Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door marcow_89
#2182103
Hallo,

Rex hoest nu toch al zeker 4 a 5 weken de ene dag gaat het wat beter andere weer wat slechter
aangezien er kennelhoest heerste bij ons op club ben ik daarvoor ook naar
de DA geweest deze vertelde mij dat hij geen kennelhoest kon hebben omdat hij daarvoor was ingeënt
dus maar weer naar huis en 26 euro lichter. De DA vertelde mij dat het vast een verkoudheid zou zijn
en een gezonde hond daar goed tegen zou kunnen, Maar dat is nu ook alweer 1,5 week geleden dat ik bij de
DA ben geweest Rex blijft maar hoesten dus ik twijfel nogal erg aan het oordeel van de DA
zou ik misschien ook iets kunnen geven om zijn keel wat te verzachten?
Gebruikersavatar
Door marnou
#2182107
Kennelhoest kan ook na een inenting voorkomen volgens mij. Het hangt ervan af welk virus het is en of hij daartegen is ingeënt. Het is net als griep bij de mens, als een bepaald virus niet in de entstof zat kan je toch de griep krijgen door besmetting met juist dat virus.
Door Mevroi Kruim
#2182128
Mijn honden kregen strijk en zet kennelhoest na de vaccinatie. Er zijn verschillende virussen die kennelhoest kunnen veroorzaken en die zitten lang niet allemaal in het vaccin. Het verhaal van de da is echt onzin.
Maar. Kennelhoest duurt normaliter een paar dagen. De hond kan wat hangerig zijn, al dat gekuch is vermoeiend en de keel doet pijn, soms wat koorts en slechter eten. En dat zou het moeten wezen in principe. Als het langer duurt is er dus wat anders aan de hand, voor zover ik weet (Dorothea!!!) hoort hoesten en kuchen van kennelhoest niet zo lang te duren.

Je kunt bv Tussistin hoestsiroop voor kinderen geven tegen het hoesten. Een tuig ipv een halsband is zeer aan te raden, een kenmerk van kennelhoest is dat hoestaanvallen opgewekt worden door druk op het strottenhoofd. Het hoesten klinkt trouwens als een zeehond, en de hond gedraagt zich alsof er een graat dwars zit.

Ik zou ff op zoek naar een andere da die de klachten wel serieus neemt.
Door marcow_89
#2182445
Ja precies daar dacht ik ook al over na over een andere dierenarts. Het is inderdaad wat je zegt een beetje hele dag gekuch en hij slaapt veel, en bij wat inspanning dan kan hij echt klinken als een zeehond, Hij heeft volgens mij ook last van slijm dat hoest hij soms ook op ik kan alleen niet zien wat voor kleur dat slijm heeft maar merk echt dat hij iets omhoog haalt en dan weer door slikt zeg maar. Ik ga het even proberen met wat hoestsiroop om zo zijn keel wat rust te geven en als het niet snel beter word maar weer naar de DA maar wel een ander dit keer. Bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2182665
wat een da zeg.......geen kennelhoest kunnen krijgen na enting en een verkoudheidje....
zou naar een andere da gaan want zo lang hoesten is niet echt je van het..
Door Lizzy
#2183780
Heeft de DA wel goed naar het hart en longen van je hond geluisterd? Maar wat hij daar zegt over kennelhoest en vaccineren..... Ai, daar schrik ik van! Elke DA moet weten dat vaccineren helemaaaaaal geen garantie is voor het niet krijgen van de ziekte. En bij mij was het jaren geleden juist andersom. Mijn honden kregen kennelhoest door de enting. De kennelhoest enting is de oorzaak dat ik kritisch ben gaan kijken en veel ben gaan lezen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door