Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door gonny
#275998
tieneke schreef: Lekker gedaan :-X
kunstig!! 8)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#276366
Lizzy schreef: Volgens mij is er toch ook wel sprake van aanleg. Grotere honden hebben vaker last als kleinere honden (logisch, lijkt me) en sommige rassen hebben er ook meer last van als de ander. Maar, voeding is wel een belangrijk aspect. Ik hoor wel eens dat honden op vers last hebben van groeipijn hoor, daar niet van, maar toch veel minder vaak als honden op brokken. Dat kan geen toeval meer zijn. Volgens mij is trouwens visolie bij groeipijn ook goed. En glucosamine ook.

Nog twee vraagjes. Waar kan ik visolie kopen en kan ik dit gewoon aan een komplete maaltijd toevoegen? Krijgen ze dan niet teveel van het goede?
Stiekem nog een derde vraag;
Kan ik naast die 2 dagen energique en 1 dag rodi ook nog een pensdag invoeren, of krijgen ze dan teveel orgaanvlees binnen (rest van de week blijft nog Cavom brokken)?
Door Lizzy
#276694
Visolie kun je bij de Hema of Etos kopen, eigen merk. Of bij een drogist (van diverse merken). Het maakt niet uit hoor, dit kun je zeer goed toevoegen. Het bevat geen vitamines of mineralen maar wel vetzuren. Omega 3 vetzuren en da's zeer goed voor iedere hond, ook al krijgt hij verse voeding. Dus nee, ze krijgen niet teveel van het goede.

Welke Rodi geef je? Als je bijv. Rodi rund&hart of rund&groente of lam&rijst geeft, dan zou je nog wel 1 dagje pens kunnen geven. Ik zou dat zelf wel mengen met wat gepureerde groentes en bijv. een rauw eitje met schil. Of bijv. pens + groente + kippennekje.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#276861
Dank voor jullie reacties. Ik ben weer wat wijzer geworden. Ik heb ook al veel op deze site gelezen, maar ik moet zeggen dat het me allemaal duizelt.

gr. Angelique
Door Lizzy
#276863
bernergek schreef: Dank voor jullie reacties. Ik ben weer wat wijzer geworden. Ik heb ook al veel op deze site gelezen, maar ik moet zeggen dat het me allemaal duizelt.

gr. Angelique
Wat duizelt je precies, misschien kunnen we je een beetje helpen?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#276894
Lizzy schreef: Wat duizelt je precies, misschien kunnen we je een beetje helpen?
Vooral het stuk over zelf samenstellen. Ben bang dat ik daar nog lang niet klaar voor ben (veel te onzeker :-\). Ook probeer ik erachter te komen waar er leveranciers van kvv hier in de buurt zitten. Met 3 berners heb ik toch wel een voorraadje nodig, maar mijn vriesruimte is niet onbeperkt. Wonen er meer in de buurt van Noordwijkerhout (Zuid-Holland)?
Ik las ook dat Bibi iets goedkoper is dan Energique. Kan net genoeg zijn om dan volledig op vers over te gaan, maar moet dan wel in de buurt te krijgen zijn.
Zoals je ziet, vragen genoeg ::)

gr. Angelique
Door Lizzy
#276898
bernergek schreef: Vooral het stuk over zelf samenstellen. Ben bang dat ik daar nog lang niet klaar voor ben (veel te onzeker :-\).
Als je er nog niet klaar voor bent, moet je er nog niet aan beginnen. Neem gewoon je tijd. Of begin langzaam met 1 dag per week zelf iets samenstellen! En breid dat dan uit naar 2 en zo verder. Voor je zelfvertrouwen is het misschien wel lekker om deze http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9326 door te spitten en misschien ook 1 of meerdere boeken over zelf samenstellen aan te schaffen. Er staat ook een boekenlijst in dit onderwerp.
Ook probeer ik erachter te komen waar er leveranciers van kvv hier in de buurt zitten. Met 3 berners heb ik toch wel een voorraadje nodig, maar mijn vriesruimte is niet onbeperkt. Wonen er meer in de buurt van Noordwijkerhout (Zuid-Holland)?
Geen idee maar vast wel! Waarom wil je dat weten? Om met meerdere tegelijkertijd in te kopen ofzo? Doe anders een oproepje!

Met 3 Berners heb je inderdaad wel een voorraadje nodig ja... dan is het handig om een verkooppunt in de buurt te hebben zitten OF een grotere vriezer aan te schaffen....
Ik las ook dat Bibi iets goedkoper is dan Energique. Kan net genoeg zijn om dan volledig op vers over te gaan, maar moet dan wel in de buurt te krijgen zijn.
Zoals je ziet, vragen genoeg ::)

gr. Angelique
Bibi is misschien goedkoper maar volgens mij zijn de verkooppunten Purmerend en Zoetermeer (het meest bij jou in de buurt). In Katwijk zit een Carnibest verkooppunt. Tja, het is altijd wat lastig met versvlees dat het gewoon niet op iedere hoek van de straat te koop is...
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#276976
Zat nog ff op de site van bibi te kijken. Werd ineens heel snel wakker ::). Er staat als verkooppunt Zwaanshoek bij. IS nog geen halfuur rijden hiervandaan. Ik heb gelijk even gebeld en krijg nu een foldertje thuisgestuurd met prijzen e.d. Even afwachten dus.

gr. Angelique
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door