Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2481073
Heeft iemand ervaring met Kumis Kurtjing?
Ben gisteren in een kruidenwinkel geweest en daar adviseerde ze me om Djinty Kumis Kurtjing te geven voor ondersteuning van de nieren.
Djinty heeft aangetaste nieren, darm en blaasproblemen.

Omdat ze s'nachts haar urine laat lopen werd mij stellig het gebruik van Solidago afgeraden omdat dit vochtafdrijvend zou werken (de vrouw die daar werkte deed alsof ze er alles van wist  :P) en om Kumis Kurtjing te gebruiken.
Ook het gebruik van Cranberry ter voorkomen van een blaasontsteking (heeft ze meerdere keer gehad) vond ze onzin. Toen ik aangaf dat ik op zoek was naar Cranberry capsules zonder vitamine C en andere toevoegingen omdat honden geen vitamine C meer aanmaken als dit wordt toegediend vond ze dit helemaal onzinnig en niet geloofwaardig.

Kan iemand mij vertellen wat wel en niet waar is? Is Kumis Kurtjing een goed product, is Solidago niet verstandig om te geven aangezien Djinty incontinent is en is toevoegen van vitamine C niet goed omdat honden dan geen vitamine C meer aanmaken?
Laatst gewijzigd door Esther en Daya op do 11 okt 2012, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2481215
Watje schreef: Heeft iemand ervaring met Kumis Kurtjing?
Ben gisteren in een kruidenwinkel geweest en daar adviseerde ze me om Djinty Kumis Kurtjing te geven voor ondersteuning van de nieren.
Djinty heeft aangetaste nieren, darm en blaasproblemen.

Omdat ze s'nachts haar urine laat lopen werd mij stellig het gebruik van Solidago afgeraden omdat dit vochtafdrijvend zou werken (de vrouw die daar werkte deed alsof ze er alles van wist :P) en om Kumis Kurtjing te gebruiken.
Ook het gebruik van Cranberry ter voorkomen van een blaasontsteking (heeft ze meerdere keer gehad) vond ze onzin. Toen ik aangaf dat ik op zoek was naar Cranberry capsules zonder vitamine C en andere toevoegingen omdat honden geen vitamine C meer aanmaken als dit wordt toegediend vond ze dit helemaal onzinnig en niet geloofwaardig.

Kan iemand mij vertellen wat wel en niet waar is? Is Kumis Kurtjing een goed product, is Solidago niet verstandig om te geven aangezien Djinty incontinent is en is toevoegen van vitamine C niet goed omdat honden dan geen vitamine C meer aanmaken?
Zo zo, mevrouw denkt het nogal te weten ::)

Even hoor:

Kumis k u tjing:
Hoort bij klacht: Nierstenen, niergruis, te weinig urine productie, vocht opstapeling, blaasontsteking, nierbekkenontsteking, bacteriën in de urine, obesitas, hoge bloeddruk, reumatische aandoeningen, bloedzuiveringskuren.

Werking: Vochtafdrijvend, urinedrijvend, ontstekingswerend, ontspannend, verwijdend effect, helpt bij nierstenen, niergruis, bloedzuiverend.

Misschien moet ze toch wat beter d'r huiswerk maken. Kumis k*tjing is net zo vochtafdrijvend en misschien nog wel vochtafdrijvender dan Solidago. Ik zeg niet dat Kumis k u tjing niet een prima middel is, ik denk het wel, maar Solidag is ook een prima middel in het geval van jouw hond. Ik denk dat beide kan.

En nee, je moet geen vitamine C aan een hond geven. Zeker niet langdurig. Een hond is geen mens. Een hond stopt inderdaad met de aanmaak (zelf) van vitamine C als je hem langdurig vitamine C middels supplementen geeft.
Door eelke
#2481246
Die Kumis Kurtjing kan ik je niks zinnigs over zeggen (zag hem gisteren nog met een sterretje ertussen voorbij komen) maar, de werkende kracht van canberry tegen blaasontsteking is toch juist vitamine c (en vit c verzuurt de urine omdat je het te veel uitplast en bacterien daardoor minder de kans krijgen zich te vermenigvuldigen)? Dus dan denk ik dat cranberry zonder vit c weinig nut heeft, inderdaad...
Door Lizzy
#2481251
eelke schreef: Die Kumis Kurtjing kan ik je niks zinnigs over zeggen (zag hem gisteren nog met een sterretje ertussen voorbij komen) maar, de werkende kracht van canberry tegen blaasontsteking is toch juist vitamine c (en vit c verzuurt de urine omdat je het te veel uitplast en bacterien daardoor minder de kans krijgen zich te vermenigvuldigen)? Dus dan denk ik dat cranberry zonder vit c weinig nut heeft, inderdaad...
Om de urine te verzuren heb je niet persee de vitamine C nodig. Vitamine C alleen verzuurt in de regel ook niet genoeg. Je kunt ze tijdelijk samen geven. Maar niet langdurig, vanwege de vitamine C.
Door eelke
#2481252
Lizzy schreef: Om de urine te verzuren heb je niet persee de vitamine C nodig. Vitamine C alleen verzuurt in de regel ook niet genoeg. Je kunt ze tijdelijk samen geven. Maar niet langdurig, vanwege de vitamine C.
Ah, interessant. Wat verzuurt de urine dan nog meer? Die Kumis Kurtjing oa ook?

Ik bedoelde te zeggen, dat het mijn inziens ook niet zo veel zin heeft om op zoek te gaan naar Cranberry zonder vit C.
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2481410
eelke schreef: Ah, interessant. Wat verzuurt de urine dan nog meer? Die Kumis Kurtjing oa ook?

Ik bedoelde te zeggen, dat het mijn inziens ook niet zo veel zin heeft om op zoek te gaan naar Cranberry zonder vit C.
Ik ben op zoek geweest naar Cranberry zonder extra toegevoegde vitamine C en toegevoegde mineralen. Ik was in de veronderstelling dat er al genoeg zit in de Cranberry capsules.
Door eelke
#2481568
Watje schreef: Ik ben op zoek geweest naar Cranberry zonder extra toegevoegde vitamine C en toegevoegde mineralen. Ik was in de veronderstelling dat er al genoeg zit in de Cranberry capsules.
Aaaah zo :) snap m.
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2481765
Lizzy schreef: Zo zo, mevrouw denkt het nogal te weten ::)
Dat dacht ze zeker! Voelde me ook niet fijn dat ik die winkel uit liep. Volgens haar deed ik alles verkeerd en wist zij overal een antwoord op. Ga morgen maar even het aangebroken zakje terug brengen en weer beginnen met Solidago!

Kan je cranberry eigenlijk altijd blijven geven of kan dit schadelijk zijn?
Door Lizzy
#2484679
Watje schreef: Dat dacht ze zeker! Voelde me ook niet fijn dat ik die winkel uit liep. Volgens haar deed ik alles verkeerd en wist zij overal een antwoord op. Ga morgen maar even het aangebroken zakje terug brengen en weer beginnen met Solidago!

Kan je cranberry eigenlijk altijd blijven geven of kan dit schadelijk zijn?
Ik moet je zeggen dat ik van veel dingen denk dat je ze niet standaard moet geven.... Misschien kun je dat beter geven op het moment dat je haar erop verdenkt weer blaasontsteking te hebben? Vaak ben je er dan snel genoeg bij.
Door *Flip*
#2487697
wb de blaasontsteking, is daar eens bacteriologisch onderzoek op gedaan? Bij meerendeel vd honden gaat het om E. coli (net als bij de mens). Het verhaal dat de cranberry's werken zit hem niet in het verzuren van de urine, maar de aanwezigheid van D-mannose.
Dit is een suiker waar het lichaam niets mee doet en dus uitgeplast wordt. In de blaas bindt D-mannose aan de uitsteeksels van de E.coli, hierdoor kan de E.coli zich niet meer vast houden aan de blaaswand en wordt deze uitgeplast.

Zelf gebruik ik het al jaren, werkt veel beter en sneller dan AB.
Gebruikersavatar
Door Caro2012
#2518514
Beetje late reactie maar wie weet kan je er nog wat mee.

Kumis Koetjing is perfect maar of je hond het lust is een tweede.  :P tis nogal bitter.
Ik heb chronische blaas darm ontstekingen en het houd mijn darmen en blaas rustig.
Echter gebruik ik het een aantal weken en dan wissel ik het af met guldenroede, zodat er geen gewenning optreed.

Van solidago moet je idd veel meer plassen, van kumis koetjjing heb ik dat niet zo sterk.
Als de blaas en darmen bij mij al maanden erg geïrriteerd zijn, gebruik ik zeker geen vitc en cranberry's want die irriteren ook.
D=Mannose moet ook erg goed zijn en is ook het proberen zeker waard, bij werkte het niet afdoende, maar geen mens en dier zijn het zelfde.

Verder is er van het merk Sundown cranberry's capsules die geen vitamine C bevat.
Heb ik volgens mij gewoon bij de drogisterij of een supermarkt gekocht.

Ik wens je reuze veel succes en hoop dat je een oplossing vind.
Groetjz Caro
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door