Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qlimax1
#2189167
Lizzy schreef: Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar dat is dus niet waar. Incontinentie ontstaat door het ontbreken van oestrogenen en dat ontstaat doordat je de eierstokken weghaalt. Meer daarover: http://www.dogcity.nl/0-algemeen/artike ... treren.pdf
Ja, de incontinentie die op basis van hormonen ontstaat, die ontstaat door het ontbreken van oestrogenen.
De incontinentie die ontstaat omdat de baarmoeder te ver naar achteren (dus te ver in de baarmoederhals) is afgebonden, die ontstaat na OVH.

Hoe dan ook, ik zou geen risico nemen. Dan heel misschien een incontinente hond (met een dikke vacht), waar eventueel medicatie voor is, dan straks een dode hond op tafel door baarmoederontsteking (even héééél kort door de bocht gezegd)
Gebruikersavatar
Door choopy
#2189765
Als er Alizin gespoten is, hou dan ook nog een paar weken oedeemplekken in de gaten.
Djilly heeft het verleden Alizin gehad omdat zoon Darky haar gedekt had.
Zij heeft daarvan behoorlijk oedeem (waterzakken) gekregen. Zowel in haar nek als op haar borst. Op een gegeven moment gingen die zakken hangen en had ze ook last van haar voorpoten.
Anderhalve maand later een knobbel gevonden in haar oksel die redelijk snel van speldenknop naar knikker groeide, dus weg laten halen.
Dit bleek nog weer een reactie te zijn van alle oedeem, waardoor haar lympheknoop overbelast was.

Djilly is dan helaas wel een hond die alle bijsluiters leest en dus altijd wel 1 of meerdere bijwerkingen heeft van een product.

Hopelijk knapt je meisje weer lekker op!!

Qua castreren van een teef. Djilly was 8 toen ik haar heb laten helpen. Bij haar is haar ondervacht wat veranderd en komt moeilijker los. Dus als ze echt aan het verharen is, moet ik haar een handje helpen.
Bora was 9 maanden. En behalve een goede eetlust merk je totaal niks aan haar. Misschien dat haar "puppy" gedrag er aan te wijten valt. Maar vacht en conditie zijn prima in orde.

Barfplaats wordt gesponsord door