Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danou2004
#2164272
Boomer heeft zo nu en dan diaree gemengt met bloed.
Zijn ontlasting is ook vaak wel eens plakkerig de laatste tijd.
Hij krijgt gewoon zn normale eten en heb daarin verder niks veranderd.
Ook vandaag kwam ik thuis en weer de hele keuken onder de smurrie en ook weer bloed in de dunne ontlasting.
Moet ik me nu zorgen gaan maken of gewoon even rustig aan doen met voeren?bv even een dagje alleen pens?
Vind het zo sneu voor hem en toch al best snel bang dat hij iets heeft maar daar wil ik nog even niet aan denken..
Door danou2004
#2164309
Dat heb ik al eens eerder gedaan bij dezelfde klachten (vorig jaar) maar dat moest een darmontsteking zijn.
Dus een ab kuurtje erin en klaar was hij weer.
Zal morgen toch eens bellen want ben niet gerust
Door danou2004
#2164511
inni schreef: Ik zou ermee naar de DA gaan en probiotica gaan geven.

Noteer een tijdje wat hij eet en vergeet de tussendoortjes niet, waarschijnlijk kan je zelf zien waarop hij reageert.

Ben ik vanmorgen net mee begonnen,vond ik wel nuttig  ;)
Door Lizzy
#2164578
Nu heerst er wel al weken van alles en nog wat hoor!

Ik weet niet of je KVV geeft. Maar het kan natuurlijk heel goed dat de samenstelling veranderd is. Of ze net een batch vetter vlees in het voertje hebben gedraaid. En dan heeft jouw hond plakkerige ontlasting en jij maar denken dat jij niks veranderd hebt aan het voer.

Maar goed, deze diarree met bloed: dat kan een infectie zijn. Ik zou Okugest en probiotica geven en de koorts opmeten. Goed in de gaten houden of je hond verder naar of sloom of iets wordt.
Door Hanny
#2164822
Bij zulke klachten geef ik altijd propolis, wel een paar weken. Het lijkt er op, dat dat goed werkt.
Ik heb de indruk, dat het wel verstandig is om het wat langer te geven, zodat de eventuele ontsteking dan over is.
Eventueel de eerste twee weken een beetje groene leem er bij.
Het lijkt er op, dat probiotica te weinig doet, als het echt vervelend is. Dat is mijn ervaring, hoor. Anderen denken daar weer anders over.
Ik hoop, dat het met een weekje weer wat beter gaat.

Hanny
Door danou2004
#2165827
De ontlasting is weer normaal!
Zou idd goed kunnen zijn dat de samenstelling van de kvv iets veranderd is maar het bloed stelde me niet gerust.
Blijf het in de gaten houden en anders maar een keer een kweek van de ontlasting laten maken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door