Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Decibels
#2274562
Op padden ben ik zéér alert en het protocol hier is: direct bek spoelen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2274592
dan ben je al te laat, het gaat zo snel!
ik zag de achterpoten uit zijn bek hangen en klok weg...
de andere keer niet eens gezien, tot dat ie ging opzwellen..

[quote="Nynke"]
arme kikker  :'( :'( :'(
[/quote]
nou duh, arme hond hoor!

kayla,
zowel gentle als vince reageren er erg snel op, ook op een watertorretje reageren ze zo, terwijl vince die toen uitspuugde..
Laatst gewijzigd door me and my boys op do 01 mar 2012, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miruske
#2274632
Ik had het met Jamie ook een keer. Die heeft hem niet opgegeten maar wel in de bek gehad en toen ging ze beetje schuimbekken dus heb ik meteen haar mond gespoeld en haar goed in de gaten gehouden, maar was niks aan de hand met haar. Hopenlijk gaat het met die van jou ook zo
Door miik
#2274648
Mijn Mickey heeft een paar keer een pad gepakt- geen idee of ze hem ook daadwerkelijk opgegeten heeft.
Ik heb ene heel kort filmpje- kort omdat ik haar natuurlijk wilde helpen:

http://s227.photobucket.com/albums/dd54 ... tpad-1.mp4

Mijn kat ving regelmatig kleine kikkertjes en peuzelde die ook op, maar daar had ze nooit last van....
Zij leek wel te begrijpen dat ze van de padjes af moest blijven.
Door tycolaika
#2274654
soow zeg :( das pas zielig , die zwellingen ...
pfff heftig.
er kwam gistere wel toen ze er op kauwde , witte schuim uit haar bekkie
en ze bleef heel lang over dreven na smakken.
ik weet echt niet wat het geweest is. het was wel ma klein.
ik heb tot op heden niets van mijn nichtje gehoord , ze zou dr in de gaten houden , als er iets geweest was , had ze me wel al gebeld.
ik weet wel dat ik nu in vervolg nog beter ga opletten waarvan ik weet waar kikkers en padden lopen ...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2274660
overigens, als ze enkel schuimbekken en misselijk zijn, dus niet opzwellen..kan je ook apis geven...
met zwellen vindt ik het een beetje link :-\
Door tycolaika
#2274663
[quote="vanaalst"]
overigens, als ze enkel schuimbekken en misselijk zijn, dus niet opzwellen..kan je ook apis geven...
met zwellen vindt ik het een beetje link :-\
[/quote] wat is dat ??
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2275083
Bij gif zou ik eerder actieve kool geven.
Dat heb ik altijd in huis voor de konijnen (beter safe than sorry) en het kan eigenlijk geen kwaad. Niet dat je het regelmatig moet gaan geven, maar als je van iets onzeker bent, zou ik niet afwachten en dat toch al geven.  Het kan maar helpen...
Door tycolaika
#2275120
heb vandaag nog met dr gebeld , ook ff gevraagt hoe het met senna was.
ze is alleen heel erg aan de diaree
terwijl ze niets raars gegeten heeft.
ze krijgt ook barf, dus mijn nicht weet wat ze binnen krijgt, dus dat zal vast van die kikker zijn. voor de rest niets raars geweest
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2275212
[quote="pearlsofpassion"]
Bij gif zou ik eerder actieve kool geven.
Dat heb ik altijd in huis voor de konijnen (beter safe than sorry) en het kan eigenlijk geen kwaad. Niet dat je het regelmatig moet gaan geven, maar als je van iets onzeker bent, zou ik niet afwachten en dat toch al geven.  Het kan maar helpen...
[/quote]
gentle heeft 1x heel die pad opgegeten, de andere keren en ook vince hebben ze er of alleen aan gelikt of enkel in de bek gehad....
zou kool dan wat doen?
Door miik
#2275218
[quote="vanaalst"]
de andere keren en ook vince hebben ze er of alleen aan gelikt of enkel in de bek gehad....
zou kool dan wat doen?
[/quote]

Nee dat geloof ik niet.. want paddengif wordt door de slijmvliezen in de bek van de hond opgenomen en doet dan zn ding.
De kool gaat naar de maag... De kool is meer voor gifstoffen die ook in de maag terecht zijn gekomen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2275230
Als het gif onmiddellijk opgenomen wordt door de slijmvliezen, zal het niet veel meer doen, das waar.  Actieve kool neutraliseert gifstoffen maar natuurlijk enkel als het er ook bij kan...
Het kan misschien ook wel wat doordringen in de slijmvliezen als je het los in zijn mond doet en niet via een capsule geeft, maar dat weet ik niet...  :-\
Het is meestal wel niet erg lekker, dus blij zullen ze er ook niet van worden...
Door eelke
#2275231
Sjee, ik had dus geen klok en klepel verhaal  :biggrin2:

Arme bolle hondjes...Gijs zag er zo uit na zijn berenklauw verhaal... hebben ze toen vochtafdrijvers gekregen Ellen?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2275237
volgens mij hebben ze prednison oid gekregen, errug maar ik weet het niet meer....
overigens de 2de keer met gentle heb ik apis gegeven.....met een uur was ie weer geslonken tot normale proporties..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door