Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Gaby
#2519212
Ik had schindel's mineralen, voor mijzelf, als aanvulling als vegetarier en eventueel soms als reiniging voor m'n hond.

Nu had ik het weer besteld hier in de winkel en heb groene leem gekregen van Vertagiel. Wat een andere kleur heeft als de 'gewone' schindele's klei. Die ook van Vertagiel komt. Maar hier staat puur alleen groene leem van vertagiel op en niks meer van Schindele. Ik weet dat er veranderingen zijn omtrent dit product omdat het niet zomaar meer mag worden verkocht om in te nemen. Maar ik zie wel een verschil of er schindele op staat of niet, en wanneer er niet 'groene leem' op staat..
Iemand een tip welke beter is? Anders ga ik weer liever voor de grijze / witte poeder..

Thanks alvast :-)
Gaby
Door Gaby
#2519408
Heb inmiddels zelf gevonden dat ivm de sterk reinigende werking groene leem word afgeraden. Dit omdat het alle niet lichaams eigen stoffen worden afgedreven, en zo ook een chip wel eens is verdwenen bij een paard.

Daarnaast heeft de 'gewone klei' heel veel mineralen, waardoor deze zowel reinigt als 'voedzaam' cq aanvullend werkt.

Barfplaats wordt gesponsord door