Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2271906
tt-tjes schreef: Zo, we zijn weer terug. Foto's gemaakt van rug en heupen.
Zijn rug is verder goed, maar bij zijn heiligbeen is een wervel die kleiner is dan normaal. Hierdoor wordt blijkbaar de ruimte kleiner tussen de wervels en kan er een zenuw even klem gaan zitten.
Verder heeft hij artrose in allebei zijn heupen, Maarten noemde het "ouderdoms HD". Daar komt dus waarschijnlijk ook de achterhand zwakte vandaan, omdat hij er toch wel pijn aan heeft.
Hij heeft vorige week een flinke opdonder gehad door Chendo, wat het geheel niet ten goede komt.
Geen leuke berichten, maar nu weet ik tenminste dat hij niets gescheurd en/of gebroken heeft. Zijn knieën waren goed, teentjes en alles nagekeken en daar was niets mee aan de hand.

Nu gaan we ons maar richten op natuurlijke pijnstilling,  en de smering van zijn gewrichten.
Hij krijgt al glucosamine en visolie, maar alle tips zijn welkom. Ik zat ook aan cox compositum te denken als pijnstiller.

Heeft verder nog iemand ervaring met de pijnstiller Analgos en de backmotion tabletten van de "huisdierendokter".
Ik heb er geen ervaring mee maar mijn buren met hun oude Vizsla wel en die vinden het goed spul. Tja, weet je... Het is gewoon een kwestie van uitproberen. Mijn hond kan het top doen op Spier Support of Normast maar die van jou misschien niet. Ik zou gewoon bij 1 natuurlijke pijnstiller beginnen en ze allemaal een paar weken de tijd geven, kijken welke het best werkt.
#2273192
Ik heb cox compositum besteld. Kijken wat het doet. Gisteren heb ik hem toch een heel klein beetje novacam gegeven. Het verschil was snel te merken, zelfs vanmorgen nog. Hij heeft goed meegelopen. En heeft in 1x gepoept, dat deed hij de laatste tijd ook in meerdere keren.
#2277678
Fjurdy krijgt sinds donderdag de COX compositum, en sinds vrijdag Corta RX. Het gaat goed met mijn ventje. Hij staat weer bij de voordeur voor de wandeling, terwijl we hem normaal uit zijn mand moesten trekken.
Hij loopt weer samen met de jongens, ipv achter ons aan de sloffen.
Hij is weer veel vrolijker, kortom, ik zie het weer zitten. :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door