Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door westie
#322462
Aura schreef: Het kan natuurlijk ook zijn, dat Isis een onzeker wordt en dat uit in dat drukke gedoe. Als je dat zou straffen, maak je haar alleen nog maar meer onzeker en maak je het erger. Negeren of afleiden lijkt me beter.
Maar ik denk dat je gewoon goed moet kijken naar haar om te zien wat het probleem is. Geen idee of leeftijd ermee te maken heeft, want ik heb (nog) geen ervaring met behendigheid, maar 1 jaar lijkt me wel jong om zulke dingen van je hond te vragen.
Misschien heb je gelijk. Ik weet alleen niet zo zeker hoe ik kan vast stellen of het onzekerheid is.
Door geer
#322534
Je zou natuurlijk altijd met Bach bloesems kunnen beginnen en kijken hoe het gaat...lees daarbij ook wat boeken over hondengedrag en probeer zelf het gedrag om te vormen (kijk bijv. eens op www.hondengedragsforum.nl). Lukt dat niet, kan je altijd nog een therapeut inschakelen...
Door Aura
#322559
westie schreef: Misschien heb je gelijk. Ik weet alleen niet zo zeker hoe ik kan vast stellen of het onzekerheid is.
Naar haar houding kijken kan al helpen. Nou is dat volgens mij bij een Westie wat lastig omdat alles zo klein is, maar toch....
Staart, oren, algehele houding, wel/geen oogwit te zien. Je kan op nog meer dingen letten en het is vaak lastig om een goede interpretatie van de houding te geven.
Op een gedragsforum kan je veel leren en er zijn ook genoeg boeken over hondengedrag. ;)
Door Mevroi Kruim
#322729
De reden dat bij 'onze' hondenschool alhier de hondjes pas met 2 mogen beginnen met behendigheid is dat ze dan pas voldoende mentaal en fysiek uitgegroeid zijn. Ik merk aan mijn 2 dat het best belastend en inspannend voor ze is, zowel geestelijk als lichamelijk, en ik vind die 2-jaars regel alleszins redelijk.
Door westie
#322814
;D Ik hoop echt dat isis lichamelijk niet meer gaat groeien. Mentaal vast wel, maar volgens mij blijft dat zo.
Nu las ik op hondengedragsforum dat dat trillen angst kan zijn. Klopt dat? En zo ja, dan vraag ik me wel af angst waarvoor. :)
Door danielle1980
#322850
westie schreef: ;D Ik hoop echt dat isis lichamelijk niet meer gaat groeien. Mentaal vast wel, maar volgens mij blijft dat zo.
Nu las ik op hondengedragsforum dat dat trillen angst kan zijn. Klopt dat? En zo ja, dan vraag ik me wel af angst waarvoor. :)
trillen kan angst zijn, maar ook spanning en stres.

en hij zal niet meer groeien in de hoogte denk ik :-\, maar hij moet nog wel alles goed ontwikkelen en versterken.
het is nooit raadzaam om zeker voor een hond 1 is dingen te doen die veel kracht of rare bewegingen kosten.
Door westie
#322882
danielle1980 schreef: het is nooit raadzaam om zeker voor een hond 1 is dingen te doen die veel kracht of rare bewegingen kosten.
;D Dan mag ze vanaf dinsdag dus wel qwa volgroeiing? Ze wordt dan 1 (hihi). Maar ik begrijp wat je bedoeld. ;)
Door westie
#325484
Ik vind het heel moeilijk een 'juiste'beslissing te nemen. Ik ben van plan om toch nog een keer te gaan en haar af te leiden met haar speeltje en oefeningen. Lukt dit niet dan toch maar te stoppen en gewoon volgend seizoen bij de andere hondenschool verder gaan. Nu was er afgelopen dinsdag training, maar ik kon daar door omstandigheden niet heen. Nu begin ik af en toe toch te twijfelen of ik niet meteen moet stoppen. Heb ook op hondengedragsforum zoveel (verschillende) reacties gekregen. Toevallig trof ik mensen op de nieuwe hondenschool die ook zijn weggegaan bij de oude hondenschool i.v.m. het gedrag van sommige trainers :-X. Pfff... lijkt alleen nog moeilijker geworden. Ga denk ik toch nog 1x langs. Lukt het niet kom ik niet meer.
Door westie
#326464
Inmiddels wel weer naar de B cursus gegaan. En wat denk je. Ze moet op haar beurt wachten terwijl een voor een de honden een oefening moeten doen. Zij is als laatste aan de beurt. Na 5 minuten wachten begint ze te piepen, weer een minuut verder begint ze licht te grommen. Ongeduldigheid? Ze is sinds de operatie echt enorm veranderd. Kan dat er wat mee te maken hebben. Ze is gelukkig weer een echte actieve westie sinds die operatie. Misschien had ze als ze nooit ziek was geworden toen ook al zo gereageerd?
Door Doedels
#326513
westie schreef: Inmiddels wel weer naar de B cursus gegaan. En wat denk je. Ze moet op haar beurt wachten terwijl een voor een de honden een oefening moeten doen. Zij is als laatste aan de beurt. Na 5 minuten wachten begint ze te piepen, weer een minuut verder begint ze licht te grommen. Ongeduldigheid? Ze is sinds de operatie echt enorm veranderd. Kan dat er wat mee te maken hebben. Ze is gelukkig weer een echte actieve westie sinds die operatie. Misschien had ze als ze nooit ziek was geworden toen ook al zo gereageerd?
Ze is natuurlijk volwassen geworden. Dus dan kan je ander gedrag verwachten. En vergeet niet dat het gedrag inmiddels aangeleerd gedrag is dat Isis wat oplevert. Ze raakt gespannen en door het piepen en grommen kan ze die spanning afreageren. Het levert haar wat op dus ze gaat het vaker doen. Om te voorkomen dat dit steeds erger wordt moet je het probleem nu aanpakken. Ik geloof dat je al allerlei adviezen op een gedragssite hebt gehad. Als er adviezen tussen zaten die gericht waren op rust en ontspanning dan zijn dat de adviezen om op te volgen. In ieder geval niet de spanning opvoeren door wild ingrijpen door b.v. in de wang te knijpen. Ik hoop dat je een trainer tegen komt die weet hoe je zoiets moet aanpakken. Het zou zonde zijn als Isis door een verkeerde aanpak bij elke training wild om zich heen gaat blaffen en grommen.
Door westie
#327618
;D De adviezen die ik kreeg was weg wezen daar of afleiden door te spelen en andere oefeningen te doen tijdens wachten. Probleem bij de B Cursus want dan kan dit niet. Zal haar wel om advies vragen over haar gedrag tijdens de B cursus dan ;).
Door Doedels
#327794
Overigens zou Bach bloesem (daar begon dit onderwerp mee) wel kunnen helpen om gedragstherapie of training beter te laten aanslaan. Maar zoals eerder gezegd alleen Bach bloesem zonder verdere verandering van training zal in dit geval niets oplossen.
Door westie
#328140
:)Daarom denk ik dat het ook beter is als ik eerst een beslissing neem. Bach bloesem alleen zal niet helpen. Wil er pas aan beginnen als ik zeker weet dat ik door ga. Heb de folder inmiddels in huis, maar er zijn zoveel verschillende bloesems, dat ik me af vraag waarmee te beginnen :-\. Iemand een advies welke bloesem waarschijnlijk in haar geval het meeste effect zal hebben? Misschien is het wel in ider geval handig, aangezien ze nu ook anders begint te reageren tijdens de b cursus.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door