Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door fester
#263374
Ik had een oproep geplaatst of dat er iemand mee wilde doen met duck. Maar zoals het gaat ging het op het laatst over iets anders Over het eten van paardenpoep. Is dat nu wel of niet gezond. Natuurlijk niet als ze ontwormd zijn. En het gaat hier over mijn eigen paarden.(Ze mogen natuurlijk geen drollen eten van vreemde paarden zoals b.v. uuit het bos) Mijn honden vinden het heerlijk en nemen er ook dageliijks als het kan een hap van. Van mij mag het ook, omdat ik denk dat ze zelf wel weten of dat het goed voor ze is. Is dit een verkeerde gedachte? ???
Gebruikersavatar
Door Sonja
#263383
Als je zeker weet dat de poep afkomstig is van een niet ontwormd paard, dan kan het zeker geen kwaad. Het zijn gewoon vezels. Ik denk alleen dat het lastig is om je honden duidelijk te maken dat ze die drollen wel, en andere drollen weer niet mogen eten.
Door Lizzy
#263385
Nee. Dit is geen verkeerde gedachte. Hoewel ik zelf wel een beetje twijfel of het echt super gezond is (meer als wat goede bacterieen geloof ik niet dat mest levert - ik weet niet in hoeverre het nog wat uit maakt wat het paard eet. Er zijn paardenbrokken waarvan ik niet geloof dat ze gezond zijn. En die poep die deze brokken-paarden uitpoepen is mogelijk niet gezond), kan het zeker geen kwaad en is het zeker niet ongezond. Mits de paarden inderdaad niet ontwormt zijn.
Door fester
#263405
Lizzy schreef: Nee. Dit is geen verkeerde gedachte. Hoewel ik zelf wel een beetje twijfel of het echt super gezond is (meer als wat goede bacterieen geloof ik niet dat mest levert - ik weet niet in hoeverre het nog wat uit maakt wat het paard eet. Er zijn paardenbrokken waarvan ik niet geloof dat ze gezond zijn. En die poep die deze brokken-paarden uitpoepen is mogelijk niet gezond), kan het zeker geen kwaad en is het zeker niet ongezond. Mits de paarden inderdaad niet ontwormt zijn.
[/quote
Mijn pony,s eten grasbrokjes,weidehooi, en natuurlijk gewoon gras. Dus niets bijzonders. Ik woon hier nu al 14 jaar en zolang eten mijn honden al paardenpoep er is er nog nooit een ziek van geweest. Maar op een of andere manier vinden ze het heerlijk. En ik heb eens ergens gelezen dat er nog veel voedingsstoffen in zitten die nog heel bruikbaar zijn.
Door fester
#263412
Sonja schreef: Als je zeker weet dat de poep afkomstig is van een niet ontwormd paard, dan kan het zeker geen kwaad. Het zijn gewoon vezels. Ik denk alleen dat het lastig is om je honden duidelijk te maken dat ze die drollen wel, en andere drollen weer niet mogen eten.
Als ik b.v. in het bos ben en er ligt paardenpoep dan let ik er altijd heel goed op. Maar ze weten dat ze dat niet mogen. Dat hebben ze geleerd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#263625
Ik laat die van mij ook altijd lekker eten. Ze krijgen er wat meer ontlasting van en verder lijkt het mij niet ongezond. Geen idee of het belangrijke voedingsstoffen bevat, zou zomaar kunnen.
Door tieneke
#263637
Ik laat ze er dus niet van eten,ook al zijn het mijn eigen paarden.
Zoals ik al eerder vertelde de wachttermijn voor de slacht na het toedienen van ons ontwormingsmiddel is 32 dagen.
Zeker buiten in het bos of ergens anders moet je dit dus niet toestaan!
Maar goed als jij weet wanneer ze ontwormd zijn gewoon laten eten.
Veel paarden eten graan wat er vaak onverteerd uitkomt,dus de hond krijgt dit ook binnen als hij een drol scoort.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door