Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Aura
#328707
Poeh.... Dat is moeilijk. Het kan van alles zijn.
Als je alleen kijkt naar het gedrag zou Impatiens kunnen. Maar als je ook kijkt naar de oorzaak, dan heb je nog veel meer mogelijkheden! Komt het uit bemoeizucht, dominantie, onzekerheid, ongeduld, pubertijd, het trauma van de operatie, en ga zo maar door.

Ik kan je aanraden om meer informatie te zoeken dan alleen het foldertje, want daar kan je weinig mee.
Zoek eens naar een boek over Bach Bloesem bij Dieren (bv. Bianca Uittenbogaard, M. Dudok-van Weel, als die naam klopt). Ikzelf heb het boekje van Bianca Uittenbogaard en dat vind ik een erg fijn boekje. Veel voorbeelden en typische gedragingen per remedie. En het leest supersnel! Ik had het in 1 avond uit, al moet je daarna het laatste gedeelte over de remedies nog een aantal keren doorlezen.

Misschien is het een goed idee om eerst je aanpak te veranderen en ondertussen een boek over Bach te lezen en voor aanvullende informatie wat te zoeken op internet.
Toen ik begon voor Sita, haalde ik m'n info van 1 internetsite met beperkte informatie. Ik kon toen ook niet kiezen. Ik heb advies gekregen via internet, maar achteraf bleek dat toch niet super te zijn. Je kent je eigen hond toch het best.
Als je een keuze heb gemaakt, dan kan je zo'n flesje wel heel makkelijk op internet bestellen. Ik doe het bij Dierendokter.nl. Daar kan je aankruisen welke remedies je in je flesje wilt en binnen 1 of 2 dagen heb je het al in huis. ;)

Succes ermee!!
Door westie
#328744
:) Bedankt. Ik denk niet dat het uit dominantie komt. Ik kan het hier in het dorp krijgen. Ik ben naar behendigheid geweest. Ben steeds na haar beurt met haar gaan oefenen met lopen en zitten ed. Ging heel goed. In het begin doe je dit met z'n allen. Toen was ze erg onrustig. Gaf geen aandacht deed alles slordig. Toen de rest werd vast gezet om op te bouwen, bleef ik even met haar door gaan. Toen ging het wel goed. Ze werd kalmer. Nu waren er gisteren maar 4 honden i.p.v. acht en dat scheelt natuurlijk ook een hoop wachttijd ;).
Als het volgende week nog beter gaat, vraag ik me af of ik wel bachbloesem moet toepassen. Gaat het hetzelfde dan ga ik me eerst beter in dit onderwerp verdiepen. Dacht trouwens zelf in eerst instantie ook impatience.

Barfplaats wordt gesponsord door