Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elf
#2280124
Gistermiddag belde mijn dochter om te vertellen dat Doodles lag te piepen op de bank. Gisteravond liet ik hem met Mees samen in de tuin en toen Mees met hem wilde spelen begon Doodles heel hard te gillen :o. Zo zielig! Hij ging zitten met gestrekte voorpoten en huilde maar door. Toen hij weer rustig was heb ik heel voorzichtig bevoeld maar hij gaf nergens een pijnreactie. Hij liep wel 'voorzichtig' en een beetje scheef. Vannacht hoorde ik hem telkens piepen als hij ging verliggen.

Vanochtend gilde hij weer tijdens het uitlaten dus de DA gebeld en we mochten meteen komen. Temperatuur was 39,2, iets verhoogd dus. De DA heeft hem helemaal bevoeld en nagekeken. Hij kon zijn nek niet helemaal omhoog bewegen, wel naar rechts maar naar links hield hij het tegen. Nekpijn dus... Hij heeft een injectie Metacam gekregen en voor een week pillen, ook Metacam. Als het dan niet over is wil ze foto's maken. Verder niet spelen en rustig aan de lijn uitlaten. Hij draagt altijd een tuig.

Kan ik hem nog iets geven ter ondersteuning?
Door Elf
#2280504
Irish schreef: Eerste wat bij me opkomt is traumeel...
Agos.. beterschap voor je krullebol!!

Traumeel heb ik hem gisteren meteen gegeven. Kan ik hem dat bij de Metacam geven? En in welke hoeveelheid?
Door tt-tjes
#2280668
Ja, kun je gerust bij de Metacam geven. Ik gaf Fjurdy een paar weken geleden 3x daags 2 tabletten. Doodles is zwaarder dus dat zal bij hem ook geen kwaad kunnen.
Veel sterkte voor je mannetje.
Door Elf
#2281036
Volgens mij voelt hij zich al een stuk beter. Hij heeft zich vandaag ook weer uitgeschud. Gisteren begon hij daar telkens mee maar stopte onmiddellijk... De DA zei dat ik echt een week Metacam moet geven, ook als de klachten eerder over zijn. Dit ivm de ontstekingsremmende werking. Is dat gebruikelijk?
Door Lizzy
#2281357
Elf schreef: Volgens mij voelt hij zich al een stuk beter. Hij heeft zich vandaag ook weer uitgeschud. Gisteren begon hij daar telkens mee maar stopte onmiddellijk... De DA zei dat ik echt een week Metacam moet geven, ook als de klachten eerder over zijn. Dit ivm de ontstekingsremmende werking. Is dat gebruikelijk?
Metacam is een NSAID en dat is een Non-Steroidal Anti-Inflammatory Drugs en heeft inderdaad een onstekingsremmende werking. Maar hoe komt je DA tot de conclusie dat er een ontsteking zit? Ik merk dat de temperatuur ook omhoog gaat, bij sommige dieren, bij pijn. Dus wat er is precies loos in die nek?
Door Elf
#2281372
Lizzy schreef: Metacam is een NSAID en dat is een Non-Steroidal Anti-Inflammatory Drugs en heeft inderdaad een onstekingsremmende werking. Maar hoe komt je DA tot de conclusie dat er een ontsteking zit? Ik merk dat de temperatuur ook omhoog gaat, bij sommige dieren, bij pijn. Dus wat er is precies loos in die nek?
Haar redenatie was dat Doodles onder narcose moet (of een roesje) voor een foto en dat ze eerst wil kijken of het hiermee over gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door