Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2196122
Fjudry z'n buik is natuurlijk geschoren vanwege de echo. Nu sopt hij al de hele middag aan zijn buik. Wat kan ik daar op smeren dat het niet zo irriteert?
Als hij zo blijft soppen dat is zometeen heel zijn buik rood.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2196125
Heb je een verzachtend cremetje in huis? Smeerde ik die erop. Voor zo'n echo kunnen ze nogal schraperig scheren en daar kan die best last van hebben. Eventueel een t-shirtje aan.
Door tt-tjes
#2196127
Angelique schreef: Heb je een verzachtend cremetje in huis? Smeerde ik die erop. Voor zo'n echo kunnen ze nogal schraperig scheren en daar kan die best last van hebben. Eventueel een t-shirtje aan.
zoals?
Door tt-tjes
#2196138
Heb ik niet in huis. Misschien is Calendula emulsie dan beter? is niet zo vet mbt de rest van zijn vacht.
Zal zo ff naar het kruidvat rijden om te halen.
Door nienk
#2196161
honingzalf en t shirtje aan. dat Reus zijn pootje geschoren was voor infuus lag hij er ook enorm aan te likken, ik  geloof dat ik daar wat vaseline op heb gesmeerd en toen een sok aan. toen wist ik nog niet van honingzalf af.
Door tt-tjes
#2196167
Honingzalf is te vet, bovendien vind hij dat lekker, dus blijft aan het lebberen. Ik heb net calendulacreme gekocht en er op gedaan. Hij loopt nu in een t-shirt van hubbie :biggrin2:
Door tt-tjes
#2196495
Shirt is inmiddels uit, hij deed er zo mag mee dat ie dat ding bijna overdwars aanhad. Nu ligt ie met z'n blote buikje op de kouwe tegels. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door choopy
#2196625
Darky zijn buikje was ook geschoren voor de echo vorige week.
Ik heb ook Calendula gesmeerd. Hij zat niet te soppen, maar probeerde elke te krabben.
Na een dag of 3 was het over bij hem.

Alleen op zijn voorpoot is hij nog af en toe aan het bijten, die hebben ze ook iets geschoren om bloed te prikken
Door tt-tjes
#2196717
Nou, ik hoop dat het bij Fjurdy dan ook over is. Hij sopt niet meer echt maar durft bijna niet te lopen. Hij vind het zo akelig aanvoelen volgens mij. Hij lijkt op meneer Wijdbeens op dit moment. Zodra hij staat laat hij zich weer vallen. Eten liet hij net staan om weer naar zijn mand te vliegen en te gaan liggen.
Heb hem maar ff zijn eten aangegeven en toen ging het vlot naar binnen.
Wandelen vind hij ook niets op dit moment.
Door tt-tjes
#2197202
Fjurdy is helemaal de weg kwijt ??? Als hij moet lopen raakt hij helemaal in paniek. Gaat gewoon midden op straat liggen, in huis ligt hij alleen maar in zijn mand, komt er gewoon helemaal niet uit.
Als hij moet lopen dan kijkt hij continu naar achteren, vliegt van links naar rechts. Hangt bij de wandeling helemaal in zijn riem, net of hij het wil ontwijken en loopt echt helemaal wijdbeens.
Ik smeer zijn buik elke keer in, ik heb al een paar keer gekeken maar zo heel kort op zijn huid hebben ze niet geschoren.
Hoop toch dat dit niet al te lang gaat duren, is zo zielig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door