Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#291707
Volgens mij moet het wel binnen een paar dagen kunnen werken. Die isoflavonen gaan werken zodra ze in het bloed zijn opgenomen.
Gebruikersavatar
Door chooky
#294756
Nou, volgens mij helpen de isoflavonen wel.
maar ik heb het idee dat Chooky zeer gevoelig is voor omstandigheden. Als alles z'n gangetje gaat nl dan zie ik heel weinig (ook veel kleiner) tot geen natte plekken als ze ergens heeft gelegen, ook is haar staart droog. Maar bij sommige vormen van stress (we zijn bijvoorbeeld pas een dagje naar de stad geweest, en gisteren zijn we bij iemand op bezoek geweest die veel honden had, wel allemaal weggesloten aangezien zij een ehte roedel zijn en niet zomaar een andere hond erbij accepteren) lukt dat (nog) niet.
Ik ben tot nu toe wel erg tevreden.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#320645
Eva, hoe gaat het nu met Chooky? Heb je de indruk dat die isaflavonen werken?
Ik ben namelijk erg nieuwsgierig want Gitte heeft dezelfde symptomen.
Gebruikersavatar
Door chooky
#320655
Zie andere topic ;D
Maar de isoflavonen werken wel, net als de druppels die Chooky eerder kreeg. Maar het verbeterd tot zo'n 80-90%
Met de isoflavonen ben ik nog niet zo lang bezig als in de bijsluiter staat (nog ±1-1,5 week) en halverwege heb ik de dosis iets omhoog gegooid aangezien dat ook in de bijsluiter staat.
Ik geef nu 's ochtends rode klaver en 's avonds de isoflavonen uit soja.
Ik ga over een week of zo de middelen combineren (deus homeopathie erbij. Wie weet geeft dat het laatste zetje.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#320671
Bedankt voor het reageren Eva, wilde zeker weten dat je m'n vraag niet zou missen ;)! ik had ook al in de andere topic gereageerd, maar lees nu dat je ook rode klaver geeft? Is dat Fytotherapeutisch of homeopatisch? Ik ken het niet..

Net even gegoogled.. in rode klaver zitten dus ook isoflavonen, is er een speciale reden waarom je 2 verschillende soorten isoflavonen geeft?
Gebruikersavatar
Door chooky
#320695
Je hebt verschillende soorten isoflavonen (weer van die leuke namen die op -ine eindigen, ik zoek straks de namen wel op). En die vullen elkaar blijkbaar aan, dus geef ik verschillende soorten zodat ze wellicht alles binnenkrijgt. je hebt ook og andere plantsoorten waar ze inzitten met mooie chinese en japanse namen ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#320827
chooky schreef: Je hebt verschillende soorten isoflavonen (weer van die leuke namen die op -ine eindigen, ik zoek straks de namen wel op).
Als je wil doen, heel graag :).

Via google heb ik tot nu toe kunnen vinden: daidzeïne, genisteïne, glyciteïne en fermononetin en biochanin (alleen van die laatste 2 ben ik niet helemaal zeker :-\)
En die vullen elkaar blijkbaar aan, dus geef ik verschillende soorten zodat ze wellicht alles binnenkrijgt.
Duidelijk
je hebt ook og andere plantsoorten waar ze inzitten met mooie chinese en japanse namen ;)
Ben benieuwd welke dat dan zijn, tot nu toe heb ik alleen soja, hop en rode klaver gevonden :-\ (nou google ik wel het liefst in het NL, dus misschien komt dat daardoor).
Door Lizzy
#388827
Ik was eigenlijk benieuwd hoe het met je experiment van isoflavonen is gegaan!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door