Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lynch
#2182127
Ik zal ons eerst even voorstellen, want wij zijn nieuw hier  ;)

Sinds februari 2011 zijn wij de trotse eigenaar van Storm die uit het asiel komt. Het is een reu en hij is 1,5 jaar oud.
Ik ben 32 jaar, samenwonend en sinds 5 weken moeder van een gezonde zoon.
Echter vanaf september lopen we met Storm bij de DA ivm wisslende diarree en hopelijk kunnen jullie mij van advies voorzien, want ik weet inmiddels niet meer
wat ik moet doen. Ik zal proberen het verhaal kort en bondig te houden :biggrin2: Hij kreeg trouwens altijd brokken(sorry, ik wist niet dat het zo slecht was)

Eerst 10 dagen Finidiar en lichtverteerbare brokken. Dit hielp maar even.
Giardiatest gedaan en
deze was positief dus gestart met Baytrill en een kuur metrazonol
Na de kuur kwam het weer terug dus weer gestart met  Baytrill en panacure en na de laatste pil weer diarree dus eerder gestart met de herhalingskuur.
Dus in totaal heeft Storm 3 kuren gehad en 2 kuren baytrill.

Het leek een tijd beter te gaan, maar ik was nog niet overtuigd dus heb ik hem weer laten testen. Deze test was negatief en zijn ontlasting zag er ook steeds beter uit dus wij helemaal gelukkig. Geen diarree meer in huis of nachtelijke uitlaatsessies. Helaas gisternacht was het weer mis. Ik kon de smerige lucht al ruiken toen ik de trap af liep en ja hoor weer die vieze slijmerige vla diarree (vanmiddag moest hij weer heel nodig en redde hij het net om naar buiten te gaan) Gelijk wat in een potje gedaan en vanmorgen vroeg laten testen bij de DA. Ik was nl. bang voor een herbesmetting, maar ook deze test was negatief. De DA dacht nu aan een voedselallergie of intolerantie en wilde Storm op speciale brokken zetten waar geen eiwitten in zitten of bewerkt geloof ik.
Een soort van eliminatiedieet. Door alle kuren e.d. denk ik dat zijn darmflora zo'n opdonder heeft gehad en dat het misschien meer in die hoek zit. Ik heb al wat goede tips gelezen hier en morgen ga ik meteen probiotica halen en Okugest. Storm is trouwens voor het hele pakket aan bacterieen en parasieten getest dus dat is uitgesloten.

Ik wil nu graag overgaan op KVV, maar ik lees dat ze daar weer meer van aan de diarree kunnen raken bijv. Smuldier/Rodi en ook daar lees ik wisselende verhalen over. Ik zie het nu niet zitten om te gaan barfen. Misschien is dat iets voor de toekomst. Kunnen jullie mij tips geven?

Alvast bedankt!
Door inni
#2182341
Welkom hier,

probiotica is idd een goed idee, verder zou ik met een vleessoort beginnen en afwachten wat de reactie daarop is, ga je verschillende mengen is 't moeilijk om achteraf iets te vinden voor een eventuele eliminatie. Neem best een vleessoort die niet in de brokken zat, bv eend en geef voor enkele weken alleen dat, ook geen tussendoortjes want dat kunnen ook best de grote boosdoeners zijn.  Of schrijf 's op wat je hem geeft en hoe de reactie is misschien kan je zelf de boosdoener vinden.

Veel succes en hopelijk komt er snel rust  in je dier z'n darmen en in jullie leven.
Door Lynch
#2182828
Bedankt voor jullie reacties. Weet je misschien in welk kvv geen granen zit? Ik ben echt een leek op dat gebied of met alleen eend?
Eliminatiedieet was een voorstel van de DA. Omdat hij het nu ook niet meer weet wilde hij dat gaan proberen en Storm op een hypoallergene brok zetten.
Ben vandaag begonnen met probiotica en Okugest. Ik wil eigenlijk eerst 'gewone' kvv gaan proberen en als dat niet werkt overgaan op het elimineren van bepaalde soorten voedsel. Hij kreeg altijd x per dag brokken en af en toe een hondenkoekje. Verder geen tussendoortjes hoeweel hij wel alles wat hij tegenkomt wat enigsinds eetbaar is tijdens het uitlaten opsnaait.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door