Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door choopy
#2151560
Djilly is nu ruim 12 1/2 en haar oogjes beginnen al redelijk te kleuren.
Kan het zijn dat ze hier last van heeft? Dat ze "de waas" van haar ogen probeert weg te poetsen??

Sinds een week of 5?? komt ze heel vaak bij me en steekt dan de kop in mn knieholte en gaat dan schuren. Eerst dacht ik vette bek afvegen, maar ze doet het echt met haar kop/ ogen.

Verder is het niet rood, geïrriteerd of wat dan ook en ze is levendig genoeg, soms zelfs een beetje te (denkt af en toe dat ze weer pup is, speelde vroeger nooit, maar dat komt steeds en steeds meer).

Kan ik haar hier nog wat voor geven?? Iets wat de staarvorming afzwakt (Cholodin?) of juist nu ze er waarschijnlijk last van heeft, dit juist niet afzwakken, zodat ze er beter aan kan wennen?
Door SjaakBF
#2152416
Die verkleuring kan meerdere oorzaken hebben, naast staar meen ik lens sclerose?  Ik ben er niet helemaal in thuis hoor, maar wat ik bedoel is een normale veroudering van de lens waardoor je ook een grijzige waas krijgt.

Bij mijn Mechelse herder is vorig jaar het begin van staar gediagnosticeerd (ze nu 'pas' 8) en mijn DA vertelde over vt phak siroop. Een patient van hem, een JRT met staar had dit van het baasje gekregen met goed resultaat. Citaat: Hij kon zijn vijanden weer zien ;-)
Hij had er verder weinig ervaring mee maar kon dit voorbeeld waarbij het bij staar goed had uitgepakt noemen.

Kan het zijn dat naast de vertroebeling je hond jeuk aan de ogen heeft?
Of hij de waas probeert weg te wrijven? Ik zou willen dat ik het je kon zeggen.

Nicole
Door tiny
#2152517
Onze Tessa is net zo oud en doet precies hetzelfde. Als ik ziet onder mijn knieen door lopen met de bedoeling dat ik dan haar koppie lekker "schuur". Ook Tessa heeft beginnende verkleuring in haar oogjes. Ik doe er eigenlijk niets aan, 't is toch de ouderdom denk ik dan maar. Maar misschien ook wel omdat ik gewoon helemaal niet weet of er iets tegen te doen is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door