Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#2149679
Ik heb even gewacht met jullie op de hoogte te brengen omtrent de ervaringen van de brace voor Jesse, wilde eerst zelf de tijd nemen voordat ik jullie een eerlijk beeld kon geven.
Vanaf het moment van doorverwijzing duurde het een week voordat we terecht konden bij Hodes. Het laten maken van de brace duurde circa 3 weken. Als je een doorverwijzing krijgt en je gaat akkoord moet je rekening houden met een kostenplaatje van circa € 600-800 euro. Tijdens de intake wordt het probleem goed besproken en krijgt de hond de gelegenheid om vrij rond te lopen. Arjan kan dan zien hoe/wat, afhankelijk hiervan neemt hij een beslissing of een brace al dan niet kan en/of raadzaam is. Wanneer hij denkt dat het een verbetering kan geven en je voor akkoord getekend hebt wordt de poot in een gipsverband gezet om zo een exacte afdruk te krijgen van de poot, dit duurt hooguit 5 minuten en dan is het wachten tot het belletje dat hij klaar is.

De brace wordt door Proteq 100% vergoed en bij Petplan in het pluspakket 50% en in het totaalpakket 100%.

Jesse haar brace was 2 weken voordat wij naar Zwitserland gingen klaar. Opbouwen gaat met 2-4 minuten per wandeling in maximaal een week na een volledige wandeling van circa een uur, thuis is hij af, tenzij je een erfhond ofzo hebt. Dit opbouwen is met name om drukplekken te ondervangen en op tijd te herkennen, de brace is bijna nooit in 1 keer goed. Bij Jesse bleek er een drukpunt te zijn bij haar duim, de nagel van de duim drukte in het foam. Hiervoor is hij teruggeweest en bij terugkomst kreeg ik de opdracht om hem goed uit te testen ivm onze op handen zijnde vakantie. Helaas bleek hij nog niet goed te zijn en leek het erop dat haar duim tussen het hele kleine randje van het foam en de brace te vallen. Dit had in 1 wandeling een smetplek opgeleverd van ca 1,5cm tussen duim en huid. Hiervoor is hij weer terug geweest en kreeg ik hem 1,5 dag voordat wij naar Zwitserland gingen terug. De wond kan natuurlijk in zo'n korte termijn nooit genezen en was het dus een gok. Op de vakantie hebben wij tussen de huid en duim vette watten gedaan met 2 wikkels vetrap eromheen en daaroverheen de brace. We hebben gemiddeld elke dag ca 3,5uur gewandeld met 1 dag 5 uur. Kan niet anders zeggen dan dat Jesse er probleemloos mee gelopen heeft, ze loopt echt werkelijk waar normaal met de brace terwijl ze echt goed mank was een week voordat we weggingen. Wel hebben we geconstateerd dat bij echt steil naar beneden lopen met ruige ondergrond dit wat kreupelproblemen geeft. Ook is 1 van de banden gaan snijden aan de achterkant van haar poot.
Of de brace nu goed is kan ik nog niet zeggen, de wond is aan het genezen en pas als deze helemaal dicht is gaan we de brace weer proberen zonder vette watten/vetrap, komt het probleem dan terug dan moeten we weer met Arjan om de tafel gaan zitten. Al deze kleine problemen omtrent het passend maken van de brace zijn bekende problemen en wellicht gaat dit verbeteren in de toekomst nav verbeterde techniek. Wij zijn in ieder geval erg tevreden over het tot nu toe reeds gegeven resultaat en ook over de service/klantvriendelijkheid van Hodes niets dan goeds. Je betaald zelf wel de kosten van het terugsturen naar Hodes (tenzij je om de hoek woont bij Arnhem) maar je betaald niets extra's voor de aanpassingen en het weer retourzenden naar jou toe.

Ik heb reeds de previcox kunnen afbouwen van 1,5 tablet naar een 1/2 tablet en morgen gaan we eens kijken wat ze doet op 1/4 tablet met een gemiddelde activiteit van ca 2.5uur per dag.

Hierbij wat foto's van vorige week in Zwitserland. Op de laatste foto kan je zien dat de brace goed dynamisch is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op za 29 okt 2011, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
#2150330
Zev schreef: Het is wel een gevaarte zeg aan de poot  :o
Dat lijkt maar zo omdat de foto's nu van dichtbij genomen zijn. Als je me op straat tegen zou komen zou het je niet opvallen, mede natuurlijk omdat Jesse al zwart/wit is. Hij weegt nog net geen 150g.
SjaakBF schreef: Heel interessant! Mag ik je vragen wat de indicatie was voor de brace?

Nicole
Natuurlijk, chronische kreupelklachten nav een peesontsteking wat we niet onder controle kregen omdat een pols nou eenmaal altijd gebruikt wordt. Het was dit proberen of de de pols vastzetten.
Door SjaakBF
#2150353
Dank je, ik denk vragen gaat sneller dan door oudere topics van jou spitten. Nou ik ben heel benieuwd hoe dit op langere termijn gaat uitpakken. Pols vastzetten is ook niet alles. Ik hoop echt van harte dat dit voor jullie en de hond een goede oplossing is!
Groetjes Nicole
#2150377
SjaakBF schreef: Dank je, ik denk vragen gaat sneller dan door oudere topics van jou spitten. Nou ik ben heel benieuwd hoe dit op langere termijn gaat uitpakken. Pols vastzetten is ook niet alles. Ik hoop echt van harte dat dit voor jullie en de hond een goede oplossing is!
Groetjes Nicole
;) ik heb wel goede hoop, ze loopt nu de ochtendwandeling ca 30min en de avondwandeling ca 30 minuten zonder brace en alleen de grote wandeling 's middags van 1-1.5uur nog met brace maar dat is denk ik meer voor mijn gemoedsrust ivm laagvliegende andere honden enzo em uiteraard als we in de Ardennen zijn (1* in de 2 weken) loopt ze met ivm veel ruiger terrein.

Vandaag een 1/4 previcox gegeven en so far so good :D :D
Door Irish
#2150405
Geweldig Cindy!
Hoe oud is Jesse?
Ivan heeft namelijk ook ''vage'' kreupelklachten aan zijn voorkant. Heb hem nu meerdere malen laten rontgenen maar daar komt niks uit, dus is het ook gehouden op de pols. Ook heeft hij begin dit jaar zijn spier in de schouder gescheurd, maar hij wordt ook een dagje ouder.. dus weet ik niet wat wijsheid is qua therapie.
#2150475
SjaakBF schreef: Top hoor, hopelijk zet het zo door! Ook fijn om te horen dat Proteq zo'n brace vergoed, dat had ik niet verwacht!

Nicole
Ik hoop het ook! Arjan heeft strak onderhandeld met de verzekeringsmaatschappijen ;D ;D
Irish schreef: Geweldig Cindy!
Hoe oud is Jesse?
Ivan heeft namelijk ook ''vage'' kreupelklachten aan zijn voorkant. Heb hem nu meerdere malen laten rontgenen maar daar komt niks uit, dus is het ook gehouden op de pols. Ook heeft hij begin dit jaar zijn spier in de schouder gescheurd, maar hij wordt ook een dagje ouder.. dus weet ik niet wat wijsheid is qua therapie.
Jesse is nu 9,5jaar. Ik zou het je zeker aanraden om op intake te gaan met Ivan gewoon even bellen (http://www.hodes.eu), probleem uitleggen en dan hoor je wel.

Bij Jesse was het begonnen met lichte artrose in mei dit jaar, niets bijzonders 1/2 tablet previcox en geen centje pijn. In de zomervakantie wordt ze ondersteboven gelopen en klapt ze hard door de pols heen. Even rust enzo maar geen verbetering, dus nieuwe foto's. Artrose was exact hetzelfde gebleven dus moet het in de weke delen zitten, kan bijna niet anders. Door de brace krijgen bepaalde pezen rust en geeft het reeele kans op herstel. Jesse heeft nu dus ca een maand de brace en idd ze is niet (meer) kreupel, kan weer uren lopen, ook op ruiger terrein (met brace weliswaar) en ik heb de pijnstilling weer grotendeels kunnen afbouwen. Ik ben er dus erg blij mee :D :D
Door Irish
#2151038
Cindy de Wolf schreef:
Jesse is nu 9,5jaar. Ik zou het je zeker aanraden om op intake te gaan met Ivan gewoon even bellen (http://www.hodes.eu), probleem uitleggen en dan hoor je wel.

Bij Jesse was het begonnen met lichte artrose in mei dit jaar, niets bijzonders 1/2 tablet previcox en geen centje pijn. In de zomervakantie wordt ze ondersteboven gelopen en klapt ze hard door de pols heen. Even rust enzo maar geen verbetering, dus nieuwe foto's. Artrose was exact hetzelfde gebleven dus moet het in de weke delen zitten, kan bijna niet anders. Door de brace krijgen bepaalde pezen rust en geeft het reeele kans op herstel. Jesse heeft nu dus ca een maand de brace en idd ze is niet (meer) kreupel, kan weer uren lopen, ook op ruiger terrein (met brace weliswaar) en ik heb de pijnstilling weer grotendeels kunnen afbouwen. Ik ben er dus erg blij mee :D :D
Dus ongeveer net zo oud als Ivan (al is dat geschat).
Ik weet het niet.. Ivan is namelijk niet verzekerd  :-\
Ga er is over nadenken :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door