Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jara
#2205145
Het gaat gebeuren...Storm wordt een jeweetwel reu. Hij blijft definitief (hij is een herplaatser voor diegenen die dat nog niet weten), en zijn implantaat welke er nu 4 maanden "inzit" begint nu al enigzins merkbaar minder te werken...Storm wordt langzaam aan minder verdraagzaam naar andere reuen .... vooral rassen kleiner dan hemzelf kunnen op een waarschuwing rekenen (alhoewel er veel "keffers" bijzitten). Hij mag graag even wat machtsvertoon laten zien.
We hebben geen fokplannen met hem...misschien we met Jara dus die blijft voorlopig iig intact.

Nu lees ik dat er over het algemeen weinig tot geen complicaties zijn, en het herstel van de ingreep an sich van een paar uur tot 2 dagen in beslag neemt.
Nu heeft de DA volgende week tijd...alleen zitten we dan net voor de jaarwisseling..ik verwacht niet dat Storm stress heeft van de knallen, hij kijkt niet op of om en er wordt al best geknald hier.....maar ja je weet nooit... misschien dat het door de ingreep net anders is...

Voordeel is wel dat als we het toch volgende week doen zowel Marielle en ik allebei nog een poosje vakantie hebben...mochten er dus wel complicaties zich gaan voordoen zijn wij iig de hele dag thuis de komende 2 weken..

Iemand tips over wel of niet volgende week doen en waarom dan wel of niet?
Laatst gewijzigd door jara op za 24 dec 2011, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#2205147
Goede vraag....ik zou het niet doen wanneer de stress hormonen opspelen bij het vuurwerkgeweld. Maar je schrijft dat hij daar geen last van heeft dus.........Ik ben benieuwd naar de reacties verder.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2205160
Als hij geen stress heeft van vuurwerk dan zou ik het gewoon doen. Zeker omdat jullie dan allebei thuis zijn.
Darky was snel weer de oude. Die heb ik om 11 uur weggebracht en kon ik om 16 uur weer ophalen. Mijn ouders kwamen om 17 uur naar de patient kijken en meneer liep al weer te spelen met een bal in de tuin. Hoezo patient??

Van darky is natuurlijk een super verhaal, er zijn zeker ook wel honden die er wat meer last van hebben.
Zijn zn ballen allebei goed ingedaald?? Als dat zo is, dan is de kans relatief klein dat hij er veel last van zal krijgen.
Door sella
#2205682
Buffel is 5 november gecastreerd en is zo snel hersteld dat hij 3 dagen later mountainbikers is gaan jagen omdat we rustig aan deden met meneer en geen bal meehadden ::)
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2205739
Als je er haast zeker van ben dat hij niet bang is van vuurwerk, dan zou ik ook kiezen voor deze week, vind het ook belangrijk dat er iemand aanwezig is als het herstel wat langer duurt als verwacht.
Meestal gaat het herstellen bij een reu snel hoor, het is een "kleine" ingreep buiten het lichaam, er kan altijd wel een ontsteking bij komen of dat de boel heel erg opzet van het vocht ( daar schrik je van als je dat niet is verteld).
Even zorgen dat hij het niet kapot kan likken, maar dat spreekt voor zich.
Vaak merk je al heel snel verandering in z`n doen en laten, maar het duurt toch wel enkele maanden tot al z`n hormoontjes zijn vertrokken.. :)
Ook moet je er rekening mee houden dat ondanks dat hij "geholpen" is wel zal blijven reageren op de loopsheid van Jara.. al is het niet zo heftig .
Kunnen Weimaraners goed tegen narcose?
#2205743
is hij al eerder onder narcose geweest en zo ja hoe reageerde hij daarop......want moet je zeggen dat ik er hier eentje heb rondhobbelen die er slecht tegen kan, in war heel erg in de war, zou storm dat ook hebben dan zou ik wachten tot na het vuurwerk...
weet je dat ie geen last van een narcose heeft, dan zou ik het deze week doen..
Door jara
#2205876
Hij is (ook bij zijn vorige eigenaren) nog nooit onder narcose geweest, dus geen idee hoe hij daarop reageert...... maar ik ga morgen een afspraak maken voor donderdag of uiterlijk vrijdag.
Door Limpy
#2205885
vanaalst schreef: is hij al eerder onder narcose geweest en zo ja hoe reageerde hij daarop......want moet je zeggen dat ik er hier eentje heb rondhobbelen die er slecht tegen kan, in war heel erg in de war, zou storm dat ook hebben dan zou ik wachten tot na het vuurwerk...
weet je dat ie geen last van een narcose heeft, dan zou ik het deze week doen..
Anders aangepaste narcose?
Dacht dat het vooral ketamine was waar sommige dieren niet goed tegen kunnen, hier ook meegemaakt met 1 kat die daar slecht op reageerde (lang suf blijven/ lange naweëen) terwijl de andere katten er weinig last van hadden.
#2206217
Er schiet me wat te binnen en ik plaats het hier toch maar even, wellicht ben je hier wel van op de hoogte hoor maar:

Is er niet iets met gecastreerde reuen en de jachttraining? Of in ieder geval iets met het behalen van het A-diploma?

Heb het niet helemaal door gespit maar hier vind je alle info: http://www.knjv.nl/, onder jachthonden en dan ORWEJA.

Met Doerak ging het na de castratie overigens ook prima, beetje duf maar liep 's avonds ook alweer met speelgoed te slepen.
Door jara
#2206641
DJ en Doerak schreef: Er schiet me wat te binnen en ik plaats het hier toch maar even, wellicht ben je hier wel van op de hoogte hoor maar:

Is er niet iets met gecastreerde reuen en de jachttraining? Of in ieder geval iets met het behalen van het A-diploma?

Heb het niet helemaal door gespit maar hier vind je alle info: http://www.knjv.nl/, onder jachthonden en dan ORWEJA.

Met Doerak ging het na de castratie overigens ook prima, beetje duf maar liep 's avonds ook alweer met speelgoed te slepen.
Ik weet het, maar Storm is iig geen A-nivo hond (dat zit er niet in bij hem)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door