Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lempie
#2200193
Mijn Jack Russell van 8 jaar kreeg 2 weken geleden plotseling problemen...Nadat ze 's middags gewoon gewandeld had,wilde ze 's avonds niet meer mee. Ze stond zielig in de tuin,en het viel me op dat ze onvast liep met haar achterpootjes. Direct naar de da,en die schreef  na uitgebreid onderzoek pijnstillings voor(novacam),hij vermoedde dat ze zich had versprongen of zoiets. Nadat ik het een week had aangezien vertrouwde ik het niet en heb foto's laten maken. Nu zitten er 2 wervels  midden in haar rug waar erg weinig ruimte tussen zit. Het vermoedden is dat hierdoor een hernia ontstaan is,mogelijk tengevolge van artrose. Ze heeft nu 3 weken benchrust en nog steeds pijnstillers. Ook geef ik haar Smooth Locomotion,en ik ga haar vanaf vandaag overzetten op Hills prescription diet gewrichten. Omdat we een gladde parketvloer hebben draagt ze antislipsokjes omdat ze bij haar schaarse uitjes vaak nogal blij is en uitglijdt op die rotvloer. Ze doet haar behoefte meestal in de tuin maar 1 keer per dag loop ik met haar aan de riem 5 min. om haar toch wel een beetje te laten bewegen. Ze is dan gewoon rustig net als altijd,voor een Jack is het altijd een rustig hondje geweest. Ik zie dat haar staartje weer af en toe parmantig in de krul staat,zoals voorheen,en ze loopt ook wel beter. Wel staat ze af en toe nog met een ronde rug,en laat ze haar staartje soms weer hangen. Heeft iemand ervaring met deze klachten en is alles uiteindelijk weer goed gekomen? ik geef haar zeker 3 weken benchrust,en ze komt alleen buiten om haar behoefte te doen. Maar ik heb ook al gehoord dat er 6 weken rust wordt voorgeschreven. Graag hoor ik jullie ervaringen!
Door Lizzy
#2200400
Beste Lempie,
Welkom op Barfplaats. Je verhaal lezende, denk ik niet dat je helemaal weet op welk forum je terecht bent gekomen :). Dit forum heet BARFplaats. En niet voor niets. Wij voeren onze honden geen brokjes. En dus ook geen Hill's prescription diet. Sterker nog, ik vind dat troep! Dus nu je hier toch bent, nodig ik je van harte uit om eens goed rond te lezen hier. Wie weet is het sowieso wel een briljant idee om je hond over te schakelen op gezonde voeding. Namelijk: vers/rauw.

Voor wat betreft de hernia/artrose. Ik zou zeker visolie en glucosamine gaan geven. En daarnaast Puur Hernia gaan geven. En ik zou zeker ook overwegen om naar een osteopaat te gaan.
Door lempie
#2200653
Ik weet heel goed op wat voor forum ik zit, en ik voer al jaren rauw. Alleen niet mijn hond maar mijn katten. De hond lust geen rauw(ik weet het,ongelooflijk,maar helaas waar) Maar ik vraag dan ook niet om voeradvies ;) Ik wil alleen ervaringen delen over dit specifieke probleem,namelijk hernia/artrose van mijn hond. Maar gezien het gebrek aan reacties zit ik waarschijnlijk idd verkeerd,mijn excuses..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door