Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2210215
Als ze eetlust hebben, geef ik ze gewoon te eten. Als ze ziek zijn, geef ik ze helemaal niks te eten (geef ik ze hooguit verplicht te drinken). Ze hebben in ieder geval geen koorts. Allerlei eten gaan geven dat ze normaal niet krijgen is vaak juist vragen om pruttelbuiken en diarree.
#2210217
Gelukkig is temp dan niet te laag! Wel lager dan normaal geloof ik.
Zal ook regelmatiger tempen om een gemiddelde te ontdekken.

Wellicht toch teveel smuldier icm beginnend buikvirus?
Geef ze geen eten meer maar drinken willen ze ook niet  :-\
En als ik ORS geef dan druk ik niet de spuit in 1 keer leeg maar druk een beetje, laat ze slikken en druk weer.
Dit tot ik ongeveer 1/10e van de daghoeveelheid ORS heb gegeven.
Kind / hond vanaf 20 kg of volwassenen moet je het zakje (1 zakje per dag) mengen met 200 ml water.
#2210219
[quote="Lizzy"]
Als ze eetlust hebben, geef ik ze gewoon te eten. Als ze ziek zijn, geef ik ze helemaal niks te eten (geef ik ze hooguit verplicht te drinken). Ze hebben in ieder geval geen koorts. Allerlei eten gaan geven dat ze normaal niet krijgen is vaak juist vragen om pruttelbuiken en diarree.
[/quote]

Ze krijgen wel regelmatig Smuldier maar dit is dan naast hun BARF, ene dag barf en andere dag Smul.
Soms ook op 1 dag maar dan wel op verschillende tijdstippen.
#2210221
[quote="vanaalst"]
heb je geen kip in de vriezer liggen?(winkels zijn nog open..)
die in een pan kwakken en lekker koken...
[/quote]

Ze hebben kip allergie, heb wel runderhart liggen wat ik wilde gaan koken?
Door Lizzy
#2210225
[quote="Claudia N"]
Ze hebben kip allergie, heb wel runderhart liggen wat ik wilde gaan koken?
[/quote]

Ja, dat zou ik dus niet doen.... Waarom vlees koken? Je maakt het alleen maar slecht verteerbaar voor je honden. Ik zou gewoon wat mager vlees geven, desnoods overgoten met lauw water en dan wat probiotica erbij.
#2210238
[quote="Lizzy"]
Ja, dat zou ik dus niet doen.... Waarom vlees koken? Je maakt het alleen maar slecht verteerbaar voor je honden. Ik zou gewoon wat mager vlees geven, desnoods overgoten met lauw water en dan wat probiotica erbij.
[/quote]
nee id geen kip geven dan
doelde op vlees koken en dan de bouillon geven, omdat de honden slecht tot niet drinken
#2210242
[quote="vanaalst"]
nee id geen kip geven dan
doelde op vlees koken en dan de bouillon geven, omdat de honden slecht tot niet drinken
[/quote]

Oh, zo had ik hem niet begrepen. Kan ik dit zo dan doen met dat runderhart?
En dus geen bouillion blokje geven begrijp ik?
#2210499
Geloof dat de Okugest en ORS begin en eind van de middag toch al geholpen hebben, na een paar uur slapen wilden ze net ineens eten na een klein wandelingetje  ???

Ze hebben net bouillon van runderhart opgeslobberd en krijgen over een uurtje weer.
Hun ogen staan weer helderder in ieder geval *pfff opluchting*!
#2210779
De knal nacht goed door gekomen, ze waren zelfs nog minder dan vorig jaar onder de indruk  8)

Uiteindelijk moest Anouk rond 3 uur ineens nog wel wat gal spugen (gewoon normaal gelig slijm en niet zo veel). Daarna bij kookvocht ook een scheut ORS gedaan en tabletje Okugest gemalen erdoor en dat werd door allebei met smaak opgegeten *gelukkig*.

Net ff klein rondje gelopen en ze hebben allebei kleine plas gedaan en geen aandrang verder.

Rond 1 uur ga ik weer rondje + bord met kookvocht en verder houden we ons allemaal koest dmv extra slapen / rusten. Zal hier tot eind van de dag mee doorgaan en dan een klein schepje smuldier met gekookt water erover door het kookvocht roeren. Ik kijk wel ff hoe de dag vandaag gaat lopen.

Zal rond 12 uur ff temperaturen maar verwacht eigenlijk geen verhoging.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door