Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door inni
#2258424
Met Berre  is 't de laatste tijd regelmatig mis, hij zit te smakken tussen z'n maaltijden en dan vooral wanneer hij zich druk maakt of blaft. Wil regelmatig niet eten, loopt soms wel naar z'n kommetje ruikt en komt kokhalzend terug en heeft weer om de paar dagen een keer diarree.
Als ik 't lamsvlees (spiervlees, 't rauwe is kvv eend)lichtjes schroei in een antikleefpannetje zonder vetstof en 't naast z'n rauw zet gaat hij na een tijdje meestal dat opeten, ruikt aan 't rauwe en laat dat liggen. Soms gaat hij nog tientalle keren aan 't rauwe ruiken en loopt kokhalzend weg, soms eet hij 't wel op. Vorige week ben ik nog met hem bij de holistische DA geweest en kreeg hij maagzuurremmers (voor een week, dus daarmee zijn we al gestopt), de blauwe Symbioflor druppels om de weerstand weer wat op te bouwen (die kreeg hij al vaker) en nog iets homeopatisch waarvan ik eerst met een week tussen 2 ml moet geven en daarna nog 's na 2 weken, dan is er een volgend bezoek geplant, nuchter voor nog 's een bloedafname.

Nu is mijn vraag, zou 't hem helpen om z'n voer voorlopig lichtjes te schroeien (makkelijker veteren????) of zou dat nog meer problemen ivm met 't bot dat hij zowiezo al niet verteerd en dan verhit raakt. 't Grootste stukjes bot haal ik ertussenuit nadat ik de kvv nog 's extra maal omdat die anders in dikke slijmerige diarree er weer uitkomen. Of ik de kvv (eend compeet van Naturis) ga kunnen schroeien weet ik zelfs nog niet, ik sta bij dit lot rauw al te kokhalzen :-[)
Door Lizzy
#2258425
Vreemd.
Ik zou zelf eerder gekookt water over zijn eten heen gooien, kijken of ie het dan lust. Dan wordt het wel een soort van soep, maar op zich is dat niet erg. Dus het vlees los prakken, uitspreiden en gekookt water erover.
Door inni
#2258431
't Zijn ook maar hele kleine hoeveelheden 30 à 35gr, dat is snel vloeibaar, maar ik kan 't proberen. Bedankt voor de tip.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door