Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kaatje88
#2229232
Hoi allemaal,

Ik vraag jullie advies omdat ik zelf niet weet wat ik ermee aan moet. Milo heeft sinds +-5 weken plekken op zijn borst/ buik. Het ziet er uit als een verdikking van de huid en het zijn plekken met een doorsnede van 1 a 2 cm. De plekken zijn donkerder dan de rest van zijn huid, maar hebben niet allemaal dezelfde kleur (de plekken die op het witte deel van zijn vacht zitten zijn lichter dan die op het donkere deel van zijn vacht).

Ook had hij last van jeuk aan zijn oren. Twee weken geleden is mijn vriend met hem naar de DA geweest (AB gekregen) en sindsdien is het jeuken aan zijn oren zo goed als "over".

Maar de plekken zijn er nog steeds. Hij lijkt er verder geen last van te hebben. Aangezien er in zijn leven niks anders is dan anders (nog steeds barf met dezelfde diersoorten als voorheen, geen vlooienmiddeltjes, was/ schoonmaakmiddels e.d.) vraag ik mij af wat dit zou kunnen zijn.

Morgen gaan we sowieso naar de DA omdat hij nu een behoorlijk diepe wond in zijn achterpoot heeft waar hij ook last van heeft (ergens in de bosjes open gehaald), en ik wil graag nogmaals naar de plekken laten kijken maar nu wel wat beter voorbereid zijn.

Ik hoop dat de foto's lukken en dat het goed zichtbaar is:

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt!
Door Kaatje88
#2229242
Oja, meer over Milo:

Hij is nu 1 jaar oud. Toen wij hem kregen als pup zat hij vol wormen, vlooien en hij had puppyschurft. Toen hij 3 a 4 maanden oud was heeft hij een flinke "griep" gehad, snot uit zijn neusje e.d. Sindsdien heeft hij gelukkig niets meer gehad.

Sinds hij bij ons is krijgt hij vers, eerst KVV, daarna Barf.

Ik weet niet of deze info van toegevoegde waarde is, maar ik vermeld het toch maar voor de zekerheid.
Door Celicaatje
#2231854
Hoi,

Zijn de plekken behoorlijk donker?
Ik wil je niet bang maken ofzo maar bij hondjes die lijden aan Cushing kan dit voorkomen.
begrijp me niet verkeerd hoor want het hoeft helemaal niet in die richting te wijzen maar ik wil het je toch meegeven omdat veel dierenartsen niet zo heel bekend zijn met deze ziekte.
De plekken worden veroorzaakt door calciumafzetting aan de huid, vaak de flanken, buik en oren.
Typische verdere cushing symptomen zijn zgn hangbuikje, veel drinken en plassen en vaak ook wel erg gretig op voedsel....
Door Kaatje88
#2231873
Bedankt voor je reactie! De plekken zijn niet heel donker, wel donkerder dan de rest. Verder heeft hij geen hangbuikje (zit juist heel strak in z'n velletje).

Hij drinkt ook niet bijzonder veel en hij heeft een gezonde eetlust en is absoluut geen schrokker...

Hij heeft een ab kuur gekregen voor z'n wond, de da hoopt dat de plekken daarmee ook weg gaan.
Door Lizzy
#2231990
Ik heb werkelijk geen idee wat dit kan zijn. De foto's zie ik ook niet. Maar misschien dat de DA een afkrabsel moet maken. Of een biopt moet nemen. Volgens mij is dit geen ontsteking en gaat AB dus simpelweg nooit helpen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door