Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2552315
Ik kan werkelijk niets maar dan ook niets vinden over dat chlorella niet gebruikt zou mogen worden bij chemo. Ik zou ook eigenlijk niet weten waarom je geen chlorella zou kunnen gebruiken naast chemo... Maar misschien is het wel verstandig om het met de oncoloog te bespreken.
Door Martine-Tom
#2552338
Lizzy schreef: Ik kan werkelijk niets maar dan ook niets vinden over dat chlorella niet gebruikt zou mogen worden bij chemo. Ik zou ook eigenlijk niet weten waarom je geen chlorella zou kunnen gebruiken naast chemo... Maar misschien is het wel verstandig om het met de oncoloog te bespreken.
Chlorella reinigt je systeem toch? En mss is het met chemo juist de bedoeling dat die "gifstoffen" in je lijf blijven om hun werk te doen.

Kan het totaal niet onderbouwen maar kan me er zoiets van voorstellen...
Door Thunder
#2552358
Ben het vorige keer vergeten te vragen aan Johan(De Vos) maar heb hem daarstraks al wel een mail gestuurd met de vraag. Helaas werkt nij donderdags niet. Morgen zal ik wel antwoord krijgen,maar was alvast benieuwd naar eventuele reacties/ervaringen hier.
Alvast bedankt voor de reacties!
Door Lizzy
#2552429
Martine-Tom schreef: Chlorella reinigt je systeem toch? En mss is het met chemo juist de bedoeling dat die "gifstoffen" in je lijf blijven om hun werk te doen.

Kan het totaal niet onderbouwen maar kan me er zoiets van voorstellen...
Ik begrijp je gedachtegang wel, en chlorella heeft wel een reinigende werking maar ZO reinigend werkt het nou ook weer niet, dat het de werking van de chemo zou verminderen. Tenminste, ik geloof dat niet.

Ik vond dit:

I'm about to undergo chemotherapy. Should I stop my chemotherapy and take chlorella instead?

The first thing you should do is educate yourself about chemotherapy. I highly recommend the book, "Questioning Chemotherapy" by Ralph W. Moss, who used to work as a lead researched at the National Institutes of Health. Ralph will give you the straight story on chemotherapy. Whether you decide to undergo chemotherapy or avoid it, chlorella will improve your results.

Bron: Het gratis ebook: http://www.chlorellafactor.com/chlorell ... na-02.html
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2552571
Ik weet niet of jouw vraag betrekking heeft op mensen of dieren. Graag wil ik een positieve ervaring melden.
Mijn broer heeft chlorella geslikt tijdens en na de chemo.
Dat heeft goed uitgepakt. De bloedwaarden waren na de chemokuur heel goed.
De artsen stonden verbaasd!  :) 
Daarnaast heeft hij veel groene thee gedronken en omega 3 geslikt.
Door Thunder
#2552603
Het gaat over een hond (Twister,bijna 10) die al ongeveer een jaartje chemo krijgt en dit de rest van z'n resterende leven zal moeten krijgen wegens muliple myeloom. Ook wel ziekte van Kahler genoemd. Blijkbaar is dit een heel zeldzame vorm van kanker bij honden. Tot nu toe overleeft hij al bijna 1,5 jaar.
Hij krijgt op dit moment al wel omega 3,probiotica,spirulina en spiersupport en heeft net een kuurtje brandnetel achter de rug.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door