Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#267541
Zijn ze nu nog aan de diaree dan ?
Ze ogen dus niet meer ziek ?
Hoevaak krijgen ze per dag eten?
Misschien, dat je ze weer wat vaker en dan kleinere hoeveelheden moet geven .....
Eventueel iets opwarmen in de magnetron en dan langzaamaan weer terug naar helemaal rauw.

Persoonlijk zou ik nu niet zelf samenstellen voor hen, maar ze eerst helemaal weer goed laten worden op een constante voeding en niet een paar dagen, maar een paar weken.
Zelf samenstellen is leuk, wanneer je hond er goed tegen kan ..........
Maar niet bij pups, die steeds snel van slag zijn .....

Wat wegen ze nu ??
#267546
Karin & Pyrs schreef: Zijn ze nu nog aan de diaree dan ?
Ze ogen dus niet meer ziek ?
Hoevaak krijgen ze per dag eten?
Misschien, dat je ze weer wat vaker en dan kleinere hoeveelheden moet geven .....
Eventueel iets opwarmen in de magnetron en dan langzaamaan weer terug naar helemaal rauw.

Persoonlijk zou ik nu niet zelf samenstellen voor hen, maar ze eerst helemaal weer goed laten worden op een constante voeding en niet een paar dagen, maar een paar weken.
Zelf samenstellen is leuk, wanneer je hond er goed tegen kan ..........
Maar niet bij pups, die steeds snel van slag zijn .....

Wat wegen ze nu ??

ja ze zijn nog aan de diarree, zelfs weer spuitpoep.
nee ze ogen niet ziek meer.
ze krijgen om de 2 uur een klein beetje eten aangeboden.(denk max 100 gram eten per keer, de rest is boullion en water)
vanaf s ochtends 8 uur tot s avonds 23.00.
als 1 niet wil krijgen ze nog vaker wat aangeboden, vooral degene die niet eet,
helpt geen barst. >:(

dus gewoon weer normaal eten geven en niet de kip die ze niet moeten?
want de da zegt als ik niet zn dieet opvolgt dat ze niet beter worden,
al geloof ik er niets van ::)
verder stel ik nog niet echt samen,
juist voordat ze ziek werden had ik dat al week niet gedaan.

o ja kaylee weegt nu 19 kilo, shane 20 en bo 21.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 22 feb 2005, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
#267553
danielle1980 schreef: ja ze zijn nog aan de diarree, zelfs weer spuitpoep.
nee ze ogen niet ziek meer.
ze krijgen om de 2 uur een klein beetje eten aangeboden.(denk max 100 gram eten per keer, de rest is boullion en water)
vanaf s ochtends 8 uur tot s avonds 23.00.
als 1 niet wil krijgen ze nog vaker wat aangeboden, vooral degene die niet eet,
helpt geen barst. >:(

dus gewoon weer normaal eten geven en niet de kip die ze niet moeten?
want de da zegt als ik niet zn dieet opvolgt dat ze niet beter worden,
al geloof ik er niets van ::)
verder stel ik nog niet echt samen,
juist voordat ze ziek werden had ik dat al week niet gedaan.

o ja kaylee weegt nu 19 kilo, shane 20 en bo 21.
Hoeveel weken zijn ze nu ??
Ze willen de BiBi dus wel, ze hebben honger ?
dan zou ik de Bibi een beetje verwarmen ....
Als ze aan de kip&rijst gewend zijn moeten ze WEER overschakelen naar hun eigen voer en kunnen ze WEER van slag raken.
Je moet nu proberen zo min mogelijk te wisselen met voer.
Je kunt er een beetje kruidenmix aan toevoegen.
#267558
Karin & Pyrs schreef: Hoeveel weken zijn ze nu ??
Ze willen de BiBi dus wel, ze hebben honger ?
dan zou ik de Bibi een beetje verwarmen ....
Als ze aan de kip&rijst gewend zijn moeten ze WEER overschakelen naar hun eigen voer en kunnen ze WEER van slag raken.
Je moet nu proberen zo min mogelijk te wisselen met voer.
Je kunt er een beetje kruidenmix aan toevoegen.
ja honger hebben ze zeker,
heb net kip gegeven van de bibi nou het was zo op :o
heb kokend heet water erover gedaan.
ik zal voorlopig wel tijd op de kip blijven en dan als ze weer ok zijn langzaam de natuur weer gaan geven.

ze zijn donderdag 5 maanden.
ze wogen op de 15de zeker 22 kilo :(
#267560
Ik heb zelf dus nooit alleen kip en bouillon gegeven. Ik heb het gemengd met Kuma's eigen voer. Verder heb ik bij iedere maaltijd een halve theelepel groene leem gegeven. Maar dat kan niet als je ook antibiotica geeft. Waarom krijgen ze eigenlijk antibiotica?
#267562
Helen schreef: Ik heb zelf dus nooit alleen kip en bouillon gegeven. Ik heb het gemengd met Kuma's eigen voer. Verder heb ik bij iedere maaltijd een halve theelepel groene leem gegeven. Maar dat kan niet als je ook antibiotica geeft. Waarom krijgen ze eigenlijk antibiotica?
ze hebben dat gehad omdat ze een virus hadden volgens hem.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 22 feb 2005, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#267570
o dat is jammer....vind ik hoor ;D
het overkomt ons allemaal natuurlijk wel eens iets verkeerd eten en ja dan is het zo ver, bij jou is het in dit geval dat virus wat heerst.
ik ga dan meestal om een prik en dan moeten ze van de DA drie dagen kip en rijst, dat doe ik dus nooit alleen de eerste dag dat ze die prik krijgen.
daarna weer met kleine beetjes terug op het eigen voer.
die prik doet wonderen brengt de darmen tot rust.
zal wel niet de meest super oplossing zijn als je tegen medicijnen bent ,maar wel de snelste.
vind het heel zielig allemaal , maar kan hiervandaan ook niks beters voor je doen dan sterkte te wensen.

groetjes janet
#267575
chamourel schreef: o dat is jammer....vind ik hoor ;D
het overkomt ons allemaal natuurlijk wel eens iets verkeerd eten en ja dan is het zo ver, bij jou is het in dit geval dat virus wat heerst.
ik ga dan meestal om een prik en dan moeten ze van de DA drie dagen kip en rijst, dat doe ik dus nooit alleen de eerste dag dat ze die prik krijgen.
daarna weer met kleine beetjes terug op het eigen voer.
die prik doet wonderen brengt de darmen tot rust.
zal wel niet de meest super oplossing zijn als je tegen medicijnen bent ,maar wel de snelste.
vind het heel zielig allemaal , maar kan hiervandaan ook niks beters voor je doen dan sterkte te wensen.

groetjes janet
nou ik hou niet zo van medicijnen maar als ze werken vind ik het prima.
weet je ook wat voor prik dat is, want dan kan ik daar gewoon de volgende keer om vragen. ;)
#267576
danielle1980 schreef:
dus ze zijn ca. 22 weken
Noël woog toen 29 kg en Shanay 27 kg ....
ze wegen inderdaad veel te weinig ..
Nu is het wel zo, dat die van jou veel minder lichaam en meer poot hebben, maar het is toch te weinig ....

Ja, ik zei ook al eerder, dat ze een injectie nodig hadden om de darmen tot rust te brengen.

Ik weet het anders ook niet.
Persoonlijk zou ik ze hun eigen voer geven en dan weer heel langzaam opbouwen ....
#267579
Karin & Pyrs schreef: dus ze zijn ca. 22 weken
Noël woog toen 29 kg en Shanay 27 kg ....
ze wegen inderdaad veel te weinig ..
Nu is het wel zo, dat die van jou veel minder lichaam en meer poot hebben, maar het is toch te weinig ....

Ja, ik zei ook al eerder, dat ze een injectie nodig hadden om de darmen tot rust te brengen.

Ik weet het anders ook niet.
Persoonlijk zou ik ze hun eigen voer geven en dan weer heel langzaam opbouwen ....
ja ze zijn echt te mager,
want als ze dus normaal waren gegroeit als ze niet ziek waren zouden ze vandaag 24 kilo moeten zijn als ze gewoon weer een kilo per week waren gegroeit.


wel raar dat ze zo veel lichter zijn dan jou honden.
maar voor ze ziek waren groeide ze toch echt een kilo per week zoals jij zei dat ze mochten.
en ze krijgen 1 kilo per dag en dan soms nog wat extra tjes.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 22 feb 2005, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door