Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door BAC
#2599955
niet alleen uit ansjovis, en ik lees heel goed in Doils zit vitamine E ;)

Maar als het bij jou werkt is het toch prima? Ik vind het alleen voor een hond met een probleem op dat gebied echt helemaal niets en raad het ook absoluut af. De opname Omega 3 (Wat moet omega 9 in de capcule eigenlijk :-\) is voor mensen geschikt, niet voor honden of katten, die vragen een hele andere opname EPA en DHA. Doils is ontwikkeld door mensen die een ostheopatische achtergrodn hebben. Ik heb deze discussie 2 jaar geleden ook in Heiloo gevoerd en waren hier heel strikt in.
Door K@rin
#2600143
OK, dit wordt een gebed zonder einde en dit is het laaste wat ik er over zeg ...
maar je leest zeker niet goed, want ik weet niet waar je die Omega 9 vandaan haalt.
Staat nergens in de beschrijving van de Omega 3 capsule
Jij schreef, dat er geen vitamine E in 'mijn' capsule zat en dat klopte dus niet, wat uit mijn schuingeschreven citaat blijkt  ;)

Jij mag het laatste woord, mij hoor je niet meer  8)
#2601288
Ik bemoei me er nog 1 maal mee.
Ben het met Senta eens.
En wat betreft de Omega 9 Senta die maakt het lichaam zelf aan uit omega 3 en 6 is mij verteld.

En Senta iedereen zijn eigen ding. Ik ben ook een groot voorstander van de Doils.

En Karin de Doils Arthosis oid bestaat niet. Alleen de Doils Joint, Senior en Skin.  :biggrin2: So you know. Ze bevatten alleen een andere verhouding en dat heeft te maken met de aandoening of aandacht die gelegd moet worden.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2602589
Ik moet het ook met Senta eens zijn, heb eerst dezelfde capsules gebruikt voor Xerox als die Karin noemt, maar ik ben nu een week of 7 bezig met Doils en ik merk echt al veel verschil. Die flesjes zijn een rib uit mijn lijf, maar wil er absoluut niet meer mee stoppen!
Door BAC
#2602775
Xerox schreef: Ik moet het ook met Senta eens zijn, heb eerst dezelfde capsules gebruikt voor Xerox als die Karin noemt, maar ik ben nu een week of 7 bezig met Doils en ik merk echt al veel verschil. Die flesjes zijn een rib uit mijn lijf, maar wil er absoluut niet meer mee stoppen!
Wat goed!!!! Fantastisch!!!!! :biggrin2: En de prijs, ja ze geven het niet weg maar als je daar tig capcules voor moet geven om dezelfde dosering te moeten geven, ben je ook niet goedkoop uit, bovendien zit je dan te 'knoeien' met EPA, DHA en ETAs die je nooit zo kan doseren, altijd te hoog of te laag.
Maar fijn dat je nu resultaat heb!
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2602790
Ja goed he Senta  :biggrin2: Dus nog bedankt voor de (gouden) tip! Ik heb tot nu toe trouwens de Skin gegeven, maar verwacht een dezer dagen de Joint en de Senior. Die wil ik om-en-om gaan geven, dan heb ik zowel van EPA als DHA, als ETA de hoogste dosering dacht ik zo  ;D
Door K@rin
#2602837
Omdat ik ETA niet dacht te kennen, ben ik daar eens verder naar op zoek gegaan.
Nu blijkt dat ik het dus wel ken, want het zit in Nieuw Zeelands groenlipmosselextract (Perna canalicula), waarvan al heel lang bekend is,
dat het pijnstillend/onstekingsremmend werkt bij o.a. artrose.
GLYCO FLEX is één van de middelen voor honden en paarden waar het in zit en dat ook een heel goed resultaat geeft bij deze problemen.
http://entirelypets.resultspage.com/search?w=glycoflex
Ooit heb ik de groenlipmossel in Nieuw Zeeland besteld en ik ga eens kijken of ik dat adres nog heb ;)
Door BAC
#2602864
Ik wist niet dat ETA ook in groenlipmossel zat, interessant. Helaas reageerd mijn hond daar niet op. Maar wie weet ooit voor later, bedankt voor je uitzoekwerk Karin!

Goed idee om af te wisselen Xerox! Ga ik ook doen!!!! Ik sta elke x te dubben met die soorten. En volgens Heiloo nemen ze zoveel op als nodig, maar als de samenstelling wisseld kan dat natuurlijk nooit geen kwaad.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2602900
Ik weet niet of het echt iets toevoegt om af te wisselen hoor Senta, maar ik moest toch 2 flesjes bestellen i.v.m. de verzendkosten... En ze gaan hier snel genoeg op, dus kan er prima 2 open hebben staan  ;D
#2605778
Boswelia serrata, Ribes Nigrum en Salix Alba zijn ook een ontstekings remmer ladys. dat weten jullie toch! Deze doen exact hetzelfde als de groenlipmossel alleen is het op plantaardige basis  ;)
Mochten jullie het nog bij willen geven. Maar bij mij krijgen ze ook de Puur glucosamine preventief en daar zitten deze stoffen in. De combi doils en gluco bevalt hier uitstekend.
#2608040
Hé Xerox,

Het is uiteraard afhankelijk van de pijn. Het is maar in een bepaalde mate gedoseerd in de Gluco. Je hebt wel de Puur + die bevat hogere hoeveelheden hiervan.
Ze zijn absoluut goede vervangers. Voordeel aan de natuurlijke varianten COX is dat ze geen negatieve bijwerkingen hebben op het die en de nieren en lever.
Vaak hebben dieren erg veel bijwerkingen.
Wel is het zaak goed te zoeken naar de juiste dosering. Sommige dieren hebben meer nodig andere minder. De ene pijn is de andere natuurlijk niet.
Maar om het echt los te geven....weet niet of je het makkelijk los kan krijgen maar in de Puur+ wat ik al zij zit een hoge dosis in en die kan je goed geven.
Via www.gezonddier.nl bestel ik de Puur producten altijd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door