Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#2277985
Tja ik kan er ook helaas over meepraten :'(
Nu ik dit zo lees van jouw hond,komen al mijn herinneringen van Cairo weer helemaal boven :'(
Mijn vorige hond(x doberman) kreeg op een leeftijd van 11 jaar ook een maagkanteling.
Ook zijn milt is verwijderd,die was zoo ontzettend vergroot.En  zijn maag is  ook gelijk vastgezet
De da wist dat ik vers voerde en gaf niet het eten de schuld.
Hij gaf de oorzaak aan verslapte maagbanden.
Ik geloof dat ik Cairo ook even  geen eten heb gegeven,toen hij weer mocht eten ga ik hem verdeeld over de dag kleine maaltijden.Vnml gekookte kip,hoe lang hij daarop heeft gezeten dat weet ik niet meer,maar ik weet wel dat ik Cairo daarna alleen nog maar KVV heb gevoerd of alles zeer klein geknipt.Gelukkig is Cairo er weer helemaal goed van hersteld,de angst bleef bij mij nog erg lang hangen.

Ik hoop dat jouw hond volledig hersteld.
Veel beterschap voor je hond!!!!!
Door sandrra
#2278187
Dank je.

Ja je schrikt je te pletter als t gebeurd en gaat je niet in de koude kleren zitten>
Ik durf haar voorlopig niet alleen te laten. Slaap ook nog lekker bij haar.

Eten ging goed vandaag. Ze voelt zich alleen beetje belazerd dat ze zo weinig kreeg.
Door judith1967
#2278192
SandRRa schreef: Dank je.

Ja je schrikt je te pletter als t gebeurd en gaat je niet in de koude kleren zitten>
Ik durf haar voorlopig niet alleen te laten. Slaap ook nog lekker bij haar.

Eten ging goed vandaag. Ze voelt zich alleen beetje belazerd dat ze zo weinig kreeg.
Wij hebben ook bij hem geslapen.
Cairo op zijn mand,ik op een matras ernaast en mijn man op de bank.
Zeker voor een hele week.
Fijn dat ze vandaag weer wat gegeten heeft.
Door sandrra
#2278202
Mazoe komt gewoon gezellig bij me op t luchtbed liggen.
Mijn man ligt met 3 kids in onss bed ;D
Voorheen was ze niet zo close, lag ze liever op zichzelf maar nu knuffelt ze tegen me aan.
Soms lig ik beetje klem omdat die ander erbij komt, lekker knus en zeer warm :D
Ik blijf voorlopig ook nog bij haar liggen, zodat ik haar nu ze eet extra goed in de gaten kan houden.
Door sandrra
#2279942
Gaat goed met Mazoe. Ze heeft vanmorgen zelfs n drolletje gefabriceert.
Hoe blij kan je met poep zijn  :D
Per dag wordt t voer verhoogd. Voorlopig ff gekookt en dan langzaam weer aan rauw laten wennen.
Door sandrra
#2280108
Happy Tail schreef: PFoei zeg ook een pak van ons hart hier.

Kusje aan Zusje!
Kusje terug aan zusje. :-*

En we willen iedereen bedanken voor t meedenken en de lieve berichtjes.
Door **Jolanda**
#2280129
Ojee...Dat gaat je zeker niet in de koude kleren zitten!
Wat zul je geschrokken zijn! Maar gelukkig was je nog op tijd bij de DA! Heel veel mensen komen te laat aan.
:(
Tanja (sint bernard) heeft op 16maart 2010 een torsie gehad. Ze was toen bijna 6 jaar.
Gelukkig was ik dankzij een ander lid hier op BP ook op tijd bij de DA. De maag is toen vastgezet maar de milt is blijven zitten.

Het heeft er niks mee te maken wat ze van te voren gegeten hebben. Tanja had de dag ervoor niks gehad en de dag zelf een lap pens wat ongeveer de helft was van haar normale dagportie en zelfs dat had ze niet helemaal opgegeten.
Ik mocht haar op 17maart nog niks te eten geven en pas op 18maart beginnen met kleine beetjes. Zij moest 1200gr per dag hebben en kreeg dat verdeeld over 12 porties, met gevolg dat ze dat ook niet meer zag zitten en niet at. Pas toen ik minder vaak en meer per keer ging voeren at ze weer beter.

In het begin heb ik alleen spiervlees gevoerd en toen ik net begonnen was met orgaan toe te voegen pikte ze lamsribben van de vriezer af (iets wat ze eerder nog nooit gedaan had) Tanja had een lam-allergie, maar ondanks dat was de ontlasting daarna gewoon 'oke'. (wel wat dun door de allergie)
Nadat ze 2x vleesbot gepikt had en dit goed was gegaan heb ik het ook weer gewoon gevoerd, ze miste het blijkbaar in haar menu ::) :D

Ik heb de hoeveelheid voer moeten opschroeven met de tijd (van 1200gr naar 1400gr en zo verder), want ze was in de dagen voor en na de torsie zoveel afgevallen...maar ze kwam eigenlijk niet goed terug op haar oude gewicht. Vanaf januari 2011 ongeveer ben ik haar bijna 2kg per dag gaan voeren (terwijl ze normaal in de winter max 1,5kg kreeg) en uiteindelijk was ze na een paar maanden goed op gewicht.
11 mei 2011 is ze overleden aan een harstilstand. Dus ik heb er ongeveereen jaar over gedaan om haar terug op haar oude gewicht te krijgen, ondanks dat ze extra eten kreeg (soms zoveel dat ze het liet staan)

Ik gaf na een poosje (zeg 2 maanden) wel gewoon weer 1x per dag eten anders at ze niet naar behoren. ::)

Heel veel sterkte!
Door sandrra
#2281034
Fijn om te lezen dat Tanja er ook goed doorheen was gekomen. Triest dat ze n jaar later overleed aan n hartstilstand.  :'(

Ik denk idd ook niet dat t aan t eten ligt dat dit gebeurde. Het is gewoon pech hebben denk ik.
Morgen mag ze weer haar normale hoevelheid voer hebben. Ze krijgt nu gekookte kalkoen.
Door judith1967
#2281203
Fijn dat het weer goed gaat !!!!

Ik kon merken aan Cairo dat ie het eng vond om te eten.
Cairo had nml wel gegeten,wat orgaan en spiervlees en vlak daarna kreeg die dus last!!!
Dus eten vond ie best wel eng om te doen,hij aarzelde daarna als tie moest eten!!
hij assoiceerde het met elkaar
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door