Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2592521
Ik geef 's morgens Doils en 's Avonds de Glucosamine. Ik heb de 500g Hond/kat omdat ik het aan 2 honden geef. De Paard/Pony heeft ook gember en daar houden honden niet van en sommige kunnen er niet tegen.
Ook zou ik het langzaam opbouwen, het is niet echt lekker. Ik doe het trouwens gewoon over het voer heen.
Ik zou wel de Gluco in het begin 2x per dag geven om eerst alles weer goed op te bouwen, dat zou ik in ieder geval 1 maand doen en dan terug naar onderhoud en dat 1x per dag.

Oh trouwens er zijn wel dingen die wel snel te zien zijn bij het geven van Doils. Namelijk de vacht, gedrag en allertheid, gaat heeeeel snel. Souplesse heeft wel tijd nodig en ontsteking remmen.

Ik wacht het af ben benieuwd!
Door kimber
#2593654
TijgerPuck schreef: Ik geef 's morgens Doils en 's Avonds de Glucosamine. Ik heb de 500g Hond/kat omdat ik het aan 2 honden geef. De Paard/Pony heeft ook gember en daar houden honden niet van en sommige kunnen er niet tegen.
Ook zou ik het langzaam opbouwen, het is niet echt lekker. Ik doe het trouwens gewoon over het voer heen.
Ik zou wel de Gluco in het begin 2x per dag geven om eerst alles weer goed op te bouwen, dat zou ik in ieder geval 1 maand doen en dan terug naar onderhoud en dat 1x per dag.

Oh trouwens er zijn wel dingen die wel snel te zien zijn bij het geven van Doils. Namelijk de vacht, gedrag en allertheid, gaat heeeeel snel. Souplesse heeft wel tijd nodig en ontsteking remmen.

Ik wacht het af ben benieuwd!

Hoi,

Bedoel je met langzaam opbouwen de Doils Joint olie of ook de Puur Glucosamine?
De Doils Joint geef ik nu sinds vorige week donderdag, die bouw ik inderdaad langzaam op om eventuele darmklachten zoals diaree te voorkomen.
Ik merk wel dat sinds de honden de Doils Joint olie krijgen de ontlasting anders is, donkerder van kleur bijna zwart en soms groenig en ook zachter.
Ik neem aan dat dit komt omdat ze er nog aan moeten wennen? En dat het dus hopelijk van tijdelijke aard is?
De dosering Doils heb ik inmiddels opgevoerd tot de helft van wat ze eigenlijk moeten krijgen.

Vandaag was eindelijk de Puur Glucosamine Compleet binnen :)
Ik wil daar vanavond gelijk mee gaan beginnen.
En dan inderdaad zoals je al schrijft eerst twee keer per dag voor een maand lang en daarna teruggaan naar een keer per dag.
Voor Shifra zou de dosering zijn 1/2 maatschep voor een hond tot 10 kilo geef ik dit verdeeld over twee keer of geef ik twee keer een 1/2 maatschep?
Ik vraag het maar even voor de zekerheid ;)

Ik was eigenlijk van plan om het net zo als jou te gaan doen; s'morgens de Doils en s'avonds de Glucosamine maar nu Shifra de Glucosamine voorlopig eerst twee keer per dag nodig heeft vraag ik me af of ik de Doils en de Glucosamine s'morgens samen over haar eten mag geven?
Of zou het beter zijn om de Glucosamine apart van de Doils te geven?
Door BAC
#2593712
Je kunt gluco en doils tegelijk geven hoor, doen meer mensen niets aan de hand.
Alleen als je maar 1x daags geeft, dan kan je het mooi verdelen.

Opbouwen met doils heb ik nooit gedaan, gewoon bom volle dosis, zelfs 3 maal daags (Dat moest toen even iom met een arts)
Gluco kán diarree geven, maar hoeft niet dus dat kan je voorzichtig aan kijken. Net hoe je hond reageert.
Als er klachten zijn nog wel even langer doorgaan dan een maand hoor (2 x daags) , anders heb je kans op een terugval. Want het duurt gemiddeld 4-6 weken voordat je het definitieve resultaat ziet.

Oja wat ik me de hele tijd afvroeg, tot wat voor datum was die glucosamine die ik je tipte nog houdbaar?
#2594040
Ik bouw de gluco ook altiijd op. Die van Puur bevat veel chinese kruiden en dat is niet echt lekker en sommige honden moeten er fysiek ook erg aan wennen. Het is natuurlijk helemaal nieuw voor de maag.
Ik heb de Doils wel opgebouwd omdat mijn Teckel aan de race ging na de volle dosis.
Als het er goed uit ziet kan je het ophogen.

Ik zou ook zeker 4-8 weken dubbele gluco geven. 1 maand is wel kort. Er moet toch wat opgebouwd worden eerst.

Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken.
Door kimber
#2594309
Senta schreef: Je kunt gluco en doils tegelijk geven hoor, doen meer mensen niets aan de hand.
Alleen als je maar 1x daags geeft, dan kan je het mooi verdelen.

Opbouwen met doils heb ik nooit gedaan, gewoon bom volle dosis, zelfs 3 maal daags (Dat moest toen even iom met een arts)
Gluco kán diarree geven, maar hoeft niet dus dat kan je voorzichtig aan kijken. Net hoe je hond reageert.
Als er klachten zijn nog wel even langer doorgaan dan een maand hoor (2 x daags) , anders heb je kans op een terugval. Want het duurt gemiddeld 4-6 weken voordat je het definitieve resultaat ziet.

Oja wat ik me de hele tijd afvroeg, tot wat voor datum was die glucosamine die ik je tipte nog houdbaar?

De Glucosamine is houdbaar tot 03-2015 dus nog lekker lang ;)
Ik heb er daarom net toch maar weer twee besteld hahaha...

Oke goed dat je het zegt, dan ga ik in ieder geval 6 tot 8 weken twee keer daags de Glucosamine geven.
Ik hoop echt dat de Doils en de Glucosamine Shifra weer wat makkelijker kunnen laten lopen.
Op zich gaat het best redelijk, d.w.z. ze loopt niet meer mank maar met wandelen/uitlaten bijft ze echt giga achter :(
Hopelijk kan ze straks weer lekker mee lopen met de rest van de roedel op de lange wandelingen.
Door kimber
#2594311
TijgerPuck schreef: Ik bouw de gluco ook altiijd op. Die van Puur bevat veel chinese kruiden en dat is niet echt lekker en sommige honden moeten er fysiek ook erg aan wennen. Het is natuurlijk helemaal nieuw voor de maag.
Ik heb de Doils wel opgebouwd omdat mijn Teckel aan de race ging na de volle dosis.
Als het er goed uit ziet kan je het ophogen.

Ik zou ook zeker 4-8 weken dubbele gluco geven. 1 maand is wel kort. Er moet toch wat opgebouwd worden eerst.

Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken.

Het is goed dat jij en Senta het zeggen ik ga Shifra in ieder geval 6 tot 8 weken twee keer daags de Glucosamine geven ;)

Ik ben ook heel benieuwd hoe het uit gaat pakken, heb ooit een keer eerder een homeopatisch middel gekocht via internet maar daar had onze oude hond toendertijd helaas geen baat bij.
Ik lees hier veel goede ervaringen met Doils en nu ook dankzij jou en Senta over de Puur Glucosamine dus ik heb er goede hoop op dat Shif straks weer wat gemakkelijker mee kan lopen.
Door BAC
#2594471
Heel veel succes, en je heb dr idd een koopje aan en de datum is dus niets mis mee :biggrin2:

Ik ben benieuwd hoe het uitpakt en hoop dat je hond dr van gaat opknappen, ik ben iig erg tevreden en blijf bij dit product.
#2599314
Hé Karin,

Ik denk niet dat je de Doils kan vergelijken met jouw Omega 3.
De Doils Joint bevat de dubbele EPA als die jij gebruikt. Ook is Doils van zuivere diepzeevissen gemaakt en niet ansjovis.
Het is altijd zo dat de prijs ook ergens voor staan. Het kan niet zo zijn dat het net zo goed is voor zo'n lage prijs.
En ook die Glucosamine werkt alleen als er ook chondroïtine bij geslikt wordt. Dus geloof mij goedkoop is niet zomaar.

;)
Door K@rin
#2599491
mijn ervaring is dus anders ....  :P
daarbij, duurkoop wil helemaal niet altijd zeggen, dat het dan beter is.
Het is al langer bekend dat de supplementen voor dieren vaak vele malen duurder zijn dan soortgelijke bestemd voor mensen.

v.w.b de Omega, al zal die de helft minder EPA bevatten, ze is vele malen goedkoper dan de de Doils.
Dus een exra capsule geven is geen enkel probleem.
't is een kwestie van uitproberen en kijken waar je hond of jezelf het het beste op doet, dan kun je
soms de winst van de DA's beter in je eigen zak stoppen  8)
Mijn voorkeur gaat uit naar de supplementen van www.glucosamine.com  ;)
Uitmuntende kwaliteit voor een goede prijs !

BTW, de glucosamine werkt bij mij en mijn honden prima, zonder dat er chondroitine bij wordt geslikt  ;)
bij grotere problemen kan het erbij worden ingenomen, om de werking van de glucosamine te versterken,
maar soms is dat niet eens nodig ...

Verder denk ik dat bij een groot artroseprobleem CORTA RX  voor veel honden een grote verbetering zal zijn.
Maar dan wel, die vanuit de USA besteld wordt.
http://www.entirelypets.com/cacowicr32oz.html
Door BAC
#2599634
Ik heb even gerekend, maar dan moet ik 12 capcules per dag gaan voeren :o bovendien kom ik dan nog tekort, want het bevat geen ETA en dat is van groot belang als je het therapeutisch wil gaan inzetten

Ik heb goedkopere visolies geprobeerd, was uiteindelijk net zo duur uit omdat ik enorm veel capcules moest gaan geven wil ik aan de dosering van DOILS vodloen, bovendien liep ik met een hond met problemen omdat het geen ETA bevatte.
Door K@rin
#2599668
Samenstelling: Doils Arthrosis bestaat uit 63% Omega-3 vetzuren waarvan 450 mg EPA en 100 mg DHA per ml. Tevens bevat Doils Vitamine E.

Wat is ETA ??  (zie ik ook niet bij de Doils staan)
Door K@rin
#2599852
Senta schreef: Id ook geen vitamine E en dat hebben ze wel nodig!

Hier staat waarom vitamine E van belang is en waarom ETA belangrijk is

http://www.doils.net/v1/vragen/vragen.a ... ge=nl&vr=5
wanneer je goed leest, dan zie je dat er wel degelijk vit E in zit ;)
De olie bevat als anti-oxidant 3 mg natuurlijke gemengde tocopherolen per capsule. Natuurlijke gemengde tocopherolen is een andere benaming voor natuurlijke vitamine E.
en bij Doils wordt de olie ook uit Ansjovis gehaald ;)

Het verschil zit hem dus in de ETA, die ik nog niet eerder bij de samenstelling had zien staan.
Gelukkig hebben wij al baat bij alleen de Omega-3 8)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door