Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gertruida.
#2286740
  Sylke heeft een erg droge vacht met schilfers , nu is mijn vraag wat kan ik hier aan doen , Sylke mag  geen olie of vetten ivm  dat  haar galblaas is verwijdert . Ze krijgt carnibest waar we de vetjes uithalen . Misschien  hebben jullie een idee wat we kunnen geven  of doen !
Door Pammetje
#2286745
Misschien is Minkolie een idee

http://www.dierenwinkel-online.eu/index ... 68&lang=NL

Mink olie is samengesteld uit 97 procent pure mink olie, twee procent vitaminen en een procent geurstof. Naast de helende en verzachtende werking bij allergieën, bestrijdt deze olie met succes schilfers en schubben. Tevens is de 97 procent pure mink olie het beste natuurproduct voor een vermoeide, brosse en/of droge vacht, aangetaste huid die kan ontstaan door allergie en veelvuldig krabben. Het is de beste manier om de vacht fit en gezond te houden. Mink olie laat zich gemakkelijk op de aangetaste plekken aanbrengen en is door de sterk geconcentreerde samenstelling erg spaarzaam in gebruik. Mink olie is (eventueel door te mengen) goed met de Coat Tonic samen te gebruiken. Samen met Total Care shampoo, Coat Repair of Coat Tonic de probleemoplosser. Inhoud 100 ml.
Door Anthraciet
#2286833
Persoonlijk zou ik minkolie dus nooit gebruiken, ik zou niet willen dat die dieren moeten sterven voor de vacht van mijn dier.....
Maar misschien ben ik daar wel erg emo in :-\

Verder heb ik helaas geen tip voor je :-*
Door tt-tjes
#2286836
Ben geen fan van dogstuff. Slechte ervaring mee met vachtverzorging. Ik zou een cremespoeling of shampoo pakken met bijv jojoba olie of amandel olie.
Door nienk
#2287086
Ik ben erg tevreden over de producten (gebruik de shampoo en zalf) van Vet Gold Cream, Reus heeft bij vlagen ook een erg droge huid en bij hem helpt even goed wassen met die shampoo heel goed. er is ook nog conditioner van geloof ik.

verder schijnt het ook zo te zijn dat groente toevoegen aan het menu van de hond een verschil kan maken voor de vacht. Daarnaast denk ik dat het qua vacht (ik weet verder niets van honden zonder galblaas) en huid ook beter is als je helemaal graan vrij voert. dus ook geen rijst, wat ik de gewone carnibest wel zit, maar ik weet niet welke smaak je voert.
Door C@rine
#2291223
Gertruida. schreef:   Sylke heeft een erg droge vacht met schilfers , nu is mijn vraag wat kan ik hier aan doen , Sylke mag  geen olie of vetten ivm  dat  haar galblaas is verwijdert . Ze krijgt carnibest waar we de vetjes uithalen . Misschien  hebben jullie een idee wat we kunnen geven  of doen !
Carnibest heeft toch lijnzaadolie in hun voeding.
Misschien af en toe een visje?
Door pallas
#2291379
Gertruida. schreef:   Sylke heeft een erg droge vacht met schilfers , nu is mijn vraag wat kan ik hier aan doen , Sylke mag  geen olie of vetten ivm  dat  haar galblaas is verwijdert . Ze krijgt carnibest waar we de vetjes uithalen . Misschien  hebben jullie een idee wat we kunnen geven  of doen !

mag ze ook geen toevoegingen zoals bijv essentiele vetten? Dagelijks een halve of hele vislolie capsule lijkt me wel wat, of megaderm bij de d.a. vandaan?
Ik weet niet of je de hoeveelheid vetten ook kan uitproberen in het menu, of mag er helemaal geen vet meer gevoerd worden?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door