Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door luca
#276625
Laatste bloedwaarden bij Maily ( heeft nierinsufficientie)
creatinine: mag volgens dierenarts ongeveer 70 bedragen- Maily heeft 160
-ureum: normale waarden: 50
Maily heeft 127

De waarden zijn dus vrij hoog. Ze eet goed ( Duck Lam&rijst), maakt dagelijks korte wandelingetjes, nog steeds zin in spelletjes, is behoorlijk wild. Soms heeft ze geen zin om te wandelen en loopt tijdens de dag rond in de tuin. Dan vraag ik me af of dit komt door haar leeftijd ( ze wordt op 3 april 14 jaar) of dat ze zich misschien misselijk voelt door de nieren die niet meer optimaal functioneren. Heeft iemand het reeds meegemaakt dat een hond aan het infuus wordt gelegd om het bloed te zuiveren van toxische stoffen? Toch wel best een stressvolle ervaring voor een hond, denk ik. Momenteel krijgt ze Vetmedin voor haar hart. Misschien is Fortekor beter voor haar, deze medicatie zorgt ook voor een betere doorbloeding van de nieren. Ik zal het eens bespreken met de cardioloog.
Door Eidos
#276850
Heb geen ervaring met een hond met nierproblemen, maar wel met katten. Ben namelijk bijna 1 van mijn katten kwijtgeraakt door zelfvergiftiging omdat zn nieren te weinig werkten. Die heeft toen 4 dagen achter elkaar een onderhuids infuus gekregen ( tussen de schouderbladen vormt zich dan een waterzak ) en die leeft nog steeds en is weer helemaal de oude :D. Stressvol was het niet echt ( leuk is anders voor ze natuurlijk ) zolang hij lekker tegen me aan kon liggen vond Toeki het wel best..

Sterkte in ieder geval met Maily... Hoop dat het allemaal meevalt... Geef dr in ieder geval maar een knuffel van me :-*
Laatst gewijzigd door Eidos op di 08 mar 2005, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#276859
luca schreef: Laatste bloedwaarden bij Maily ( heeft nierinsufficientie)
creatinine: mag volgens dierenarts ongeveer 70 bedragen- Maily heeft 160
-ureum: normale waarden: 50
Maily heeft 127

De waarden zijn dus vrij hoog. Ze eet goed ( Duck Lam&rijst), maakt dagelijks korte wandelingetjes, nog steeds zin in spelletjes, is behoorlijk wild. Soms heeft ze geen zin om te wandelen en loopt tijdens de dag rond in de tuin. Dan vraag ik me af of dit komt door haar leeftijd ( ze wordt op 3 april 14 jaar) of dat ze zich misschien misselijk voelt door de nieren die niet meer optimaal functioneren. Heeft iemand het reeds meegemaakt dat een hond aan het infuus wordt gelegd om het bloed te zuiveren van toxische stoffen? Toch wel best een stressvolle ervaring voor een hond, denk ik. Momenteel krijgt ze Vetmedin voor haar hart. Misschien is Fortekor beter voor haar, deze medicatie zorgt ook voor een betere doorbloeding van de nieren. Ik zal het eens bespreken met de cardioloog.
Te hoog creatine gehalte kan duiden op nierproblemen, uitdroging, plasbuisvestopping, addison.

Ureum te hoog kan ook duiden op nierproblemen, uitdroging, plasproblemen, addison.

Ik weet niet of de hoogte van de waardes al een idee kunnen geven wat de problemen zijn.... Of het nierproblemen kunnen zijn (of dat dan de waardes nog hoger zijn of niet) of dat het kan duiden op addison. Of dat het een waarde is die ook wel past bij haar leeftijd...? Of drinkt ze misschien te weinig? Ik denk dat je gewoon even verder met je DA hier over moet praten en dat hij wat meer uitleg moet geven.
Door Peet
#276993
Geef je al Solidago? Zo, nee, meteen mee beginnen.

Verder Koemis Koetjing en Brandnetel capsules, die spoelen de nieren waardoor ze geen vergiftigingsverschijnselen meer hebben.
Alledrie bij een goede reformwinkel of De Tuinen te koop.

Ze knappen dan over het algemeen snel weer op (mijn Beau heeft ook nierproblemen)...
Door Lizzy
#284078
luca schreef: Koemis Koetjing... is dit kattesnor ( even opgezocht op google)
Kan ik dit eventueel per email bestellen? Kan het in Belgie niet echt vinden
Is er in Belgie nergens een winkel die producten van Vitotaal verkoopt? Dit merk heeft zeker Koemis Koetjing!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door