Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door valerie16
#2261866
hoi, voor ik in mijn onwetendheid en paniek naar de dierenarts ren, (natuurlijk op zondag) plaats ik het eerst even hier.

ongeveer 3 weken geleden is Whoops (Toller van 6 jaar oud) gecastreerd dmv een implantaat, dit omdat zijn hormoongedrag echt de sluigaten begon uit te lopen.. of dit ermee te maken heeft dat ie zo ziek was weet ik niet maar ik zet het er maar even bij.

2 weken geleden kwam ik uit m'n werk en trof in huis eerst 1 berg kots (eend en rund Barf) aan, en toen ik de woonkamer binnen stapte zat werkelijk ALLES onder de diarree en her en der nog wat braaksel, incl de muren, het moet er gewoon uitgespoten zijn..
Whoops stond vrolijk om me heen te dartelen en zag er nou niet bepaald ziek uit. volgende dag was zijn ontlasting alweer redelijk normaal en hij heeft niet meer gespuugd dus heb me er verder niet echt meer druk om gemaakt.
ook gewoon eten gegeven die avond (lever/nier en parelhoenkarkas) en geen problemen mee gehad.

Kom ik vannacht uit mijn werk, doe de deur op en kom daar als eerste zijn avond eten tegen (kipspier en kalkoenstaarten) verder doorlopend dezelfde horror als 2 weken geleden.
nou dan stap je er dus iets minder makkelijk overheen he, 2 keer hetzelfde van verschillend voer met bijna 2 weken ertussen.
ook nu was ie gewoon redelijk normaal behalve dat de diarree er buiten nog flink uit spoot.
vanmorgen gelopen, niet gepoept en nu ff kijken hoe het gaat.

wat zouden jullie doen mbt dierenarts en eventueel voeren vandaag (pens en kippennekken)
op een site van de dierenarts zeggen ze dat je het rauwe voer even moet overgieten met kokend water om de bacterieen te doden waar ze als de maag van streek is wat minder goed tegen kunnen.. hij vraagt namelijk wel om eten...
of gewoon net als vroeger een stukje kip koken en wat rijstwater.

graag jullie mening / advies hierover

groetjes
Valerie
#2261994
Ik zou Whoops gewoon een dagje laten vasten en eventueel morgen naar de DA gaan. Heb zelf een hondje die 1 keer per 2 weken aan de spuitpoep is. Haar geef ik dan okugest (VSM kinderdossering) en geef haar die dag geen eten. De dag erna verdeel geef ik eten in hele kleine porties (in 6/7 keer). Omdat die van mij darmproblemen heeft geef ik ook sinds kort (2 dagen) dagelijks probiotica.

Maar als je twijfelt zou ik altijd langs de DA gaan.
Gebruikersavatar
Door nova
#2262032
2x kotsen in 2 weken  zou voor mij geen rede zijn om op n zondagmiddag  met speod naar de DA te gaan.
Laat m eens een dag vasten, en als je het hebt, geef m wat Okugest, een middel vam VSM

Als de hond zelf geen zieke indruk maakt,  dan zal het  vanzelf wel weer goed komen.
Wordt jouw hond sloom, of houden de klachten  langer aan, dan  kun je altijd nog een afspraak maken.
Door Mevroi Kruim
#2262087
Zolang hij goed te pas is, goed drinkt, geen koorts heeft, niet sloom oogt vind ik het geen noodgeval en zou ik dus niet naar de da.
Vasten doe ik alleen als de hond zelf niet wil eten, gekookte rijst voor een hond die vers gewend is vind ik zelf een slecht idee, ze verteren dat veel moeizamer dan een brokkenhond dus je helpt er niet mee. Gekookte kip trouwens idem.
Wat ik doe is zorgen dat ze genoeg drinken en kleine maaltijden van hun normale voer aanbieden. Niet teveel tegelijk maar ook niet helemaal niks.
Door valerie16
#2264712
thnx..
uiteindelijk heb ik gekozen om niet naar de dierenarts te gaan en inderdaad zijn voer over de hele dag te verdelen.. dit ging goed.
hopelijk komt het niet weer terug... snij nu z'n vlees in heeeeele kleine stukjes dan kan ie niet in 1 keer een heel blok wegwerken
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door