Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2183781
nova schreef: Ben terug, geen blaasontsteking  :) en ook geen baarmoederontsteking.  :)

Het bloedverlies komt wel  van de baarmoeder.
Bindi heeft  prikken gekregen, en die moet morgen herhaald worden, en over 1 week nog een keer. Volgende week ook weer een echo, en mochten zich tussentijds veranderingen voordoen, dan meteen weer naar de praktijk
Die prikken is een hormonaal iets om de baarmoeder weer rustig te krijgen.
De DA zou het liefst stereliseren, maar ik wil daar nu nog niet aan. :-\

Is puur utero  een  optie om  dit te starten bij een volgende loopsheid?
Want   wat ze nu allemaal krijgt ben ik ook niet zo happy mee, maar ik wil  helemaal geen risico nemen voor mn meisje. Ben net een hond kwijt. :-\
Dit intrigeert me. Wat voor prikken heeft ze gehad? Want dit klinkt mij als Alizin. En als een DA zoiets spuit, mag dat toch wel zijn naar aanleiding van iets, zoals een beginnende baarmoederontsteking.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2183786
nova schreef: Geen idee Ellen,  het komt wel weer goed volgens de DA.  Moet wel heel goed op haar letten , het kán een baarmoederontsteking worden, maar dat is het niet.



oke, goed in de gaten houden dus.....hopelijk valt het allemaal mee en is ze snel opgeknapt!!!
Door Lizzy
#2183789
Als het Alizin is, wat hij gespoten heeft (ik zou dat, als ik jou was, toch even navragen) dan heeft het minder dan nul zin om hier Puur Utero bij te geven. Alizin is namelijk een middel dat ervoor zorgt dat de hele slijmvlieslaag in de baarmoeder wordt losgelaten en wordt afgevoerd.
Gebruikersavatar
Door nova
#2187372
Lizzy schreef: Als het Alizin is, wat hij gespoten heeft (ik zou dat, als ik jou was, toch even navragen) dan heeft het minder dan nul zin om hier Puur Utero bij te geven. Alizin is namelijk een middel dat ervoor zorgt dat de hele slijmvlieslaag in de baarmoeder wordt losgelaten en wordt afgevoerd.
Ik lees deze reactie nu pas,  :embarassed: :embarassed:
en ja , er is Alizin gespoten.  Moet eerlijk bekennen dat ik daar pas achter ben gekomen nadat de 2de serie  erin zat. Niet slim  van me, weet ik, maar wel een leer voor een volgende keer.
Maar wat als zich na een volgende loopsheid dit beeld herhaalt?

En die loopsheid zal zich snel aankondigen nadat alles is weggespoten.  :-\

DA praatte over een sterilisatie, maar ik zit niet te wachten op vachten die zo dik worden dat je er niet meer doorheen komt, en al evenmin op een incontinente teef  :-\ :-\

Inmiddels gaat het wel weer goed, ze verliest geen bloed meer.  DA gaat vanavond met vac.  en  wilde Bindi vandaag nog terug zien. Er is een nieuwe echo gemakt ter controle, volgende week nog een echo .
Door Lizzy
#2187550
nova schreef: Ik lees deze reactie nu pas,   :embarassed: :embarassed:
en ja , er is Alizin gespoten.  Moet eerlijk bekennen dat ik daar pas achter ben gekomen nadat de 2de serie  erin zat. Niet slim  van me, weet ik, maar wel een leer voor een volgende keer.
Maar wat als zich na een volgende loopsheid dit beeld herhaalt?

En die loopsheid zal zich snel aankondigen nadat alles is weggespoten.  :-\

DA praatte over een sterilisatie, maar ik zit niet te wachten op vachten die zo dik worden dat je er niet meer doorheen komt, en al evenmin op een incontinente teef  :-\ :-\

Inmiddels gaat het wel weer goed, ze verliest geen bloed meer.  DA gaat vanavond met vac.  en  wilde Bindi vandaag nog terug zien. Er is een nieuwe echo gemakt ter controle, volgende week nog een echo .

Dit verhaal lezende heeft Bindi dus wel degelijk een (beginnende) baarmoederontsteking gehad. In ieder geval volgens jouw DA. Al die echo's en Alizin, dat doet je DA (neem ik tenminste aan) niet voor niets. Want dit is een zware behandeling, Alizin en anders zou het schieten zijn met een kanon om een mier. En hoe vervelend ook...... meestal worden dit soort situaties er met iedere loopsheid niet beter op...... Onder invloed van de hormonen ontstaan er steeds meer cystes (hij heeft waarschijnlijk niet eens echo apparatuur om cystes in de baarmoeder op te sporen) en wordt de kans op baarmoederontsteking steeds erger.

En nou is het een kwestie van wat jij wilt. Zo snel mogelijk laten castreren of af gaan zitten wachten totdat er een forse baarmoederontsteking ontstaat.....
Door Hanny
#2187615
Het lijkt me, dat ik toch wel zou willen weten wat en hoe. Wat is er gezien?
Al met al vind ik het een vreemd verhaal.
Hier mijn verhaal, dat omstreeks dezelfde tijd speelde.
Teef, nog steeds niet loops geweest, twee jaar, gezwollen vagina en pus. Dat zou een vaginitis kunnen zijn, maar in haar geval was ik een beetje argwanend.
Da. kijkt van binnen, ze heeft daar zo'n apparaat voor. Baarmoeder nog gesloten, maar bij vagina wat rommelig. Naar een andere arts, echo laten maken.
Lijkt gewoon goed. Gelukkig maar.
Terug naar da. 1, ze vindt toch, dat het beter is om een antibioticum te geven en neemt wat af en dat wordt op kweek gezet. Zij is super precies, meer dan iik, maar goed, in dit geval hebben we het advies opgevolgd. 6 dagen antibioticum en zo nodig na uitslag van de kweek medicatie aanpassen. Uitslag van de kweek is ook binnen, niets aan de hand.
Zoiets noem ik een zorgvuldig onderzoek en naar ons toe duidelijke uitleg over een eventuele behandeling.
Ik zou echt nog eens proberen uit te vinden hoe en wat. Want je weet eigenlijk helemaal niet, wat er nu aan de hand is, of was.

Hanny
Gebruikersavatar
Door nova
#2188367
Lizzy schreef: Dit verhaal lezende heeft Bindi dus wel degelijk een (beginnende) baarmoederontsteking gehad. In ieder geval volgens jouw DA. Al die echo's en Alizin, dat doet je DA (neem ik tenminste aan) niet voor niets. Want dit is een zware behandeling, Alizin en anders zou het schieten zijn met een kanon om een mier. En hoe vervelend ook...... meestal worden dit soort situaties er met iedere loopsheid niet beter op...... Onder invloed van de hormonen ontstaan er steeds meer cystes (hij heeft waarschijnlijk niet eens echo apparatuur om cystes in de baarmoeder op te sporen) en wordt de kans op baarmoederontsteking steeds erger.

En nou is het een kwestie van wat jij wilt. Zo snel mogelijk laten castreren of af gaan zitten wachten totdat er een forse baarmoederontsteking ontstaat.....
Poeehh,  met alles wat ik inmiddels gehoord en gelezen heb over castreren ,  wil ik daar eerst nog  even over nadenken.
:-\
Maar niks doen is vast ook niet de beste optie  :-\ :-\
Door qlimax1
#2188416
Misschien overbodig:
maar bedenk je wel dat hoe langer je wacht, hoe groter de kans is dat de volledige baarmoeder verwijderd moet worden, en je hond juist incontinent kan worden. Risico is nl groter bij grote honden waar OVH wordt uitgevoerd.
Als je OVE laat uitvoeren, en dus alleen de eierstokken verwijderd worden, is de kans kleiner...máár dan moet de baarmoeder er verder wél normaal uitzien.
Ik denk ook dat je een beetje voor jezelf moet bedenken wat in deze belangrijker is: een hond die een dikkere vacht krijgt, of een hond die straks doodziek met baarmoederontsteking op tafel ligt, wat ook wel eens anders kan aflopen....
Bedenk dat je op internet en op straat vaak alleen de verhalen leest/hoort die slecht zijn. Een succesverhaal lees/hoor je niet zo vaak over castreren.
Terwijl ik 5 jaar werkzaam ben in de praktijk, en pas 1 grote hond (bordeaux dog) gehad die incontinent is geworden, maar dat naar OVH.

Ik wil je niet onnodig bang maken, maar laat dit wel meespelen met je keuze.
Door Lizzy
#2188445
qlimax1 schreef: Misschien overbodig:
maar bedenk je wel dat hoe langer je wacht, hoe groter de kans is dat de volledige baarmoeder verwijderd moet worden, en je hond juist incontinent kan worden. Risico is nl groter bij grote honden waar OVH wordt uitgevoerd.
Als je OVE laat uitvoeren, en dus alleen de eierstokken verwijderd worden, is de kans kleiner.
..máár dan moet de baarmoeder er verder wél normaal uitzien.
Ik denk ook dat je een beetje voor jezelf moet bedenken wat in deze belangrijker is: een hond die een dikkere vacht krijgt, of een hond die straks doodziek met baarmoederontsteking op tafel ligt, wat ook wel eens anders kan aflopen....
Bedenk dat je op internet en op straat vaak alleen de verhalen leest/hoort die slecht zijn. Een succesverhaal lees/hoor je niet zo vaak over castreren.
Terwijl ik 5 jaar werkzaam ben in de praktijk, en pas 1 grote hond (bordeaux dog) gehad die incontinent is geworden, maar dat naar OVH.

Ik wil je niet onnodig bang maken, maar laat dit wel meespelen met je keuze.
Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar dat is dus niet waar. Incontinentie ontstaat door het ontbreken van oestrogenen en dat ontstaat doordat je de eierstokken weghaalt. Meer daarover: http://www.dogcity.nl/0-algemeen/artike ... treren.pdf
Gebruikersavatar
Door nova
#2188543
Lizzy, ik zal  me vanavond  eens door dat hele artikel worstelen.

Nova is op jonge leeftijd gecastreerd,  , heeft een vacht als een  zwarte ijsbeer gekregen  :-\, maar  had verder geen incontinentie problemen  :D

Bindi  zal geen moeder meer worden, vanuit dat oogpunt gezien mag haar baarmoeder eruit  :) Maar het blijft een moeilijke keuze , zucht.
Door annielaumen
#2188547
nova schreef: Poeehh,   met alles wat ik inmiddels gehoord en gelezen heb over castreren ,  wil ik daar eerst nog  even over nadenken.
:-\
Maar niks doen is vast ook niet de beste optie   :-\ :-\
Mijn vorige rottweiler Naskaya heb ik met 4 jaar laten castreren(niet incontinent en een mooie vacht)
Astrid met 11 mnd en ook niet incontinent en naar omstandigheden een mooie vacht(malassezia mijt)
Nu weet ik natuurlijk niet hoe het met een lange vacht is(castraten vacht)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2188560
Jane werd iedere 3,5 a 4 maanden loops en ook schijnzwanger daarna. Heb haar toen zij een jaar of 3,5 a 4 was laten helpen en maar goed ook, want haar baarmoeder zag er niet zo mooi uit en die is dus ook verwijderd. Ben tot op de dag van vandaag blij dat ik het heb laten doen, want anders had het toch een ander verhaal kunnen worden.

Haar vacht ziet er op het oog nog steeds heel mooi uit. Alleen haar ondervacht is veranderd en er lastiger uit te krijgen, dus dat is wat meer werk. Qua karakter is zij niet veranderd en *evenafkloppen* incontinent is zij ook niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door