Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2253715
*Dorothea* schreef: en zijn er ook mensen bij wie ze via een buiksnede de eierstokken naar buiten hebben getrokken?
Ja dat lijkt me wel dat die er zijn.

Maar, dat de pijn van laprascopisch wordt onderschat, wil nog niet zeggen dat het via een snede dan beter is toch? Tegen pijn heb je pijnstillers. En als de genezing, herstel etc sneller gaat via laprascopisch, en pijn het enige nadeel ervan is?
Van mijn eigen laprascopische operaties weet ik dat je nekpijn krijgt van het gas, maar ik weet inderdaad niet hoe dat bij honden onderzocht is?
#2253806
eelke schreef: Ja dat lijkt me wel dat die er zijn.

Maar, dat de pijn van laprascopisch wordt onderschat, wil nog niet zeggen dat het via een snede dan beter is toch? Tegen pijn heb je pijnstillers. En als de genezing, herstel etc sneller gaat via laprascopisch, en pijn het enige nadeel ervan is?
Van mijn eigen laprascopische operaties weet ik dat je nekpijn krijgt van het gas, maar ik weet inderdaad niet hoe dat bij honden onderzocht is?
Het zal best pijn doen, dat is ook wat mensen zeggen die een kijkoperatie hebben ondergaan.Dat is ook het argument dat veel dierenartsen voeren die anti zijn. Maar wat mij betreft gaat die vlieger niet op. Want dat het pijn doet wil toch niet zeggen dat de conventionele methode geen of minder pijn doet? Er zijn talloze studies waarbij ze stresshormonen hebben gemeten na de operatie en waaruit blijkt dat de conventionele methode veel meer napijn geeft.
Door sella
#2253816
Ik  heb diverse keren een laproscopische ingreep gehad en was dood en dood ziek van de buikpijn voor een paar dagen van de gassen die in je buik zijn gespoten om ruimte te creeren en zicht.
Mijn baarmoeder is er via een buiksnede uitgehaald, de eerste dag van de ok veel pijn, de volgende dag al beter en s'avonds naar huis. Ik heb weinig napijn gehad, terwijl de hele boel vergroeit was aan blaas en heupbeen. Ik heb niet zo liggen kronkelen van de geiriteerde darmen van het opblazen van de buik. Hele buik was ook iedere keer bont en blauw.

Kan me niet voorstellen dat het voor de honden prettig is een paar dagen na de opgeblazen buik.
#2254379
sella schreef: Ik  heb diverse keren een laproscopische ingreep gehad en was dood en dood ziek van de buikpijn voor een paar dagen van de gassen die in je buik zijn gespoten om ruimte te creeren en zicht.
Mijn baarmoeder is er via een buiksnede uitgehaald, de eerste dag van de ok veel pijn, de volgende dag al beter en s'avonds naar huis. Ik heb weinig napijn gehad, terwijl de hele boel vergroeit was aan blaas en heupbeen. Ik heb niet zo liggen kronkelen van de geiriteerde darmen van het opblazen van de buik. Hele buik was ook iedere keer bont en blauw.

Kan me niet voorstellen dat het voor de honden prettig is een paar dagen na de opgeblazen buik.
Geen idee, die van mij leek nergens last van te hebben. Er werd toen wel gezegd...je ziet er wellicht niets van, maar ze is wel geopereerd en ze moet nog steeds rustig aan doen voor een aantal dagen, net als bij een "gewone" operatie.

Zelf had ik ook wel inwendig pijn na een lap. operatie, maar dan wel puur op het operatiegebied en elders nergens. Ook geen blauwe plekken, slechts 3 gaatjes die ik natuurlijk wel voelde als ik daar ging zitten porren. Ga ik dus puur af op mijn eigen ervaringen dan gaat mijn voorkeur naar laprascopisch.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door