Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Pedro98
#2245697
Ukkie heeft een rare harde plek op zijn achterpoot (heup) is een kale plek en erg hard. Zouden het eerst een beetje vet houden om te kijken of de huid een beetje soepel zou worden. Dit wil dus niet lukken en dus weer terug gegaan. Ze hebben nu een monster genomen en op een glaasje gespoten voor zover er wat uit kwam. Het was aardig massief van binnen. Is alleen niet zeker of dat ze genoeg materiaal hebben om te zien wat het is. Anders zou het weg gesneden moeten worden om te kijken wat het is. Maar ze hopen dat ze zo al meer kunnen zeggen voor gelijk te gaan snijden. Hoop snel op de uitslag maar zal nog een paar dagen duren.
Laatst gewijzigd door Pedro98 op vr 03 feb 2012, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Pedro98
#2245784
nova schreef: bah, laat het maar gewoon niks bijzonders zijn en een Ukkie plekje wezen, meer niet  :)
Hoop ook gewoon op een Ukkie plekkie.
Door Pedro98
#2245893
Angelique schreef: Waar zit dat plekkie dan, op een zitplek, of echt op zijn poot?  Klinkt in ieder geval als een plekkie die gewoon moet opzouten.
Heb even een foto gemaakt.

Afbeelding
Door Pedro98
#2245914
Lizzy schreef: Niet gewoon eelt van het liggen?
Je voelt het echt onder de huid zitten.

En Ukkie moet nog 1,5 worden en ja ze liggen natuurlijk ook wel lekker te slapen tussen het donder jagen door. Maar neem aan dat de DA een eelt plek toch wel zou moeten herkennen hoop ik dan maar.
Door Lizzy
#2253626
Pedro98 schreef: Zal jullie de uitslag nog doorgeven, het schijnt dus gewoon vetweefsel te zijn. zelf vind ik het wel vreemd maar ja ze zullen het wel beter weten als ik.
Tja.... Het is natuurlijk een dunne naald biopt geweest.... Dus als je het echt niet vertrouwt, dan moet je een stukje weefsel weg laten halen en dit opnieuw laten onderzoeken. Meer kan ik niet bedenken. En als je het wel gelooft, dan zou ik het verder gewoon goed in de gaten houden.
Door Pedro98
#2402809
Nou tot nu toe niet zo goed nieuws voor onze Ukkie. Het plekje wat vandaag weg gehaald zou worden is erger dan verwacht.

Er is een weefsel door zijn bilspieren gegroeid van ongeveer 7x4x2 cm met allemaal aftakkingen. Ze hebben nu een klein stukje wat zichtbaar was op zijn huid weg gehaald. De rest kan niet want dan zal zijn bil spier zover weggehaald moeten worden dat er niks meer overblijft. Als de DA dit geweten had waren ze er niet aan begonnen. Probleem ze haddenhet niet op een foto kunnen zie en met een ego was het schijnbaar ook erg lastig geweest.

Het weefsel wat nu weg gehaald word opgestuurd en onderzocht.  Eind volgende week als het goed is bericht. Maar zijn er bang voor dat er niet veel goede uit gaat komen. Bah waarom toch had liever zelf nu daar gelegen.
Laatst gewijzigd door Pedro98 op do 19 jul 2012, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door