Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door deja
#2177004
Deja heeft gisteren botmixzalm van Herby gehad, de laatste keer dat ze het heb gehad heb ze er ook op gespuugd.
Maar nu was het wel wat anders, ze kotste uit haar bak het hele kleed vol met die vis zooi dus stinken, en vannacht heb ze ook nog gespuugd lag ook weer naar haar mand.
Dus opgeruimd, toen we klaar stonden om te gaan lopen deed ik haar riem om, dan staat ze rustig op en zag toen tot mijn verbazing dat ze van achteren helemaal geel/bruin zag.
Ze had haar urine dus vannacht ook laten lopen, ik kon haar helemaal wassen haar poten buik broek alles dreef.
Kan het mss te maken hebben gehad dat ze aan het kokhalsen was en dat het toen in gang gezet is en dat ze dacht laat maar lopen, het gekke is dat ze er lekker in is blijven liggen.
Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt, ik geef haar geen botmixzalm meer, waarschijnlijk te vet.
Door nienk
#2177058
beetje overbodige vraag misschien, maar weet je zeker dat het plas was, en geen hele dunne diaree? reus heeft dat ook een keer gehad na een zalmkop, hij poept 's avonds nooit, maar toen dus wel, was nog maar net in bed, en hup in 1 keer de hele bench onder, wel iets dikker dan water, okergeel/bruin achtig, hij was zelf ook helemaal vies. ik had het idee dat het er zo snel uit kwam, dat hij niet meer in poep houding kon komen zegmaar, en dus zichzelf besmeurde. (sorry voor de vieze details)  vond het ook heel gek, want het was wel helemaal verteerd. nou kan het ook wel toeval zijn, misschien had hij wel iets anders onder de leden.

Reus verdraagt zalmkoppen veel beter dan de botmixzalm, hij gaat er sowieso wel iets dunner van poepen en licht van kleur, maar doorgaans gaat het prima. ik geef de zalmkoppen dus wel, voor de zekerheid, middag op de dag ipv s avonds.
Door deja
#2177068
[quote="Senta"]
Deja; heeft ze wel vaker zalm gegeten?
[/quote]

Ja hoor ze eet bijna iedere week wel vis ook zalmmouse van lupa en cappelin maar gisteravond dus botmixzalm.
Door deja
#2177074
[quote="nienk"]
beetje overbodige vraag misschien, maar weet je zeker dat het plas was, en geen hele dunne diaree? reus heeft dat ook een keer gehad na een zalmkop, hij poept 's avonds nooit, maar toen dus wel, was nog maar net in bed, en hup in 1 keer de hele bench onder, wel iets dikker dan water, okergeel/bruin achtig, hij was zelf ook helemaal vies. ik had het idee dat het er zo snel uit kwam, dat hij niet meer in poep houding kon komen zegmaar, en dus zichzelf besmeurde. (sorry voor de vieze details)  vond het ook heel gek, want het was wel helemaal verteerd. nou kan het ook wel toeval zijn, misschien had hij wel iets anders onder de leden.

Reus verdraagt zalmkoppen veel beter dan de botmixzalm, hij gaat er sowieso wel iets dunner van poepen en licht van kleur, maar doorgaans gaat het prima. ik geef de zalmkoppen dus wel, voor de zekerheid, middag op de dag ipv s avonds.
[/quote]

Nee het was duidelijk urine er lag ook nl niets in haar bak alles was in de vacht van haar gestrokken, en s,morgers poepte ze gewoon barfkeutels.
Het stonk ook naar urine, maar ik denk gewoon dat ze zo aan het kokhalsen is geweest dat haar sluitspier opengegaan is en dat ze niet meer kon stoppen, maar het vreemde vind ik dat ze erin is blijven liggen.
Door deja
#2177079
[quote="Senta"]
Deja; heeft ze wel vaker zalm gegeten?
[/quote]

Ik heb trouwens de puur natuur glucosamine besteld hoe lang duurt dat bij Agrami weet niet of ik het goed schrijf.
Door BAC
#2177081
Dan kan ze dr dus wel tegen.
Wat ik altijd opvallend vond aan de zalmmix van Herby, was dat ik het vaak ontdooid kreeg. Dit omdat het gemalen is, veel vet bevat ideaal dus om snel te ontdooien. Dus ik weet niet in wat voor staat jij het ontvangen heb?

Ik gooide het vaak boven in de vriezer, en zelfs de volgende dag kon ik het nog ligt induwen. Ik kan mij voorstellen dat dit niet bevorderlijk is voor de kwaliteit van de mix en ze dr dus ziek van kunnen worden. Bulletjes van een vriendin van mij bestelden het dus niet meer om die reden, zij had er ook wat sproeipoep gevallen bijzitten. Mijn hond kon dr weer wel tegen maar  het is mij wel bijgebleven.

Wbt. "Agradi" ik heb het meestal met een dag of 5-7 in huis, heb het al drie keer besteld :)
je kan het keurig volgen op hun site, en als het verstuurd wordt krijg je een mailtje met TT code.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door