Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thirza
#2332630
Hoi,

Thirza heeft al een paar maanden een maagontsteking. Het gaat beter en we zijn de medicijnen aan het afbouwen. Helaas heeft ze er weer een blaasontsteking bij gekregen. Thirza heeft een paar blaasontstekingen per jaar. Zeker als ze geen vit C. als onderhoudsdosis krijgt.

Normaal gesproken is de oplossing voor een blaasontsteking bij haar:
  1. 1 week 1000 mg vit C (niet gebufferd, gewoon ascobinezuur) en 1 cranberry tablet van 330 mg
  2. 1 week 1000 mg vit C
  3. 1 of meer weken 500 mg vit C.
Het recept werkt altijd.

Toen ze de maagontsteking kreeg ben ik op een gegeven moment ook gestopt met de onderhouddosis van 500 mg vit C. Het heeft gelukkig lang geduurd, maar nu heeft ze een flinke blaasontsteking. (gedrag en geur van de urine)

Nu ben ik begonnen met het voeren van alleen 2 cranberrytabletten per dag. Na twee dagen heeft ze nu last van haar maag. Ze geeft niet over, maar ze "verstopt" zich en wil b.v. niet spelen.
Wat moet ik doen? Meer Zytac geven? Iets anders om haar blaas "zuurder" te maken? Of toch AB gaan geven.
Hoe verkom ik in het laatste geval dat haar darmen, ondanks de probiotica en maag naar de filistijnen gaan?

O ja, voor haar maag krijgt Thirza:
2 d.d Ulcogant 1 ml.
1 d.d. Zytac 100mg.
Door Lizzy
#2332833
Ik weet niet of dat zin heeft, om meer Zintac te geven.... Maar ze lijkt dus niet lekker te worden van de cranberry? Grappig, want tegenwoordig adviseren ze zelfs cranberry-sap bij maagontstekingen. Bij mensen dan he. Is er ooit een oorzaak vastgesteld, waarom ze steeds opnieuw blaasontstekingen krijgt? Misschien dat biologische appelazijn z'n werk doet en ze daar minder last van heeft, qua maag?
Door M@rina
#2332964
Jaren geleden had ik een kat die om de klipklap een blaasontsteking had, ik wist toen nog niets van versvoeren, maar was wel benieuwd of er andere manieren waren om met de blaastonstekingen om te gaan, dan maar gewoon een ABkuur er in te stoppen. Ik gebruikte toen Cantharis D6 druppels, dat hielp erg goed.
Gebruikersavatar
Door Thirza
#2334171
M@rina schreef: Jaren geleden had ik een kat die om de klipklap een blaasontsteking had, ik wist toen nog niets van versvoeren, maar was wel benieuwd of er andere manieren waren om met de blaastonstekingen om te gaan, dan maar gewoon een ABkuur er in te stoppen. Ik gebruikte toen Cantharis D6 druppels, dat hielp erg goed.
Weet je nog van welk merk, want ik zie het bij het googlen alleen als 1 v.d. ingrediënten van een blaas-product. Daarnaast ben ik benieuwd hoe lang het duurde voordat de blaasontsteking over het algemeen over was.
Gebruikersavatar
Door Thirza
#2334177
Lizzy schreef: Ik weet niet of dat zin heeft, om meer Zintac te geven.... Maar ze lijkt dus niet lekker te worden van de cranberry? Grappig, want tegenwoordig adviseren ze zelfs cranberry-sap bij maagontstekingen. Bij mensen dan he. Is er ooit een oorzaak vastgesteld, waarom ze steeds opnieuw blaasontstekingen krijgt? Misschien dat biologische appelazijn z'n werk doet en ze daar minder last van heeft, qua maag?
Het is goed te weten dat ze cranberry sap bij maagontstekingen voorschrijven. We zijn nu 3 dagen verder en het gaat iets beter. Ze is geen "happpy camper", maar ze is ook geen zielig hoop je meer. Ik ben natuurlijk wel gestopt met het afbouwen van de zytac/zitac.
Biologische appelazijn zou een optie kunnen zijn, maar het is dan weer een zuur waar haar maag aan wordt blootgesteld. :(

Ik heb nooit laten onderzoeken, waarom ze zo vaak maagontstekingen krijgt, omdat het altijd zo gemakkelijk op te lossen was. Voor mij is het iets dat bij Thirza hoort en ik heb er zelfs nog niet aan gedacht om het te laten onderzoeken. :-[
Door M@rina
#2334215
Thirza schreef: Weet je nog van welk merk, want ik zie het bij het googlen alleen als 1 v.d. ingrediënten van een blaas-product. Daarnaast ben ik benieuwd hoe lang het duurde voordat de blaasontsteking over het algemeen over was.
Dat was toentertijd van VSM.
Gebruikersavatar
Door Thirza
#2334256
M@rina schreef: Dat was toentertijd van VSM.
Ik bel morgen met de apotheek, want ik kan het online niet vinden of alleen verwerkt in een medicijn dat niet voor blaasontsteking is.

Wel goed te weten dat ik arsenicum en belladonna van de VSM kan krijgen. Als ik nog eens iemand wil vergiftigen. ;)
Gebruikersavatar
Door Thirza
#2334273
Lizzy schreef: Grappig, want tegenwoordig adviseren ze zelfs cranberry-sap bij maagontstekingen. Bij mensen dan he.
Ik had het juist met mijn moeder (Oso-Bayou) hierover en zij zei meteen dat cranberrysap niet zo geconcentreerd en dus zuur is als cranberry-tabletten. Totaal niet aan gedacht. Daar hebben we moederrs voor! :-*

Het word dus sap drinken (met wat zoets erin. Ik dacht aan Honing of mogen honden ook stevia?) en Cantharis D6.

Bedankt Dames!
Door Lizzy
#2334616
Thirza schreef: Het is goed te weten dat ze cranberry sap bij maagontstekingen voorschrijven. We zijn nu 3 dagen verder en het gaat iets beter. Ze is geen "happpy camper", maar ze is ook geen zielig hoop je meer. Ik ben natuurlijk wel gestopt met het afbouwen van de zytac/zitac.
Biologische appelazijn zou een optie kunnen zijn, maar het is dan weer een zuur waar haar maag aan wordt blootgesteld. :(

Ik heb nooit laten onderzoeken, waarom ze zo vaak maagontstekingen krijgt, omdat het altijd zo gemakkelijk op te lossen was. Voor mij is het iets dat bij Thirza hoort en ik heb er zelfs nog niet aan gedacht om het te laten onderzoeken. :-[
Je mag die appelazijn wel verdunnen of over het eten gooien maar ja, ik durf je niet te zeggen hoe de maag erop reageert....
Door Lil
#2334823
Thirza schreef: Ik bel morgen met de apotheek, want ik kan het online niet vinden of alleen verwerkt in een medicijn dat niet voor blaasontsteking is.

Wel goed te weten dat ik arsenicum en belladonna van de VSM kan krijgen. Als ik nog eens iemand wil vergiftigen. ;)
Ik heb nog 3 korrels arsenicum C30 van de vsm liggen. Ik moest Cay eenmalig 3 korrels geven, maar heb voor de zekerheid het dubbele meegekregen, omdat ze nogal makkelijk verloren raken. Dit is dus een hoge potentie (dus niet zomaar geven zonder raadplegen homeopaat). Maar ze is er alleen maar levendiger van geworden. :biggrin2:

Cranberrysap gewoon onder voer doen. Waarom zoetstof erbij??? Zo vreselijk is het ook alweer niet. Die tabletten zijn viezer. Als je goed leest is hier een topic dat je honden geen stevia zou geven (en zelf er ook voorzichtig mee moet zijn net als met alle andere zoetstoffen). Honing als het echte rauwe honing is, is ontstekingsremmend.
Door Deesje
#2362887
ik deed toen tuwi als pup blaasontsteking had ook gewoon cranberrysap (vers) door het voer, wat extra bloed en water erbij zodat ie ook wat meer vocht binnen kreeg en klaar...

heb je urine laten testen en weet je of die aangezuurd moet worden? in veel gevallen hoeft dat bij honden niet en kun je volstaan met alleen cranberry.. ik zou wel graag willen weten waar het vandaan komt, als mijn hond om de haverklap ontstekingen her en der heeft zou ik daar niet blij van worden, ook niet als het makkelijk en snel op te lossen is..
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door