Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2629270
Misschien even een tip. Mijn jonge dobermann van 8 maanden had echt een enorme voorhuidontsteking. Alles zag hier groen van de spetters! Ik heb van alles geprobeerd. Silicea, cat's claw, vitamine c, teunisbloemolie etc. Niks hielp. Toen toch maar via de dierenarts de prepusol gehaald. Het was binnen een week weg. Nu houd ik het bij met af en toe een spuitje van 10 ml met 1 druppel Tea Tree olie, het helpt geweldig! Vorige week zag ik een klein groen druppeltje. Meteen weer even eenmalig spoelen met Tea Tree olie en het is meteen weer weg. Ik ben er erg blij mee!
#2630139
Bedankt dat je dit met ons deelt. Ik heb nl ook een jonge reu die aan het druppelen is. Helaas inderdaad ook aan de prepusol gegaan omdat er niks anders (afdoende) hielp.
Ik ga morgen gelijk een fles tea tree olie halen!
#2630470
TuttiFrutti schreef: Bedankt dat je dit met ons deelt. Ik heb nl ook een jonge reu die aan het druppelen is. Helaas inderdaad ook aan de prepusol gegaan omdat er niks anders (afdoende) hielp.
Ik ga morgen gelijk een fles tea tree olie halen!
Let je wel op welke je koopt, en ik weet niet of je katten hebt, maar het kan dodelijk zijn voor katten.
#2631534
Extreme schreef: Let je wel op welke je koopt, en ik weet niet of je katten hebt, maar het kan dodelijk zijn voor katten.
Dank je dat je het meld. Ik heb 2 katten hier rond lopen en zal het flesje goed bewaren!
#2632408
TuttiFrutti schreef: Dank je dat je het meld. Ik heb 2 katten hier rond lopen en zal het flesje goed bewaren!
Ik kreeg de waarschuwing dat het dus gevaarlijk kan zijn voor katten, maar denk dan niet alleen aan het flesje, maar heel breed. Hond krijgt tea tree, kat geeft kopjes, raakt de plek met zijn poot, druppel teatree komt op kleed, enz.
Door deja
#2634716
tt-tjes schreef: Ik zou bij de apotheek een flesje hibiscrub gaan halen. 1 op 10 oplossen, pielemoos spoelen en naspoelen met lauw water. Helpt hier altijd heel goed.
Dit hielp Beau ook fantastisch.
Door fransbulletje
#2704042
Ik heb ook Tea Tree olie gekocht vanwege een reu met groene druppels.
Vanmiddag voor het eerst gespoeld, 1 druppel olie op 20 ml water, ben benieuwd.
Hij vond het gelukkig niet erg, liet het keurig toe.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door