Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#2225802
De jeuk gaat toch maar niet weg bij Bubba en hij heeft steeds echt vieze prutoogjes met geel groen slijm en roodgevend traanvocht.
Ik ga even 1 stap terug in de eliminatie (eend haas en zalm) en laat kangoeroe maar even achterwege aangezien hij dat sinds 1.5 maand krijgt, kijken hoe het dan gaat en probeer daarna pas weer spirulina te geven.
Ik moet bij Bubba echt onwijs voorzichtig doen, kan echt geen risico's nemen  :-\
Laatst gewijzigd door BubbaBling op zo 15 jan 2012, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door inni
#2225888
Doe gewoon een flinke stap terug naar één vleessoort en kijk wat dat geeft, gaat 't na enkele weken niet beter, of 't gaat veel slechter kan je een andere uitproberen.

Ik zou persoonlijk zelfs alle toevoegingen even weglaten. 't Is een lastige en vermoeiende tijd en 't vraagt veel energie van je maar voor je 't weet zet je een stap (je) en de juiste richting en traagjes kom je er.  ;)
#2226431
[quote="inni"]
Doe gewoon een flinke stap terug naar één vleessoort en kijk wat dat geeft, gaat 't na enkele weken niet beter, of 't gaat veel slechter kan je een andere uitproberen.

Ik zou persoonlijk zelfs alle toevoegingen even weglaten. 't Is een lastige en vermoeiende tijd en 't vraagt veel energie van je maar voor je 't weet zet je een stap (je) en de juiste richting en traagjes kom je er.  ;)
[/quote]

Het is een half jaar goed gegaan op 3 diersoorten, en ik ga ook naar die 3 terug.
Ik neem aan dat hij daar wel tegen kan na een half jaar.
Alles erna wordt geschrapt.

Ja ik laat alle toevoegingen weg en pas als het na een hele tijd goed gaat (maanden) dan probeer ik spiruella.
En ik vind 3 diersoorten onderhand ook wel genoeg bij Bubba, al die ellende is het niet waard om hem aan 4 soorten te krijgen.
#2226433
[quote="nienk"]
hee vervelend dat het nog niet over gaat.

hoelang heeft hij het goed gedaan op eend haas en zalm? en hoelang geleden ben je ook al weer (ongeveer) begonnen met het elimineren, dus de eend?
[/quote]

Een half jaar, krijgt ie de diersoorten zalm haas en eend.
En dat ging echt super goed!!!
Dus die drie weer en verder helemaal niks.
Door 202Spots
#2226450
[quote="BubbaBling"]
Ik heb alleen nog de vraag hoe vaak en hoe lang iedereen hier spirulina geeft.
Is het voor een periode, of voor altijd?
[/quote]
Ik geef ze meestal 1 Spirulina tabletje per week..gewoon als supplement.
De kelp poeder kan ook gunstige werking hebben ,'n mespuntje door de bak doen..
#2227307
Ok  :)
Ik ga voorlopig even helemaal niks geven tot de boel een lange tijd is gestabiliseerd.
Ik kan met dat beestje niet aan de gang blijven om dingen te proberen en te geven, het ging op haas eend en zalm echt heel goed zo goed heb ik hem in zijn hele leventje nog nooit gezien.
Dus dat ga ik weer proberen terug te krijgen  ;)
Door inni
#2227390
[quote="BubbaBling"]
Ok  :)
Ik ga voorlopig even helemaal niks geven tot de boel een lange tijd is gestabiliseerd.
Ik kan met dat beestje niet aan de gang blijven om dingen te proberen en te geven, het ging op haas eend en zalm echt heel goed zo goed heb ik hem in zijn hele leventje nog nooit gezien.
Dus dat ga ik weer proberen terug te krijgen  ;)
[/quote]

Zo zie ik 't eigenlijk ook,
Berre gaat  enorm snel reageren op iets van toevoegingen, (bv. een kwartje okugest geeft hem enorme diarree, geen eetlust en dus een zieke hond) ik ga daarom liever verder met TE weinig diersoorten en een redelijk stabiele hond dan van alles tegelijk uit proberen en hem zo misschien de kans te ontnemen om kleine mankementjes zelf te overwinnen op zijn manier. 't Is geen snelle manier maar ik heb de prioriteiten op een ander vlak gelegd. ;)
#2227416
Ja zo is het ook.
En voor deze hondjes zijn het op dat moment niet te weinig diersoorten, ik ben allang blij dat ik 3 diersoorten gevonden heb.
En die 3 zijn gezond voor Bubba en niet meer en niet andere toevoegingen...
Dus gauw weer terug naar wat het was  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door