Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2764248
Hoi allemaal!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.. Ik wil Charlie graag aan de probiotica om zijn darmflora aan te sterken, maar telkens bestel ik een probiotica voor hem om er daarna achter te komen dat er wel iets in zit waar hij niet tegen kan..
Zo had ik bv. Arkocaps Acidophilus Complex, maar daar blijkt melkpoeder in te zitten en Charlie kan niet tegen melkproducten.
Vandaag kreeg ik een bestelling binnen, Probiotics van Phytonics, blijkt daar (lees ik nu op de verpakking) maltodextrine en maïszetmeel in te zitten, wat een risico is met zijn granenintolerantie..

Dus, weet iemand een geschikte probiotica voor Charlie? Er mogen geen granen, rijst (soms zit er rijstzetmeel e.d. in) en ook geen melkproducten (lactose) inzitten.

Groetjes!
#2767949
Bedankt voor jullie tips/informatie. Mijn zoektocht naar een geschikte probiotica (als die al bestaat) gaat verder. Ik was Charlie toch maar de probiotica beginnen geven, ik was niet zeker of hij zou reageren op maïs, maar vandaag gestopt want hij begint zich niet lekker te voelen (rommelende buik, geen honger, gisteren ook overgegeven). Hij reageert dus wel op de maïszetmeel, kunnen we ook weer toevoegen aan het lijstje waar hij slecht op reageert. :-\
#2768228
Je kan ook groenten fermenteren, zijn dan ook een bron van een hoop goede bacterien. Ik heb net een recept gekregen van iemand voor het fermenteren van kool (kool die later zuurkool wordt, ik weet niet welke kool dat is in Nederland).

Dit recept is met behulp van enkel en alleen water, dus geen suiker en geen zout toegevoegd...ik ga het uitproberen  ;)
#2833549
Deze probiotica is gluten- en lactosevrij (als poeder zonder toevoegingen):
[url=http://[http://www.iherb.com/HealthForce-Nutritionals-Friendly-Force-The-Ultimate-Probiotic-Powder-80-g/42222#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=vegan%20probiotic&rc=257&sr=null&ic=6]HealthForce The Ultimate Probiotic[/url]

En in capsules:
Marine Biotherapies Probiotic
Dr Mercola Complete Probiotics

Probiotica met enzymen:
Enzymedica Digest Gold

Gefermenteerde groenten of (soja)yoghurt bevatten ook priobiotica, maar ik weet niet of dat voldoende is om de darmflora aanzienlijk te verbeteren.
En let op met (zuur)kool ivm gisting en kans op maagtorsie.
Gebruikersavatar
Door pike
#2833933
inni schreef: Berrre verdroeg ook niks van granen maar kreeg een hele tijd de probiotica van Jacob Hooy. Ik weet niet meer vanbuiten de samenstelling.
Probiotica Jacob Hooy:

Samenstelling: Maïszetmeel, maltodextrine, inuline, fructo-oligosaccharides, bacterie culturen, enzymen (amylases), mineralen, vanille poeder
Door inni
#2833937
pike schreef: Probiotica Jacob Hooy:

Samenstelling: Maïszetmeel, maltodextrine, inuline, fructo-oligosaccharides, bacterie culturen, enzymen (amylases), mineralen, vanille poeder
oeps, ik dacht dat ik 't er nadien had bijgezet.....
Ik meende 't me te herinneren dat 't om maiszetmeel ging.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door