Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bien
#2284865
Jeetje... wat een pech...

Zoals elianne zegt, vlak maag/darm problemen niet uit, die "sudderen" lang na hoor!!

Nu ruim 10 maanden nadat er bij Duna Giardia geconstateerd is, is ze nog niet helemaal goed.
Met veel hulp van de barfplaats mensen en Tannetje Koning (Hitam op het forum) zijn we nu al een heel eind verder.
Haar eten verdraagd ze goed (haaksbarf Geit, Lam en Paard en beetje Zalm), zelf gedroogde lam/geiten long gaat ook goed.
Pensstaafjes e.d. daar hebben we ons nog niet echt aan durven wagen, wie weet.

hier kun je wat lezen over ons Giardia verhaal: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2029909

PB altijd welkom.
Door elianne
#2284874
ik had toendertijd nog geen pc.... :(...heb toen contact opgenomen met de voedingsadviezeuse van farm food, en zij hebben mij toen de eerste herstelperiode heel erg goed begeleid...was toppie!
Door Bien
#2284902
elianne schreef: ik had toendertijd nog geen pc.... :(...heb toen contact opgenomen met de voedingsadviezeuse van farm food, en zij hebben mij toen de eerste herstelperiode heel erg goed begeleid...was toppie!
Super  ;)
Door Patricia
#2286637
vanaalst schreef: hier eentje die niet meer op vlees staat, hij krijgt 100gr pens bij zijn brokken....geef ik hem wat anders dan is ie dagen en dagen van slag......kwa tussendoortjes krijgt ie gedroogde pens en sinds kort heeft ie een hertengewei waar ie aan kan schrapen...
hij heeft chronische gastritisch en entiritisch dit gaat nooit meer over......
maar zoals het nu gaat gaat het prima!
geen med meer!
hij heeft op het randje gelegen maar hij is weer helemaal het mannetje..
Ook al op het randje gelegen..vreselijk  :( en wat fijn dat het nu weer zo goed gaat  O0
Door Patricia
#2286639
Bien schreef: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ehrlichiosis

neem aan dat dat hetzelfde is.
Denk dat dit het niet is bij onze Toran. Vooral de symptomen zijn niet voorgekomen bij hem ( koorts, moeheid, spierpijnen, en soms een huiduitslag) want bij het minste geringste vermoeden van een zieke hond gaat hier meerdere keren de thermometer er in  :-[
Door Bien
#2286784
Patricia schreef: Bien, ik lees je verhaal even op een 'normaal' tijdstip, maar weet dat Giardia niet mis is  :(
Dat zou ik maar doen hihi.

Pb altijd welkom.

Sterkte niets zo vervelend als een onverklaarbaar zieke hond.
Door Patricia
#2289017
Gelezen  ;)


Gisteren, na anderhalve week medicijnen en dieetvoer heeft Toran weer overgegeven. Niet bijzonder veel, en eenmalig. Misschien hoort een terugval er wel bij, maar het blijft sneu. Morgen moeten we weer naar de DA voor voer en wil ik nog eens het 1 en ander bespreken. Verder is hij zo gek als een deur en zag hij het net wel zitten om een losgebroken Shetlander te gaan dekken  ;D
Door Patricia
#2294438
Maandag zijn we weer naar de DA geweest. Ik had een hele lijst met vragen voor hem over bepaalde ziektes die met zijn ziektebeeld te maken kunnen hebben. Van cushing tot zijn pylorus, maar hij heeft nergens afwijkingen gezien.
Waar hij wel een goed antwoord op kon geven was dat zijn schildklierwaarde te laag was een tijdje terug en dat hij nu kale plekken krijgt op zijn flanken en borst. Die heb ik dus even op de foto gezet. Ook is er nog af en toe een klein beetje bloed in zijn urine en dat zou van zijn prostaat kunnen zijn. Castreren zou dan een optie zijn. Maar eerst het ene hoor, en dan het andere. Hij moet goed in zijn vel zitten voordat we hem uberhaupt laten opereren ofzo.

De plekken. Symmetrisch aan beide kanten..

Afbeelding

Afbeelding

En de borst..
Afbeelding

En toen bleken de blikjes voer ook nog eens 10 cent per blikje duurder te zijn geworden  :thumbdown:  3.15 euro.
Ik heb ze al online ontdekt bij een DA in Schagen. Daar kosten ze 2.75. Is nog al een verschil.
Sowieso belachelijke prijzen  :-X

Verder is het deze periode goed gegaan met Toran. Het eten zet niet echt aan, hij mist ongeveer nog 10 kilo..
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2294543
voor heel wat moet er bloed getrokken worden voor je iets uit kan sluiten, cuching bv..
bloed bij zijn urine...druppelt ie ook bloed tussendoor?
zou hem pompoenpitolie en zaagbladpalm gaan geven helpt super tegen een vergrote prostaat!!
Door Patricia
#2294838
Hij bloed niet tussendoor en de laatste keer zat er heel weinig bloed in, te weinig om AB te geven. Maar het komt wel af en toe terug.
De prostaat was ook niet erg vergroot. Maar goed, vergroot is vergroot lijkt me..
Ik zal eens googlen op wat je hebt door gegeven. Heb er nog niet eerder van gehoord. Bedankt  :)
Door Patricia
#2294844
Deze kan bijvoorbeeld? en hoeveel geef je een hond dan? Deze is wel voor mensen..

https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/pro ... 5-capsules

Oh, of deze, wel voor de hond:

http://www.holistischdierenarts.nl/vmch ... drift.html

Moet wel zeggen dat hij behoorlijk achter onze teef aan loopt, terwijl die toch geholpen is  ???

Ze krijgen hier al wel omega olie, soms zalmolie, maar daar zit net die pompoenpit niet in..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door