Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jynx
#2150451
hoi allemaal , ik ben trotse eigenaar van 2 bordeauxkes waarvan de reu al bijna 3 jaar sukkelt met zijn  huid .de ene keer zijn het bultjes die onsteken en jeuken .andere keer wat kale plekken .dan heeft hij weer een hotspot die na 2 maanden nog niet genezen is .. en ga zo maar even door hij is altijd in behandeling geweest voor zijn huid . dan krijgt hij ab en predni. ik heb een maand geleden gevraagd aan de dierenarts om bloed te prikken om schildklier en nieren na te kijken , was allemaal goed .volgens dierenarts heeft hij allergie voor gras en huisstofmijt .Daarvoor krijgt hij maandelijks een spuitje met desensibiliseringsspul .is een vloeistof met anti-stoffen gemaakt aan de hand van jynx zijn bloed .hij krijgt nu al een paar weken volledig vers te eten en geen brokken meer .maar nu valt me op dat die kale plekken groter worden en er meer bijkomen ???????????? hij heeft nu haast geen wondjes maar kale plekken niet normaal . heeft er iemand suggesties want onze kleine krabt zich de tandjes .we hebben al alles geprobeerd .we geven ook zalmolie bij en de voeding die ik geef zit standaard zalmolie in .ook is zijn huid erg droog en schilferig .er wsorden regelmatig stalen genomen om te kijken of er niet 1 of andere mijt op zit .zou het verstandig zijn om nog is een allergie test te laten uitvoeren ?de hondemanden gaan alle 2a 3 dagen in de kookwas om de mijten te doden .word er beetje moedeloos van :'( vind vooral erg voor jynx .en het feit dat ik blijkbaar niet in staat ben om hem te helpen  :'( :'(
Door tt-tjes
#2150712
Als hij pas een paar weken vers krijgt kan het best zo zijn dat hij aan het ontgiften is. Daar kunnen ze in het begin ook meer jeuk van krijgen.

Misschien dat je een keer met hem naar de Dermatoloog kunt gaan? Die hebben toch meer verstand van huidproblemen.
Door nienk
#2150722
ontgiften goed mogelijk

en al die prednison en AB, dat is een behoorlijk aanslag op het hondenlijf. zal zijn weerstand absoluut niet ten goede zijn gekomen, en als het een allergie is, dan heeft hij al problemen met de weerstand.

ik zou, als het niet binnekort verbeterd met langer vers eten, of met hem naar een dermatoloog gaan, of naar een holistisch dierenarts om grondig aan de hond zijn weerstand te gaan werken.
Door jynx
#2150750
hoi bedankt voor jullie reactie , maar wat is een holistisch dierenarts . dermatoloog hebben we ook al gehad ...................  :-\
Door nienk
#2150811
een holistisch DA is een DA die naast gewoon regulier dierenarts, ook opleiding(en) heeft gevolgd in andere richtingen van geneeswijzen. ik kom met Reus bijvoorbeeld bij een holistisch DA die ook veel met (chinese) kruiden, verschillende soorten accupuntuur en bloesemtherapie werkt. Maar er zijn ook holistisch artsen die bijvoorbeeld naast gewoon arts ook osteopaat zijn.

het belangrijkste verschil tussen een regulier en holistisch DA, is dat een holistisch DA naar het dier in zijn geheel kijkt. een regulier DA is vrijwel altijd bezig om symptomen te bestrijden, een holistische gaat opzoek  naar de oorzaak van deze symptomen, om daar iets aan te gaan doen. een reguliere zal een hond met een jeukerige en kapot gekrabte huid waarschijnlijk prednison (tegen de jeuk) en antibiotica (voor de wondjes) geven. maar die jeuk komt vaak weer terug, en de medicatie doen de hond in sommige gevallen uiteindelijk meer kwaad dat dan het hem helpt. een holistische arts gaat samen met jou en de hond opzoek naar de oorzaak van al die jeuk en het gekrab. ze gaan niet voor snel resultaat op de korte termijn (spuit er in en de jeuk is weg), maar voor een oplossing op de lange termijn, wat snelle resultaten niet hoeft uit te sluiten.

maar een holistisch dierenarts is zoal ik zei ook gewoon dierenarts. dus de reguliere onderzoeken kunnen meestal ook gewoon gedaan worden en de reguliere kennis heeft zo'n arts ook. dus mochten er problemen zijn waar toch echt een reguliere behandeling gepaster voor is, dan kan dat alsnog. ik vind dit het aller grootste voordeel van een holistisch DA, ipv bijvoorbeeld iemand die alleen met accupuntuur of kruiden werkt, maar geen reguliere opleiding heeft genoten.

ik kom met Reus hier : www.natuurlijkgezondedieren.nl

maar dit is een ander voorbeeld : www.anyanimal.nl

of http://www.centrumoase.nl

zo zijn er nog wel meer, maar bekijk die websites eens, dan krijg je een beetje een idee van de mogelijkheden.

succes!
Door FLJTS
#2150838
Je schrift dat je de hondenkussens een paar keer per week in de kookwas doet. Met wasmiddel oid?
Dat zou ik nu zeker gaan weglaten ivm extra allergische reactie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door