Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Robian
#2188845
Hier een behoorlijk demente hondenman in huis.

Het begon idd met een beetje van het padje zijn. Aan de verkeerde kant van de deur gaan staan (bij de scharnieren),
dingen kwijt zijn in huis enz.

Op een gegeven moment resulteerde het echter dat hij 's nachts niet meer sliep en op de slaapkamer aan het spoken was.
Beneden laten kon niet want dan begon hij ons te "roepen" want dan was hij ons kwijt.
Overdag als we weg waren kon hij ook uren lopen spoken in de bijkeuken. Overal in kruipen, van wasmachine tot aan de papierbak tot aan de emmer met de dweil.
Heel veel hijgen en totaal gestressd zijn. Door het vele hijgen, veel drinken, veel plassen en daardoor soms ongelukjes.

Ik heb dus eerst eens hier op het forum lopen zoeken en daarna heb ik het internet afgestruind.
Het voorgelegd aan een holistisch DA en mijn eigen DA en als laatst nog met Robbie bij Tannetje geweest.

Wat ik als conclusie heb getrokken is dat er genoeg producten zijn die goede resultaten (lees: rust in het oude lijf)  kunnen geven maar dat het bij elke hond anders is en dat je gewoon uit moet gaan proberen wat voor jouw hond werkt.

Bij Robbie is de combi Selgian (reguliere medicatie) en Arsenicum Album (homeopathie) de meest effectieve.
Hij slaapt 's nachts weer door wat voor mij wel erg prettig is en hij heeft meer rust in zijn lijf overdag.

De middeltjes die ik in de loop van de tijd heb opgeschreven is.
* Cholodin
* Stramonium (homeopathie)
* chinese kruiden
* L-tryptophaan
* resque remedy
* arsenicum Album (homeopathie)
* Selgian

Er waren er nog een paar maar die ben ik even kwijt  :g:
Laatst gewijzigd door Robian op do 08 dec 2011, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzanne
#2189203
Dank je!!!

De Cholodin komt als het goed is morgen binnen; dat ga ik op gemak proberen en haar goed in de gaten houden.
Ik acht het ook nog beslist mogelijk dat ze wat van slag was door het door de war gooien van de vertrouwde kamer (ivm schoonmaak is alles van z'n plek geweest) maar het zit me niet lekker.
Misschien ook meer "angst" van mijn kant?

Volgende week ziet ze Carine weer (en omgekeerd) .. ook even kijken wat zij ervan zegt .. of zij vind dat ze veranderd is. Wij zien haar natuurlijk elke dag en dan vallen dit soort dingen of juist minder op of juist meer. Een oordeel van iemand "net wat verder weg" kan dan zinvol zijn.

Suzanne
Door Suzanne
#2205477
Even een update;
Ik heb de indruk dat de cholodin idd wat werk verricht; ze lijkt wat minder "net wat de weg kwijt". Ook dit kan ik niet met voorbeelden staven ;-)
Ze is en blijft natuurlijk gewoon oud, maar lijkt mij ab-so-luut geen pijn of ander vreselijk ongemak te hebben. Ja, wat strammer natuurlijk en niet meer zo kwiek als ze was, maar goed...dakannooknie ;-)
Wel verliest ze wat vaker een druppeltje urine, maar om daar nou voor naar een DA te rennen of er weer middel X in de duwen? Neuh, zolang ze niet meer gaat druppelen dan nu is het ook voor mij geen punt. Mocht het "erger worden" kan ik altjid nog zien hoe of wat; als het haar last gaat bezorgen dus. Ik dweil wel ;-)

Het gaat dus gewoon zoals het gaat en dat is goed.

(Gut, wat filosofisch op 1-e kerstdag)

Liefs,
Suzanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door