Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door luca
#286017
Wordt de werking van homeopatische middelen verminderd door klassieke medicatie? Maily krijgt dagelijks 2 capsules Vetmedin 1,25 voor haar hart, 1 tabletje Furosemide.
Door Lizzy
#286019
Volgens mij hebben beide middelen geen invloed op de werking van homeopathische middelen. Maar, geef je middelen voor de hartproblemen? Zo ja: Ik weet namelijk niet of de dosering van de alopatische middelen niet aangepast moet worden (als het aanslaat)?
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 21 mar 2005, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door luca
#286043
Ja Lizzy, Vetmedin is voor haar hartinsufficientie, furosemide als vochtafdrijver omdat ze vaker begon te hoesten. Daarnaast neemt ze dagelijks een 1/4 tabletje Epipropane ( fenobarbital) voor haar epilepsie . Maily lijdt heel waarschijnlijk aan epilepsie door overkweek ( aldus de dierenarts). Toen ik haar op 7 jarige leeftijd adopteerde kreeg ik er de medicatie bij. In het begin had ze vrij frequent zware aanvallen ( ook belastend voor haar hart) Haar vroeger baasje was dement en gaf Maily's medicatie niet of gaf er van zichzelf :-\ Haar aanvallen zijn nu goed onder controle. Al die medicatie kan ook niet echt goed zijn voor haar nieren, vermoed ik. Ik zal eens op zoek gaan naar een dierenarts die werkt met homeopathie. Maar, over twee weken wordt ze 14 jaar.. het is nog steeds een kranige, lieve meid :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door