??
Wat mij betreft niet; een supplement geef je (voor mijn gevoel) alleen als dat nodig / nuttig is en dus iets toevoegt. Het zijn geen dingen die je standaard geeft... want wat t moet je dan nog als het een keer nodig is? Dubbele dosis??

Nee, ik zou het niet standaard geven (tenzij je daaar dus een goede reden voor hebt).

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2818138
Lizzy schreef: Ik neem aan dat Canikus Pro ook een probiotica is? Ik vind 7 dagen erg kort.... Zeker bij een hond met zo'n lange geschiedenis.

Ik vind zelf de probiotica van Solgar erg goed.
Welke probiotica van Solgar gebruik jij? De 40+ of die andere?
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2818248
Lizzy schreef: De 40+
Met reden? Ik begreep van de dame bij de drogist dat de 40+ de standaard is voor dagelijks gebruikt en de andere sterker voor als er echt iets acuut aan de hand is of voor een kuurtje. Ik heb uiteindelijk beide maar meegenomen (ook goed voor mezelf)
Door Lizzy
#2818253
Ze hebben meerdere soorten:

    ABC Dophilus Powder
    Advanced Acidophilus
    Advanced Acidophilus Plus
    Advanced 40+ Acidophilus
    Advanced Multi-Billion Dophilus

De eerste is voor zuigelingen, de 2de en 3de zijn de standaards, de 40+ is de al veel sterkere en de laatste is de sterkste. Ik vind de 40+ echt heel erg sterk genoeg.

Meer: http://www.solgar.nl/producten/spijsvertering/
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2818285
Lizzy schreef: Ze hebben meerdere soorten:

ABC Dophilus Powder
Advanced Acidophilus
Advanced Acidophilus Plus
Advanced 40+ Acidophilus
Advanced Multi-Billion Dophilus

De eerste is voor zuigelingen, de 2de en 3de zijn de standaards, de 40+ is de al veel sterkere en de laatste is de sterkste. Ik vind de 40+ echt heel erg sterk genoeg.

Meer: http://www.solgar.nl/producten/spijsvertering/
Dank je! Ik heb nu de 40+ en de Multi-Billion gekocht.
Door Lizzy
#2818400
Ik zou langzaam beginnen en het opbouwen. De eerste keer dat ik zelf een capsule nam (en een paar dagen achter elkaar) was ik echt zo ziek als een hond. Toen ik het voor het eerst aan de honden gaf, moesten er een paar eerst braken! Dus ik ben begonnen met een 1/4 capsule.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2818424
Lizzy schreef: Ik zou langzaam beginnen en het opbouwen. De eerste keer dat ik zelf een capsule nam (en een paar dagen achter elkaar) was ik echt zo ziek als een hond. Toen ik het voor het eerst aan de honden gaf, moesten er een paar eerst braken! Dus ik ben begonnen met een 1/4 capsule.
Oeps ik had zelf net een dag buikgriep gehad dus dacht ik kan wel een boost gebruiken en heb mezelf dus net een hele capsule van de zwaarste gegeven en de honden een halfje ieder van de 40+
Eigenlijk had ik de zwaarste voor mijn moeder meegenomen die een chronische darmziekte heeft om te kijken of zij gebaat zou zijn bij een goede probiotica.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door