Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mogy
#2248854
Hallo allemaal,

ongeveer een halfjaar geleden heb ik mne op deze site aangemeld, heb hier en daar aardig wat kennis opgedaan qua het probleem bij mijn hond Mogy.
graag wil ik jullie meedelen dat het heel goed gaat met Mogy, op de plekken waar ze kaal was olifantenhuid noemen ze dat gaan nu ook haren groeien.
Ze wordt weer speels en daagt ons soms ook weer uit ...(dingen die ze niet mag enz..).
Maar ook ik heb nog 1 vraag ze moet binnen kort weer voor haar jaarlijkse entingen ..kan dat kwaat????
Door Mevroi Kruim
#2251278
Ik ook. En sowieso hoeven hondenziekte, Parvo en hepatitis hooguit 1x per 3 jaar. Kennelhoest is meestal niet nodig (veel helpen doet het ook niet in mijn ervaring) en Weil/leptosiprose zou wel jaarlijks moeten maar da's een hele nare met aardig wat bijwerkingen, die zou ik zelf alleen laten geven bij uiterste nood.
Door Lizzy
#2253628
Mogy schreef: Hallo allemaal,

ongeveer een halfjaar geleden heb ik mne op deze site aangemeld, heb hier en daar aardig wat kennis opgedaan qua het probleem bij mijn hond Mogy.
graag wil ik jullie meedelen dat het heel goed gaat met Mogy, op de plekken waar ze kaal was olifantenhuid noemen ze dat gaan nu ook haren groeien.
Ze wordt weer speels en daagt ons soms ook weer uit ...(dingen die ze niet mag enz..).
Maar ook ik heb nog 1 vraag ze moet binnen kort weer voor haar jaarlijkse entingen ..kan dat kwaat????
Fijn dat het goed gaat met haar!
Ik zou ook niet laten enten maar laten titeren. Nu is er voor Lepto geen titer en voor kennelhoest ook niet.... Voor kennelhoest zou ik absoluut niet laten enten, voor Lepto... Tja, twijfel gevalletje. Als je daar erg bang voor bent, zou je eventueel in overleg met een homeopathisch werkende DA wat met nosodes kunnen doen. Maar na huidproblemen (en na alle ziektes eigenlijk) zou ik echt extreem voorzichtig zijn met welke enting dan ook. En moet er persee gevaccineerd worden (doordat bijv. de titer voor parvo te laag is): probeer zoveel mogelijk enkelvoudige entingen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door