Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2245721
Ai wat ziet dat er naar uit!
Het lijkt me ook behoorlijk pijnlijk.
Borke van Astrid heeft ook iets aan zijn bek gehad, weet niet zo goed of het hier op leek.
Eigenlijk niet bedenk ik me nu. Misschien kan zij er ook iets zinnigs op zeggen.
Sterkte hoor.
#2245951
en Fido heeft PB retour ;)
ik schrik, en schrik niet helemaal hoor...
het is me te plotseling ontstaan, zonder directe aanleiding, om 'zomaar' een ontsteking te zijn, daarom heb ik het hier ook geplaatst. Ik hoop en duim dat het geen Lupus is, maar....
We dokteren voorlopig maar weer even verder :-\
#2246351
Judy heeft ook eens zoiets gehad.
's morgens had ze ineens een dikke neus met dezelfde soort wondjes als bij jouw hond.
Haar hele neus(brug) ging stuk, stond heel veel spanning op doordat het zo dik was.
DA wist het ook niet erg maar ik vond het erg op een allergische reactie lijken (berenklauw ofzo) en dat vond ze wel aannemelijk en daar is ze ook voor behandeld, een prik en AB.
Toen trok de zwelling snel weg en verder duurde het wel een tijdje voordat het was genezen en dat haar haartjes weer terug kwamen.
Tot nu toe heeft ze het niet weer gehad en het is ruim een half jaar geleden.
Afbeelding
Dit was op zijn ergst en toen voelde ze zich ook niet lekker maar jeuk had ze niet, dat kwam pas toen het ging genezen.
#2246778
karenM schreef: en Fido heeft PB retour ;)
ik schrik, en schrik niet helemaal hoor...
het is me te plotseling ontstaan, zonder directe aanleiding, om 'zomaar' een ontsteking te zijn, daarom heb ik het hier ook geplaatst. Ik hoop en duim dat het geen Lupus is, maar....
We dokteren voorlopig maar weer even verder :-\
Ik hoop ook van harte dat ik ontzettend ongelijk heb!
#2247331
hannabelgje schreef: Moeten er bij lupus niet meer symptomen zijn dan?
Lupus heb je in twee vormen: De huidvorm, Chronische Discoïde Lupus Erythematosus (CDLE) en de systemische vorm (SLE). Bij deze vorm zijn ook andere organen betrokken. Bij de huidvorm zijn dit (wat je hier afgebeeld ziet) de symptomen.
#2247621
Lizzy schreef: Lupus heb je in twee vormen: De huidvorm, Chronische Discoïde Lupus Erythematosus (CDLE) en de systemische vorm (SLE). Bij deze vorm zijn ook andere organen betrokken. Bij de huidvorm zijn dit (wat je hier afgebeeld ziet) de symptomen.
Oké. ik heb er 1 nanoseconde aan gedacht, maar was in de veronderstelling dat Lupus zich echt OP de neusdop manifesteerde.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door